Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 48

Ämne: SAAB prioriterar bort det "saabtypiska" stor oro

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    SAAB prioriterar bort det "saabtypiska" stor oro

    Saab måste värna det Saab typiska annars är det inte längre en Saab.

    Här är en lista på vad jag menar:

    a, Saab vågar inte längre gå sin egen väg med eget tänkande och design.

    b, Instrumentklustret som i 9-5 håller yttersta världsklass håller på att ersättas med instrument med "silverringar" bara för att andra har det. Lika med den genomusla "silverinstrumentbrädan i 9-5 Aero. Jag är övertygad om att mina "Man-machine-interaction" kollegor på Saab i Trollhättan håller med mig, om nu Arne Nåbo mfl. har något inflytande längre på utvecklingen. Saab går nu från Världsmästare till att spela i lägsta divisionen.

    c, Hörde igår på ett trafiksäkerhetsmöte att Saabs helt suveräna delbara-solskydd har varit upp till diskussion att tas bort för att spara pengar. Det vore ju ytterligare en spik i kistan om det försvann.

    d, Galon det hade jag som liten i sandlådan. I en premium bil vill inte jag ha detta usla material på dörrsidor, mittarmstöd mm. Det är inte premium.

    e, Talade med Olle Granlund projektledare för 9-5 projeket, han var orolig för att specialiteterna i 9-5 håller på att försvinna ex. nätkassen på b-stolpen som försvann för några år sedan.

    Snart finns det inget som gör att man skall välja en SAAB, det måste finnas unika grejor som ingen annan har. Det är det som gör Saab till en Saab.
    Jag vet inte hur Saab fattar sina belsut med hjälp av peer and review groups och olika kliniker runt världen för. Men tydligen borde de läsa bulletin boards på nätet runt om i världen.
    Saabägare är ofta moderna och välutbildade människor som vågar tänka fritt och välja det lite unika och icke-mainstream.

    Saab talar om jetflyg in sin reklam. Skall inte cockpit designen vara med flygkunnande (har någon sett kromringar runt mätartavlorna ett modernt flygplan), vad har handtaget i bagaget med flyg att göra???

    Jag vill kunna köra säkert med "state-of-the-art" teknologi i min bil detta inluderar en miljö med små ljuskontraster tydliga enkla analoga presentationer av information. Rejäla solskydd som håller soljuset borta fråm många vinklar. Ev skärm med kartpresentation skall vara uppe på instrumentbrädan inte nere på golvet mellan stolarna.
    Jag såg en videosekvens på ett möte i USA för några veckor sedan, från Virginia Techs "100 Car study" världens största forskningsprojet på "naturalistic driving" det kan hända mycket utanför bilen när man tittar ner för länge.

    http://www.vtnews.vt.edu/story.php?rely ... itemno=833

    Så slutligen:
    Jonsson, Åslund mfl. lev efter den gamla US reklamen "Finding Your own Roads" - Saab måste finna sin själ igen

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367
    Jag håller med om att det är förödande om Saab lämnar det saabtypiska. Dock tror jag inte att det är sådana detaljer som får folk att köpa Saab. Att man har en smart instrumenthus eller delbara solskydd är mer en bonus än ett primärt försäljningsargument. Det man verkligen måste jobba med är traditionella (och kanske lite svårare) värden som driftsäkerhet, upplevd kvalitet, köregenskaper etc. Att lyxprofilera en produkt som dels är dyr och dels på senare år haft en medioker kvalitet är tyvärr inte en framgångsrik väg. Tyvärr säger jag för att jag tycker att min Saab är vansinnigt läcker men den håller inte.
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    782
    Alla har vi olika åsikter om vad som är SAAB typiskt, en tydlig instrumentering är SAAB typiskt, kan dock inte tycka att ett par alu-ringar runt mätar tavlorna behöver stå i motsattsats till det, inte kan jag heller förstå hur ett snyggt handtag till bagegolvet kan störa?
    Själv tycker jag det SAAB typiska försvann när man sluta göra bilarna lite mer praktiska än vad en hastig blick på utsidan gav sken av dessutom parat med körglädje och lite finurlighet, katastrofen började med 9-5, stor och klumpig på utsidan men trång på insidan, att den sen är så förskräckligt trist gör inte saken bättre
    9-5 har blivit 2000-talets Volvo 740, trygg men tråkig inte min sorts SAAB alls, förvisso är inte nya 9-3an ett dugg mer praktisk men den är åtmistonde inte så förtvivlat präktig vilket gör den lite lättare att acceptera än containern 9-5, vilket betyder att SAAB är på rätt väg om framtiden känns nya 9-3 snarare än 9-5.....

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758

    Re: SAAB prioriterar bort det "saabtypiska" stor o

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Jag vet inte hur Saab fattar sina belsut med hjälp av peer and review groups och olika kliniker runt världen för. Men tydligen borde de läsa bulletin boards på nätet runt om i världen.
    Saabägare är ofta moderna och välutbildade människor som vågar tänka fritt och välja det lite unika och icke-mainstream.
    När jag läste den här Dilbert-strippen för några dagar sedan kom jag osökt att tänka på GM (länken fungerar nog bara till 2005-09-14):
    http://www.dilbert.com/comics/dilber...-20050814.html

    Jag anser nog att 9000 är den genom tiderna bästa instrumentbrädan, med nuvarande 9-5 och ng900/og9-3 strax efter. ng9-3 är ett stort steg tillbaka på flera sätt (har kört den en hel del), även om den är tydligare än t ex V70:ns (som jag också kört en hel del) så ligger den farligt nära. Tyvärr verkar det ju som att 9-5-inredningen ska gå åt ng9-3-hållet i höst.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    371
    Inte bara Saab kopierar de andra,

    för ett tag sen läste jag att en viss småbil (tror det var en Suzuki) har night panel...

    Då får man köpa Asiatiskt i framtiden om saken går för långt.

    Problemet är ju att alla namnda detailer uppskattas av nuvarande Saabföraren. Saab vill locka nya kunder och det gör man inte med en kassakrok...
    Där behövs rejäla satsningar som t.ex. kvaliteupplevelse och utseende.
    900 Cab Aero 1993 / 2x 900 2.1i 1993 / 900 S 'Aero' 1993 / 900 CD T16 1985 / 900 CD T16 1984. Vardagen: MB S212

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av Geert
    Inte bara Saab kopierar de andra,

    för ett tag sen läste jag att en viss småbil (tror det var en Suzuki) har night panel...

    Då får man köpa Asiatiskt i framtiden om saken går för långt.

    Problemet är ju att alla namnda detailer uppskattas av nuvarande Saabföraren. Saab vill locka nya kunder och det gör man inte med en kassakrok...
    Där behövs rejäla satsningar som t.ex. kvaliteupplevelse och utseende.
    Kvalitetsupplevelse och galon får inte jag att riktigt gå ihop. Galon var himmelriket när man som liten hade galoninlägg över röven på overallen, så man kunde åka snabbare än alla andra i pulkbacken.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 680
    Håller med till fullo.. Därför har man nu även en gammal 99 i garaget.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Inlägg
    251
    Citat Ursprungligen postat av Mrb18
    Alla har vi olika åsikter om vad som är SAAB typiskt, en tydlig instrumentering är SAAB typiskt, kan dock inte tycka att ett par alu-ringar runt mätar tavlorna behöver stå i motsattsats till det, inte kan jag heller förstå hur ett snyggt handtag till bagegolvet kan störa?
    Själv tycker jag det SAAB typiska försvann när man sluta göra bilarna lite mer praktiska än vad en hastig blick på utsidan gav sken av dessutom parat med körglädje och lite finurlighet, katastrofen började med 9-5, stor och klumpig på utsidan men trång på insidan, att den sen är så förskräckligt trist gör inte saken bättre
    9-5 har blivit 2000-talets Volvo 740, trygg men tråkig inte min sorts SAAB alls, förvisso är inte nya 9-3an ett dugg mer praktisk men den är åtmistonde inte så förtvivlat präktig vilket gör den lite lättare att acceptera än containern 9-5, vilket betyder att SAAB är på rätt väg om framtiden känns nya 9-3 snarare än 9-5.....
    9-5 är inte fin??? 9-5:an är ju fan det finaste skapelsen som gjorts!
    SAAB 9-3 Linear Sportsedan -2004

  9. #9
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Det unika med saab började försvinna för många år sedan så det är ju ingen nyhet direkt.
    Saab har ju inte direkt varit lika uppfinnigsrika de senaste 10 åren som dom va fram till -80-90 talet när saab fortfarande va saab.
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Geert
    Inte bara Saab kopierar de andra,

    för ett tag sen läste jag att en viss småbil (tror det var en Suzuki) har night panel...

    Då får man köpa Asiatiskt i framtiden om saken går för långt.

    Problemet är ju att alla namnda detailer uppskattas av nuvarande Saabföraren. Saab vill locka nya kunder och det gör man inte med en kassakrok...
    Där behövs rejäla satsningar som t.ex. kvaliteupplevelse och utseende.
    Det är dessvärre så att SAAB inte bestämmer så mycket själva längre. De är ett relativt litet märke i GM's samling och med blödande kassa är deras rätt att hävda sig är rätt liten.
    Se nya 9-5:an t.ex., den verkar ju få en infobräda som du kan hitta i vilken annan GM bil som helst. Tror inte att detta var något val från SAAB's sida, man var nog snarare tvungen att ta det som fanns om man överhuvudtaget skulle få släppa en "phase 3".
    Vi svenskar får väl vara glada över att det finns så många riktiga SAABar kvar så nästan var man kan få äga en "riktig" SAAB någon gång i livet.
    9-5 vector med ryggsäck samt flygarpaket...

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av -=Matte=-
    Citat Ursprungligen postat av Mrb18
    Alla har vi olika åsikter om vad som är SAAB typiskt, en tydlig instrumentering är SAAB typiskt, kan dock inte tycka att ett par alu-ringar runt mätar tavlorna behöver stå i motsattsats till det, inte kan jag heller förstå hur ett snyggt handtag till bagegolvet kan störa?
    Själv tycker jag det SAAB typiska försvann när man sluta göra bilarna lite mer praktiska än vad en hastig blick på utsidan gav sken av dessutom parat med körglädje och lite finurlighet, katastrofen började med 9-5, stor och klumpig på utsidan men trång på insidan, att den sen är så förskräckligt trist gör inte saken bättre
    9-5 har blivit 2000-talets Volvo 740, trygg men tråkig inte min sorts SAAB alls, förvisso är inte nya 9-3an ett dugg mer praktisk men den är åtmistonde inte så förtvivlat präktig vilket gör den lite lättare att acceptera än containern 9-5, vilket betyder att SAAB är på rätt väg om framtiden känns nya 9-3 snarare än 9-5.....
    9-5 är inte fin??? 9-5:an är ju fan det finaste skapelsen som gjorts!
    Det går att få en 9-5 ok men som dom lämnar bandet är dom trista och tråkiga, en riktig pösmunk till bil men det är min uppfattning det är helt ok att ha en annan

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269
    Saab får gärna börja med bakhjulsdrift för mig iaf!
    Sååå väldigt fast i det förflutna behöver man inte vara.
    Enda rätta om man ska vara med å kriga i effektkriget idag, om man vill vara kvar på planen alltså.
    Fyrhjulsdrift är ett alternativ men dyrare? drar mera sås och ökar vikten lite mera... men bättre än bara grävlingsdrift iof!

    Coolast vore ju förståss om de kunde bygga en framkrafsare som hade fäste! Kung på framhjulsdrift igen

    Sedan för att komma lite mera tillbaka till ursprungsämnet:
    Man kan inte hålla på och lägga pengar på en massa larv när man ska bygga värdens bästa familjesedan...
    Mugghållarjä*** släng dig i väggen säger jag bara!

    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Saab får gärna börja med bakhjulsdrift för mig iaf!
    Sååå väldigt fast i det förflutna behöver man inte vara.
    Enda rätta om man ska vara med å kriga i effektkriget idag, om man vill vara kvar på planen alltså.
    Fyrhjulsdrift är ett alternativ men dyrare? drar mera sås och ökar vikten lite mera... men bättre än bara grävlingsdrift iof!

    Coolast vore ju förståss om de kunde bygga en framkrafsare som hadde fäste! Kung på framhjulsdrift igen
    Bakhjulsdrift är bra för tävlingsbilar, men hör inte hemma på bilar vars primära funktion är transport på vanlig väg, av rena säkerhetsskäl. Fyrhjulsdrift har existensberättigande när man har problem med framkomlighet, annars är den tveksam.

    Länsförsäkringar gjorde en rejäl undersökning i början av 90-talet som visade att bakshjulsdrivna bilar hade 2-3 ggr högre olycksrisk än framhjulsdrivna på vintern, och naturlagarna har inte ändrats sen dess vad jag vet...

    Allvarligt talat, hur högt är det reella behovet att accelerera kraftigare än 0.4G på allmän väg? Men jag kan köpa 4WD på en sportbil.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269
    [quote=Långmilare]
    Citat Ursprungligen postat av "Andreas Plars":2k37qz0s
    Saab får gärna börja med bakhjulsdrift för mig iaf!
    Sååå väldigt fast i det förflutna behöver man inte vara.
    Enda rätta om man ska vara med å kriga i effektkriget idag, om man vill vara kvar på planen alltså.
    Fyrhjulsdrift är ett alternativ men dyrare? drar mera sås och ökar vikten lite mera... men bättre än bara grävlingsdrift iof!

    Coolast vore ju förståss om de kunde bygga en framkrafsare som hadde fäste! Kung på framhjulsdrift igen
    Bakhjulsdrift är bra för tävlingsbilar, men hör inte hemma på bilar vars primära funktion är transport på vanlig väg, av rena säkerhetsskäl. Fyrhjulsdrift har existensberättigande när man har problem med framkomlighet, annars är den tveksam.

    Länsförsäkringar gjorde en rejäl undersökning i början av 90-talet som visade att bakshjulsdrivna bilar hade 2-3 ggr högre olycksrisk än framhjulsdrivna på vintern, och naturlagarna har inte ändrats sen dess vad jag vet...

    Allvarligt talat, hur högt är det reella behovet att accelerera kraftigare än 0.4G på allmän väg? Men jag kan köpa 4WD på en sportbil.[/quote:2k37qz0s]

    Pratar du om gammla 240/140 m.m. då?
    Jag vill iaf ha 300hk+ i en bil utan att det spinner på ettan och drar FÖR mycket i ratten.
    Det finns rejäla antispinnsystem/ antisladdsystem m.m. på bilarna idag så det är inge problem.
    Reella behov tänker inte jag BARA på när jag väljer bil, inte heller de som köper M5/M3, AMG el porschar m.m.
    Det kan jag göra när jag är 70 el nåt.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  15. #15
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129
    Jag betvivlar att SAAB någonsin kommer ses som ett alternativ till BMW M3/M5 Dessutom, om SAAB ska ha _någon_ som helst chans att överleva så måste de ju få upp volymen och det gör man knappast med att försöka konkurrera med M3/M5...

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jag betvivlar att SAAB någonsin kommer ses som ett alternativ till BMW M3/M5 Dessutom, om SAAB ska ha _någon_ som helst chans att överleva så måste de ju få upp volymen och det gör man knappast med att försöka konkurrera med M3/M5...
    När!! 507hk som i M5:an kommer de inte försöka sig på, har inte sagt heller.
    Men inte ens 300hk fungerar ju bra att köra med i dagens Saabar.
    Förstår du vart jag vill komma? Framkrafs räcker inte till längre när golf GTI har 200hk och 300hk inte är nåt att imponeras över som för 10-15år sedan.
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 451
    [quote=Långmilare]
    Citat Ursprungligen postat av "Andreas Plars":djmhxly2
    Saab får gärna börja med bakhjulsdrift för mig iaf!
    Sååå väldigt fast i det förflutna behöver man inte vara.
    Enda rätta om man ska vara med å kriga i effektkriget idag, om man vill vara kvar på planen alltså.
    Fyrhjulsdrift är ett alternativ men dyrare? drar mera sås och ökar vikten lite mera... men bättre än bara grävlingsdrift iof!

    Coolast vore ju förståss om de kunde bygga en framkrafsare som hadde fäste! Kung på framhjulsdrift igen
    Bakhjulsdrift är bra för tävlingsbilar, men hör inte hemma på bilar vars primära funktion är transport på vanlig väg, av rena säkerhetsskäl. Fyrhjulsdrift har existensberättigande när man har problem med framkomlighet, annars är den tveksam.

    Länsförsäkringar gjorde en rejäl undersökning i början av 90-talet som visade att bakshjulsdrivna bilar hade 2-3 ggr högre olycksrisk än framhjulsdrivna på vintern, och naturlagarna har inte ändrats sen dess vad jag vet...

    Allvarligt talat, hur högt är det reella behovet att accelerera kraftigare än 0.4G på allmän väg? Men jag kan köpa 4WD på en sportbil.[/quote:djmhxly2]

    Bra balanserade bakhjulsdrivna bilar som tex. BMW med sina elektroniska hjälpmedel är minst lika bra på vintern som tex. SAAB och Volvo. Det är ju stor skillnad på början på -90 talet och dagens bakhjulsdrivna bilar.

    Faktum är att tex. BMW E39 har vunnit vintertest över Volvo och Audi.

    Så för min del får nästa generation 9-5 bli bakhjulsdrivet.
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Det finns rejäla antispinnsystem/ antisladdsystem m.m. på bilarna idag så det är inge problem.
    39% minskning av en faktor 2-3 är fortfarande mer en ett...

    Som sagt, naturlagarna finns kvar. Framhjulsdrift är självstabiliserande, bakhjulsdrift destabiliserande. Oavsett vilka reklamkampanjer BMW har och hur många vintertester de vinner.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 269
    Självstabiliserande... har kört saab och framhjulsdrift på vintern i sex år nu.
    Visst är det stabilt men ändå dötrist att få pisk av en löjlig 325 vid rödlyset, en bil med minst 100hk mindre än min.


    Polare som har bmw med stabilitetssystem tycker att deras bilar går som på räls under vintern, tvivlar inte på de!

    Att pakhjulsdrivna bilar krockar mera på vintern kan ju ha att göra med alla gamla "häckar" folk fortfarande åker runt i.
    Plus alla som bara "måste" ha bakhjulsdrivet på vintern för att det är så kul...

    Saab kommer bli hopplöst ifrånåkta om de inte gör nåt åt saken "SNART" .
    BMW, Audi, Merzedes, Opel(?), Subaru m.fl har alla drivsystem som medger bättre fäste än Saab. Även på deras standardbilar.
    Tror ni inte att folk bryr sig om det?
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Självstabiliserande... har kört saab och framhjulsdrift på vintern i sex år nu.
    Visst är det stabilt men ändå dötrist att få pisk av en löjlig 325 vid rödlyset, en bil med minst 100hk mindre än min.


    Polare som har bmw med stabilitetssystem tycker att deras bilar går som på räls under vintern, tvivlar inte på de!

    Att pakhjulsdrivna bilar krockar mera på vintern kan ju ha att göra med alla gamla "häckar" folk fortfarande åker runt i.
    Plus alla som bara "måste" ha bakhjulsdrivet på vintern för att det är så kul...

    Saab kommer bli hopplöst ifrånåkta om de inte gör nåt åt saken "SNART" .
    BMW, Audi, Merzedes, Opel(?), Subaru m.fl har alla drivsystem som medger bättre fäste än Saab. Även på deras standardbilar.
    Tror ni inte att folk bryr sig om det?
    M.V.H.
    Jo absolut!

    Dessutom behövs mera kräm under locket, va inte så hiskligt många år sedan en 9000Aero kunde nosa på BMWs M-bilar prestanda mässigt, nu räcker det med någon dieseldriven mellan modell från BMW för att göra livet tråkigt för en Aero chaufför, prestanda modeller är imagebyggare och använder man utrycket sport precis hela tiden som SAAB gör så är det upp till bevis!!

Liknande ämnen

  1. Stor skillnad i stötighet mellan 19" och 20"?
    Av tubben i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 18:47
  2. Hur tar jag bort "dörruppslag"-listen på min Saab 9-3?
    Av jockessaab i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 21:11
  3. Antisladdsystem ur funktion. "Stor" grej?
    Av 9-3a i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 12:14
  4. Ta bort "fast" dragkrok på saab 93ss -03
    Av andrro i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 18:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •