Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ACC Problem!!??

  1. #1

    ACC Problem!!??

    Hej allihopa!
    Köpte för några månader sedan en 9-5 Aero-04 med ca:500 mil på mätaren. Jag har vid ett flertal gånger p.g.a att jag tyckt det varit för varmt i bilen omkallibrerat ACC systemet. Han hittar inga fel men kallare blir det absolut efteråt. Senast det hände var i måndags vid hemresa från Danmark. Min dotter satt i bak och började gnälla att det var för varmt. Jag tittade på ACC som jag sänkt enda ner till 16 grader utan att ha tänkt på det. Jag kände med handen vid varje luftutsläpp på instrumentpanelen utan att känna någonting. Jag gjorde då en ny kallibrering av ACC utan att den hittade några fel men nu blåste det rejält ur luftutsläppen och jag var tvungen att höja tempen. Man skall väl inte behöva kallibrera om systemet 1 gång per vecka utan detta är väl något man gör när bilen blivit strömlös eller dyl. Jag har ju fortfarande fabriksgaranti kvar men det vore roligt att få tips så man vet vad ANA SKALL kolla.
    Tack på förhand....Per

  2. #2
    Visar ute temp mätaren rätt?

  3. #3
    Jodå, utetempgivaren visar rätt. Kontollerat med flera mätare.
    Efter omkallibrering blir det ju fart på systemet igen och utetemp.givaren visar samma före och efter.
    Per

  4. #4

  5. #5
    jag har läst tråden ovan men faktum är att ett utblås var öppet på passagerarsidan och det kom ingenting ur utblåsen fram(varken kallt eller varmt) förrän jag kallibrerade om.
    Per

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •