Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 2003 9-5 vectorstolar i en 9000? Erfarenhet någon?

  1. #1
    Guest

    2003 9-5 vectorstolar i en 9000? Erfarenhet någon?

    Har lite lösa planer på 9-5 vector stolar i min 9000. Har kollat bredden mellan skenorna och det är ca 9cm bredare mellan hålen i skenorna på 9000. Men detta borde gå att lösa med lite svetsning . Lite mer fundersam är jag dock ang höjden på stolarna.

    Någon som har lite ideer? Alla förslag är bra förslag. Dom dåliga förslagen sållar jag bort

    hoppas jag satte denna tråd på rätt ställe.

  2. #2
    Har själv satt i 9-3 OG stolar i min Saab 900 NG , och det blev mycket bra ! Byggde special fästen för att kunna fästa dem !

  3. #3
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Har själv satt i 9-3 OG stolar i min Saab 900 NG , och det blev mycket bra ! Byggde special fästen för att kunna fästa dem !
    Det är mest höjden jag tänker på. Tror inte att det är några större problem att bygga någon slags ställning att sätta fast stolarna/skenorna i.
    9-5 är som sagt ca 9cm smalare mellan skenorna men det borde gå att ordna skapligt smidigt.

    Någon som gjort detta med just 9-5 till 9000? Vill veta hur det blir med bredden respektive höjden på vector stolarna som jag tänkt mig.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    573
    Citat Ursprungligen postat av TurboBear^
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Har själv satt i 9-3 OG stolar i min Saab 900 NG , och det blev mycket bra ! Byggde special fästen för att kunna fästa dem !
    Det är mest höjden jag tänker på. Tror inte att det är några större problem att bygga någon slags ställning att sätta fast stolarna/skenorna i.
    9-5 är som sagt ca 9cm smalare mellan skenorna men det borde gå att ordna skapligt smidigt.

    Någon som gjort detta med just 9-5 till 9000? Vill veta hur det blir med bredden respektive höjden på vector stolarna som jag tänkt mig.
    Vad säger farbror bilprovning om airbag i stolarna då?.... fast antagligen märker dom ju inte det... bara en tanke
    MVH// Tommy
    9000 -93, 2.0t -96, Maptun Steg 5 Min Bil

  5. #5
    Guest
    Jo jag undrade ochså lite ang besiktning och airbagen. Frågade på företaget där jag kollade stolarna men han sa att det inte är några problem då dom ändå ej ska kopplas in. Det är ju något man får kolla närmare innan man gör allvar av planerna
    Skulle vara surt om man får problem med det. Å andra sidan så ska bilen till holland om 2 månader och den är nybes nu. Och där har dom nog ingen större koll på vilka stolar som sitter i bilen

  6. #6
    Guest
    Ska plocka ur passagerarstolen för att testa en vectorstol och kolla hur mycket som behöver anpassas.

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    738
    verkar trevligt! perfekt om du är försökskanin och fixar en guide så man själv kan göra samma operation senare
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 502
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Tamii

    Vad säger farbror bilprovning om airbag i stolarna då?.... fast antagligen märker dom ju inte det... bara en tanke
    antagligen så bryr dom sig ej.
    jag körde min med min ng900 med tänd SRS lampa visserligen hade den bara tänt sig själv en gång men ändå, men jag frågade han som kollade på min bil och enligt honom så struntade dom fullständigt i de.
    lika dant om ABS lampan lös förde viktiga va att bromsarna funkar enligt han som besiktigade min bil.
    men de kan ju bro lite på vad man får för gubbe med.
    men de lär dom inte märka där.
    och på nått sätt borde de ju gå att plocka bort airbagen då man har lyckats sätta dit den så borde de ju även gå att plocka bort.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  9. #9
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av sukke
    verkar trevligt! perfekt om du är försökskanin och fixar en guide så man själv kan göra samma operation senare
    Hehehe jag lovar att om detta blir av så ska jag visa hur jag gått till väga. Inkl hur jag gjort ställningen att montera stolen på, mått m.m.

    Magnus

Liknande ämnen

  1. Någon med erfarenhet av sänksatser från Merbil.nu?
    Av SS9000K i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-12-06, 12:28
  2. Någon som har erfarenhet av TBRacing?
    Av Sangris i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 14:09
  3. Någon som har erfarenhet av seafoam?
    Av hostarn i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 22:04
  4. Någon som har erfarenhet av raka rör?
    Av 1of3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 15:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •