Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 9000 går bara i GLT

  1. #1

    9000 går bara i GLT

    Jag har en 9000 2,3t a50 -97.. som jag köpte ett steg 3 till från speedparts, först boxen jag fick, då gick bilen som skit, ladda dåligt, svajande tomgång, ingen tomgång alls, gick ryckigt, lukta bensin som f*n vid kallstarter, och det konstigaste av allt va att när man stängde av den, så knäppte den om spjällägesgivaren (ljudet lätt som ett relä typ) och fort knäppte det i typ 5sek.. så knäpte det till nån stans framifrån en gång, då blev det tyst.. jag prata med speedparts, och dom såg då att det var fel programmvara i boxen va till en fulltryckare.. och nu till en fråga kan detta ha skadat några komponenter i motorn?
    speedparts skulle skicka en ny box, som jag fick igår. nu går bilen jämt o fin och som den ska, men den laddar precis som orginal 0,4 bar, känns alltså ingen skillnad mellan orginal boxen och trim boxen.. det känns som den bara laddar grundladdtryck med steg 3 boxen, det jag provat är ny magnetventil(ingen skillnad) tändstiften är nya, tändkasseten är några månader gamla, WG stången rör sig lätt o fint, slangar till MV inget fel på, by pass ventilen inget fel på, och hur man en gasar så laddar den inte över 0,4 bar.. kan det va fel på gasspjälllägesgivaren? kan det ge såna här sympton? mapsensorn vad händer om inte den fungerar som den ska? kan det ge såna sypton? Jag vet inte vad jag ska hitta på längre vad man ska göra.. kanske är nå fel på den här trimboxen också? vad tror ni om det här, vad är det mer som kan fela??

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Kontrolera säkringen till apc och funkar inte de så kontrolera alla vakumslangar efter läckage.
    Är de också helt så ring och säg till speedparts att de INTE funkar och försök få en ny box som funkar som den ska.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Nu är felet hittat, säkring nr5 va hel först när jag tittande, men när jag sen stopa i första boxen jag fick, den som den gick så dåligt med, så måste säkringen ha gått då, för den va trasig nu, så jag stoppa i en ny säkring, ladda bara 0,4 ändå, säter nu i en annan magnetventil igen.. o nu så går han som ett spjut

Liknande ämnen

  1. 9000 bara bluddrar
    Av Ric_234r i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 18:35
  2. 9000 cd 2,0t bara dog.....
    Av magnusjl i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 16:36
  3. Köra 9000 2.0t på bara E85?
    Av Tamii i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 19:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •