Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: pinnbulten tog med sig ståltråd ut!

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    738

    pinnbulten tog med sig ståltråd ut!

    Hej, Monterade av mitt avgassystem på min 9000 2.3 turbo framme vid turbon men ena pinnbulten tog med sig något som liknar ståltråd och därför går den inte att gänga tillbaka och då kommer det ju aldrig hålla tätt vid turbon, nån som har en ide på hur man ska kunna fixa problemet? "ståltråden" går inte att stoppa tillbaka när den förstördes på vägen ut.

    /Jörgen
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  2. #2
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Ståltråden är så kallade Helicoil.
    Man borrar upp hålet och gängar det lite större än vad det skall vara 8mm och drar i denna sk ståltråd.

    Det kan även vara vanlig gänga som släppt, men det brukar sällan bli så sammanhängande då.

    Man kan ju demontera turbon och svetsa igen hålet oc borra upp det och gänga nytt. Gjorde så själv på ett aggregat en gång. Funkade fint.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    738
    jag var i väg på ett ställe som satte in en hellicoil gänga åt mig igen och sedan så funkar allt fin fint nu... grymt tacksam åt dom som hjälpte mig så jag såg till att dom får en smörgåstårta på jobbet imorgon
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2 112
    Citat Ursprungligen postat av sukke
    jag var i väg på ett ställe som satte in en hellicoil gänga åt mig igen och sedan så funkar allt fin fint nu... grymt tacksam åt dom som hjälpte mig så jag såg till att dom får en smörgåstårta på jobbet imorgon
    Vilken trevlig kund du är Säljer gärna nåt till dig även om jag inte har nåt och sälja nu eller sen
    9³ Aero - 01 SÅLD!
    740 GLE - 89 Dissad!
    9³ SC 2.0T - 06 Nyköpt! - Tillbaka i saabträsket! Wohoo!
    Isn't this where... we came in?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •