Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Gurglande bränslepump 9-5

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    672

    Gurglande bränslepump 9-5

    Min bränslepump låter ansträngd när den surrar precis innan start. Är det normalt att den "gurglar" och låter skumt då? Har nämligen problem med ryckig gång som jag skrivit om i en annan tråd så jag misstänker pumpen eller bränslefiltret.
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    774
    cc

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 893
    Nyfiken: Hur gick det? Har du bytt filter eller pump och fått ordning på den?
    SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
    "Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."

  4. #4
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Jag tycker mig känna igen det ljudet på en bränslepump till 9-5 när man bara vrider på tändningsnyckeln.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 893
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Jag tycker mig känna igen det ljudet på en bränslepump till 9-5 när man bara vrider på tändningsnyckeln.
    Jo, den ska surra lite tills den nått trycket. Sedan ska det klicka till och bli tytst. Men min surrar lite som det ska, men precis när den nått trycket så gurglar det till. I mitt fall låter det som om pumpen komprimerar vätskan/har luft i vätskan/kaviterar. Det liksom gurglar till... Inget trevlig ljud. Väldigt likt det ljud som uppstår om du sköljer runt nån vätska i stängd mun...
    SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
    "Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    672
    Min låter precis så! Har man full tank så låter den helt ok men under 1/4 så gurglar det. Jag bytte filter men märkte absolut ingen skillnad.
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  7. #7
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Citat Ursprungligen postat av Znyper
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Jag tycker mig känna igen det ljudet på en bränslepump till 9-5 när man bara vrider på tändningsnyckeln.
    Jo, den ska surra lite tills den nått trycket. Sedan ska det klicka till och bli tytst. Men min surrar lite som det ska, men precis när den nått trycket så gurglar det till. I mitt fall låter det som om pumpen komprimerar vätskan/har luft i vätskan/kaviterar. Det liksom gurglar till... Inget trevlig ljud. Väldigt likt det ljud som uppstår om du sköljer runt nån vätska i stängd mun...
    Är du helt säker på att inte fluortanten vart på din bil?

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    672
    Jag har oxå en flourtant edition isåfall...man kan ju hoppas man slipper kariesangrepp på plåten isåfall
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 893
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Är du helt säker på att inte fluortanten vart på din bil?
    Precis så! Jag tror jag måste montera bort den där tanten som sitter i bakluckan och tvingar min soppapump att skölja mellan varje måltid... Kan det vara det, tro?

    Citat Ursprungligen postat av Günter
    Jag har oxå en flourtant edition isåfall...man kan ju hoppas man slipper kariesangrepp på plåten isåfall
    Hoppas går ju.... Men har du blitt av med problemen?
    SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
    "Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    672
    Njet. Samma ryck i gången som förut. Nu när det börjar bli lite kallare är problemet värre den första minuten efter start. Skulle kanske låta dem koppla in en tech2 men det kostar väl en femhundring bara de sätter i sladden
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 893
    Citat Ursprungligen postat av Günter
    Njet. Samma ryck i gången som förut. Nu när det börjar bli lite kallare är problemet värre den första minuten efter start. Skulle kanske låta dem koppla in en tech2 men det kostar väl en femhundring bara de sätter i sladden
    Ja, det lär nog inte bli billigt.. Jag har liknande problem med min och lurar på att be nån riktigt duktig att att en titt på den. Felet kom helt plötsligt och har inte blivit värre men som du påpekar blir det värre (längre) ju kallare motorn är. Mysko.
    SAAB 9-3 SE 2.0T -00 Znyper Edition: B205R + en massa godis. Just nu: 315hp/436Nm
    "Saab gör inga dåliga växellådor. De gör bara lite för trimvänliga motorer..."

Liknande ämnen

  1. Bränslepump vs bränslepump OG900
    Av Lövet i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 18:38
  2. Bränslepump
    Av Ph-- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 00:45
  3. bränslepump 9-5?
    Av GiiZzMOo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 13:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •