Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: Varför STCS ?

  1. #1
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Varför STCS ?

    Först ta det här på rätt sätt. Inte bara som gnäll o kritik.<--edit storlek eftersom det verkar vara några som missade första raden...

    Jag funderar på om det bara är jag som funderar på om man skall vara med eller inte. Och egentligen, varför...
    Håller vi detta seriöst kanske det kan bli nåt att fundera på för vår styrelse. Blir det pannkaka av tråden får väl nån moderator kasta den, vi behöver inga fler pajkastartrådar just nu.


    Såå...
    för mig som inte vill/kan/har råd att/får köra med saaben "min" på bana runt, runt eller knappt rakt fram.
    Varför skall jag vara med i STCS? Visst kan jag betala 300 spänn bara för att jag tycker det är kul att åka Saab, men...

    Kom igen nu, ge mig 5 skäl att vara med som INTE innefattar rabatter på div saker. (Och, jaa, jag har nog PMS idag)

    * Forumet är ju öppet idag. Ett av sveriges bästa, än så länge...
    Att ev låsa off-topic gör ju inte den öppna delen sämre.
    * Fikaträffar o liknande kan man ju åka på ändå.. Finns många att välja på, även med "enbart" saab inriktning
    * Kunnigt och kul saab-folk finns ju även utanför klubben


    Skulle vara intressant o se varför ni andra tycker man skall vara med i klubben.
    Och vad ni vill ha ut av den. Klubben är ju till för oss, inte tvärtom..


    www.stcs.nu
    eminent info spridar möjlighet. Används inte alls...
    Kanske dags att stänga, lägga ner och kasta bort lösenordet???

    Styrelsen informerar här på forumet:
    Senaste infon under "Styrelsen informerar" är från 12:e april...
    "Mötesprotokoll" från styrelsen har jag sett bara en eller två ggr.
    Från årsmötet, aldrig... (Visst några korta noteringar i tidningen)

    Tidningen
    Kanon, en av sveriges bästa klubbtidningar??, men kommer för sällan om det skall vara den enda info-kanalen

    Träffar:
    Är våra officiella träffar nödvändiga för de som INTE vill köra bana? Finns många alternativa happenings nu för tiden...

    Forumet:
    Enda gången man ser att folk engagerar sig ordentligt är när vi diskuterar signaturernas vara eller inte vara.... Eller om nån råkar framhäva just sin trimfirma...

    Medlemslista
    Finns ej tillgängligt för oss medlemmar (???)
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    Personligen kan jag tycka att styrelsemedlemmar syns för sällan på forumet, tycker ofta man stöter på frågor där man vill att styrelsen ska yttra sig, men oftast kommer inget svar och sedan rinner tråden ut i glömska ..

    För övrigt är jag mer än nöjd med både tidning och klubbträffar med allt vad det innebär ..

  3. #3
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Tråden var riktad till oss medlemmar i första hand.
    Om Johan eller annan styrelsemedlem lägger till nåt gör det ju saken bara bättre...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Perr>> Kan bara hålla med.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Jag är på forumet säkert 320 av årets dagar (säkert mera) .. försöker svara på de saker jag kan svara på och ser. Självklart så missar jag ju massa trådar då man har arbete och sambo att sköta.

    Flåt isf ..

    Själklart så är det ju OK att skicka ett PM om man driver en tråd men inte får ngt svar på ngn fråga. Har svarat på de PM och Mail jag fått iaf.

    Även Johan Sonesson (Ordförande) finns ofta på forumet. Vet dock inte hur ofta han gör inlägg och svara på frågor.

    Skall fundera lite på varför man skall vara med i klubben och återkommer då jag tänkte lite.

    Det finns ju förmodligen lika många argument FÖR som EMOT om varför man skall vara medlem i STCS.

    Ang träffarna så skulle man ju isf infoga fler moment under själva träffen. Dock så är det ju som alltid att ha fler aktiviteter under en träff kräver fler aktiva och alla som har försökt ngn ggn att få folk att ställa upp vet ju hur "lätt" det är .. tyvärr. Orsaken till det låter jag vara osagt då det inte enbart hänger på den som ev blir tillfrågad.

    Och som perr skriver så va lite konkreta när ni svara i tråden. Inte bara lägg in en Smilies typ utan kom med ngt vettigt .. För eller Emot ..

    MVH
    Magnus Krantz
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379
    Tjenare

    Det första partiet låter jag bli att svara på. Detta pga att jag tycker att var och en ska ha sina motiv till att vara med i klubben. Det ska ingen annan behöva motivera. Har man sina funderingar på varför jag är med och inte kommer på svaret så kan man ju styra sina handlingar efter det. Så den delen fattar jag inte varför du bara lägger ut här.

    Totalt meningslöst. Men det är min mening.

    "Styrelsen informerar". Är ju mest mitt fel att det inte lagts ut mer info där. Kan bero på att jag känner att ALL info jag velat ha ut går via tidningen som når 100% av våra medlemmar. Varav nätet "bara" når ca 60 % Vilket som är viktigast kan man ju alltid sen diskutera. Sedan kan det bero på att vi har det väldigt tunt med styrelsemöten under sommarhalvåret då vi jobbar så mycket med träffar och andra arrngemang att vi helt enkelt inte har tid. Nu ska vi faktiskt senare ikväll ha ett telefonmöte som blir en liten "upp to date" då vi just inte haft något möte på länge. Vi träffas faktiskt inte varannan vecka. Som parates kan jag säga att för 2 helger sedan så var jag på Mantorp park (ca 40 mil) för att sköta slalomkörningen åt Bilsport. Detta för att klubben ska få vissa privilegium vid andra arrangemang som Bilsport arrangerar. Helgen efter så körde jag upp till Midlanda för att ha hand om körningen där. Ca 220 mil den helgen. Nu ville en del att jag skulle komma till Vallåkra denna helgen men vi har avtackat oss från att delta på detta arrangemang då några av oss har ett liv utanför klubben att ha hand om. För min egna del så är jag numera ensamstående med hus som jag håller på att renovera och även 2 barn som jag har varannan vecka. Som ni förstår så blir detta inte lätt. Därför så kommer jag att ändra på min situation längre fram i höst. Man orkar inte med allt hur mycket man än vill. Det är lätt och sitta på nätet och ha åsikter och tycka en massa om att det är väl inga problem att fixa. men när man sen ber om hjälp tex då är det inte många som ställer upp. Och defernetivt inte de som gafflat mest. Då lyser de med sin frånvaro. Nästa helg är det Mantorp igen. Våran egna banträff. Så det är en del annat att göra än att sitta här på forumet hela tiden.

    "Tidningen" Kommer för sällan. Vet inte vilken värld du lever i men vi har faktiskt fått mycket beröm för klubbtidningens utforming osv idag samt för att den kommer rätt ofta. 4 ggr/ år är mycket i dessa samanhang. Tex TPC har 4 tidningar som kommer EN gång/år. Inget illa ment till TPC nu. Tidninge är kanon förutom en del mindre tryckfel som uppstått. Men mänskliga fel händer och det kommer att fortsätta så. Kanske inte i tidningen men i livet i alla fall.

    "Träffar" Det är ju pga dessa som klubben grundades. Officiella träffar ? vet inte riktigt vad du menar med detta. Om det är typ den på Mantorp nu där vi bjudit in TPC så gör vi så för att kunna erbjuda våra medlemmar så mycket bankörning som möjligt samt att bla kunna jämnföra sitt märke mot andra. Många verkar tycka det är kul. Om det nu finns de som inte tycker detta så får de väl höra av sig via forumet (som fortfarande är öppet för alla) eller skicka ett Pm, skicka in en motion om det på årsmötet. Annars har vi inte mycket att gå på.

    "Forumet" är ju som sagt "utanför" våra händer. Det är ju alla som är reggade på forumet som "gör" forumet. Att det diskuteras nic och firmor är ju pga att vi satt upp vissa regler. Och regler är till för att följas, eller ? Sen vet ju inte jag vad du läser men jag tycker mig läst mycket annat trevligt och otrevligt på forumet. Men man läser ju det man söker sig till, eller ?

    "Medlemslista" Denna lades ner. Vi hade ju en matrikel som alla medlemmar fick hemskickade. Där innehöll allt från namn, modell, regnr, telenr osv osv. Jättebra och trevligt för då kunde man söka efter likasinnade som antingen hade en likadan bil, bodde på samma plats eller liknande. Tyvärr så var det några stölder som vi trodde kunde ledas till att nån använt matrikeln för att lokalisera en viss bil med en viss typ av fälgar. Därför beslutades denna att tas bort. Nu tycker jag att man kan få tag på folk ändå via forumet så den känns inte lika nödvändig som tidigare. Sen vet jag inte hur den skulle strida mot registerlagen eller vad den heter idag.

    Det har tagit lite tid att sitta här och skriva det här. Kan bara avsluta fmed att säga att JAG gick med i klubben bara av den enkla anledningen till att JAG tyckte det skulle vara kul/trevligt att vara med i just den klubben. Inget annat.

    Klubben skapades för att kunna erbjuda möjligheten till att "leka" eller köra på bana under säkra/lagliga förhållanden. Inte för att man skulle sitta på ett forum som JAG inte egentligen har så mycket tid till att göra. Nån medlem kommer bara till träffarna. Nån kommer bara till bankörningarna och nån bara till de andra. Nån gillar bara att få hem tidningen och nån vill bara komma åt rabatterna. Sen finns det ju de som bara sitter på forumet.

    Men grunden är att klubben finns till för bankörningarna. Och den inriktiningen har alla i styrelsen.

    Mvh Johan S 264
    (med ont om tid i livet som snart kommer att prioretera om).
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  7. #7
    Jag är med främst för möjligheten att få köra på bana.
    Dock är det ju få träffar inom räckhåll för oss tokholmare...



    Det läggs ned energi på att jaga signaturer och sån´t blaj, men det
    hör väl till och regler är strikta regler är nog ett måste på ett öppet forum.
    Dock skulle jag vilja ha hemsidan och forumet endast för betalande medlemmar. Skulle få bort en hel del sabotörer. Jag tycker inte att man skall få vara anonym.


    Banträffarna som sagt, de är de jag är med för. Mkt bra arrangerade, race crew som ställer upp, Johan som ledare osv: Träffarna är SUPERBRA.

    Det är synd att klubben dock verkar vara en lokal trollhätteklubb i mångt och mycket. Och att vissa moderatorer har en nedlåtande- och besservisser ton till oss som väljer att åka trimmat och inte som dom tycker, är skitdåligt tycker jag.

    Jag kommer att vara medlem så länge klubben finns och dessa fantastiska banträffar anordnas.

    Mvh
    Patrik Johansson,
    medlemsnr 319.
    Utan signatur men med Saab turbo. Spetsad.
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  8. #8
    Hej gott folk!
    Jag kom med här för 5 år sedan då jag träffade Håkan 831 för första gången utanför Såtenäs o på den vägen är det.
    Vann då andra pris för finaste bil o sen var ruljansen igång.
    Jag är med för att det är kul, man får lite rabattare på vissa saker o de som vill får ju köra bana.
    Att betala 300:- per år är inte speciellt dyrt även för mig som är arbetslös. Jag kan gärna vara med o bidra lite till klubben.
    Jag tror också jag faktiskt HAR bidragit till klubben med att värva en hel del nya medlemmar under dessa åren.
    Men på våra s.k. fikaträffar är inget krav att vara medlem, det kommer av sig själv av de som är intresserade, då de ofta märker hur kul vi har.
    Ska man jämföra klubbar så kan man ju kolla hur mycket de får för sina medlemspengar jämfört med vår klubb. Jag har inte en aning då jag just nu engagerar mig i denna klubb.
    Mvh Eva

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    232

    Re: Varför STCS ??

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Kom igen nu, ge mig 5 skäl att vara med som INTE innefattar rabatter på div saker.
    Vadå inte innefattar rabatter

    Det är för just rabaterna jag är med i STCS, sparade snabbt in mina 300 spänn när jag fick 15% rabatt på mitt steg från Maptun! 7995x0,15= 1200kr

    Sen att jag förutom tjänade cash så fick jag även bli medlem i STSC :-)

    //Mackan
    9-3 AERO Coupé steg 1

  10. #10
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Tycker inte ni Tokholmare ska klaga på banträffarnas geografiska placering. Tänk istället på norrlänningarna. Där kan vi snacka avstånd. Tyvärr var det väl ingen vidare uppslutning på den nyligen genomförda träffen norröver (av olika anledningar) och kommer väl troligtvis inte att genomföras igen.

    Personligen så tycker jag att man som ägare till en SAAB Turbo är korkad om man inte är med. Då enbart om man ser till rabatterna. Räknar man sen in alla banträffar man har gratis tillträde till och den fina klubbtillhörigheten så är det i min värld helt självklart. Köp nya skivor och klossar hos SP så har medlemsavgiften betalt sig.

    Jag kan hålla med om att det är synd att inte hemsidan uppdateras så som det är tänkt, men jag tycker tidningen är kanon. Visst, man kan alltid önska att den skulle komma ut oftare eftersom den är så bra, men jag är på intet vis missnöjd.

    Gällande antalet arrangemang så förstår jag fullt ut att inte tiden eller manskapet räcker till för allt man skulle vilja göra. Jag har själv inte tid att besöka alla träffar jag skulle önska, och då är jag ändå inte med och hjälper till (något som tar betydligt mer tid i anspråk).

    Den egentliga anledningen till att jag är med i klubben har inte att göra med ekonomi, utan mitt tycke för SAAB Turbo. Det känns härligt att vara medlem i en förening som är till för sådana som mig, med SAAB inpräntat i skallen sedan barnsben. Lika härligt som att dricka kaffe ur min Saab Turbo Club-mugg på jobbet (Volvo-verkstad) bara för att reta gallfeber på jobbarkompisarna.

    Jag kan bara beklaga att det inte finns fler eldsjälar som Johan S och att folk har mage att klaga på det otroliga arbete han lägger ner. Får bara hoppas att inte klubben är orsaken till att hans sambo inte längre bor med honom.

    Beträffande forumet och en eventuell medlemslista så tycker jag det är bra att inte den är offentlig. Jag vill inte riskera att få bilen stulen för att någon klåfingrig läst vad jag har för bil och vart jag bor.
    Det vore däremot bra om folk kunde framföra sina åsikter i tråden styrelsen informerar så att vi andra kan följa vad som önskas. T ex så var det önskemål om att de företagsanknutna skulle ha firmanamnet i signaturen så att alla visste vem de hade att göra med. Mycket bra förslag enligt mig, men jag har aldrig fått höra styrelsens (eller vem som nu bestämmer) åsikt och slutliga beslutande.

    Mvh Stoffe

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    159
    För min del gick jag med i klubben pga forumet. Ville på så sätt ekonomiskt stödja denna verksamhet och på så sätt bidra med att det fortsätter. Forumet besöker jag minst 1 gång/dag och träffar på en gemenskap, kompetens,hjälpsamhet och en förbaskat massa trevlig humor. Dessutom lär jag mig en hel del. Jag inbillar mig att utan klubb fungerar inte forumet. Skall dessutom be att få passa på att tacka moderatorerna för deras goda jobb.

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    >Stoffe: Håller med dig till 100%!

    När det gäller styrelsens arbete så hör jag till de som inte för ett ögonblick betvivlar att det läggs ner mycket tid och stort engagemang, som gör att man t.o.m. prioriterar bort "resten av livet", på den här klubben. Min enda synpunkt (som marknadsförare) skulle nog vara att a) fundera mer på styrkan i internet som informations-/marknadsföringskanal för klubben och b) att på ett tydligare sätt informera medlemmarna om vad som försiggår inom styrelsen. Hela eller delar av mötesprotokoll publicerade på medlemssidorna kort tid efter möten tror jag skulle göra att folk kände större tillförsikt inför styrelsens arbete. Ofta är det ju så att man bara ser det som syns...

    När det gäller internet och hemsidan så kanske det är dags att avdela en eller ett par separata styrelseposter enbart för hemsidan. Det kan gälla allt från att vara ansvarig för informationen på/uppdateringen av hemsidan till att vara styrelsens talesman/-kvinna på hemsidan, som ser till att frågor av typen "Fråga till styrelsen..." besvaras snabbt och på ett enhetligt sätt.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    976
    Citat Ursprungligen postat av Eduard
    För min del gick jag med i klubben pga forumet. Ville på så sätt ekonomiskt stödja denna verksamhet och på så sätt bidra med att det fortsätter. Forumet besöker jag minst 1 gång/dag och träffar på en gemenskap, kompetens,hjälpsamhet och en förbaskat massa trevlig humor. Dessutom lär jag mig en hel del. Jag inbillar mig att utan klubb fungerar inte forumet. Skall dessutom be att få passa på att tacka moderatorerna för deras goda jobb.


    Har dock inte hunnit gå med i klubben ännu, pga. av kass ekonomi. Visserligen har jag råd att punga ut 300 kr (inte så mycket ens för en gymnasist utan jobb med bil ( ) men prioriterar just nu andra saker.
    Och anledningen att jag kommer gå me är dels för att jag hänger på forumet, men också för att det hade varit kul att få ett ansikte bakom namnen här... Rabbaten är naturligtvis en fördel, även om jag kan få bättre rabbater på annat sätt...
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  14. #14
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Synd att ni tog mitt inlägg bara som kritik...

    Korta kommentarer till era svar:
    * Johan gör ett jättejobb. Jag förstår det, och beundrar det.
    Jag har väl aldrig klankat på Johan varken som ordf, eller som person??? Jag har klankat på de i STCS styrelse/ansvariga som inte hjälper honom.
    Jag tycker det är synd och skam att han verkar vara själv om det tunga lasset.
    Vidare, synd att Johan tog inlägget personligt. Så var det inte menat.

    * Jag tycker inte alls tidningen kommer ut för sällan. Det har jag inte påstått. Det jag tycker är att det kommer ut information för sällan.
    Tex, träffarna står listade i tidningen (och på hemsan), men inget annat, tex vägbeskrivning, vilka klockslag som gäller o liknande.
    I somras kollade vi på TPC's sida för att hitta tider till kinnekulle, kommer ni ihåg?

    * 40% av medlemmarna har inte tillgång till nätet...
    Stämmer detta verkligen??? Jag har väldigt svårt att tro på denna siffra år 2005.

    * Att klubbens huvudsakliga inriktning var banåka visste jag dock inte.
    Det var nytt för mig, och förklarar en del av prioriteringarna.

    * Forumet vore inget utan klubben sa någon, jag hävdar motsatsen.

    * Synd oxo att kritik inte är OK i klubben.



    Sorry att jag, en enkel medlem som inte tar ut bilen på bana, men gillar min bil, öppnade truten, men en än gång:
    - Min mening var inte att kräkas på de som styr skutan,
    utan kolla varför övriga medlemmar är med här för att se om mina tankar om klubben och dess syfte skulle vara nån idé att motionera om.
    Men det känns inte som nån idé längre.

    I rest my case...

    (Moderatorer: släng denna tråd om ni känner för det...)
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  15. #15
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012
    Citat Ursprungligen postat av perr

    (Moderatorer: släng denna tråd om ni känner för det...)
    Nej då, kan vara bra att få ventilera lite ibland.
    Dessutom kanske en och annan sporras till att skriva div. motioner till årsmötet.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Citat Ursprungligen postat av perr
    * 40% av medlemmarna har inte tillgång till nätet...
    Stämmer detta verkligen??? Jag har väldigt svårt att tro på denna siffra år 2005.
    Hej,

    Knappast troligt, om vi inte har en väldigt skev rekrytering till klubben:

    http://www.shop-in-a-box.se/merinfo_ens ... otisid=357

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 123
    Sonesson: Ta nu detta rätt, MEN det är ofta man läser dina inlägg i liknande trådar och verkligen tar dom som påhopp och börjar försvara dig hej vilt.

    Jag tror alla i klubben tycker du mf. gör ett kanonjobb. Men det räcker ju uppenbarligen inte endå, vore det inte bättre att istället försöka få tag i fler som är villiga att jobba med klubben? Istället för att några sliter som djur och offrar nästan hela sin fria tid till att jobba med klubben.

    Att ingen är villig att hjälpa till är ju ren lögn iaf, jag har förvisso inte varit medlem så väldigt länge men ett par år har det blivit nu och det enda jag sett där det efterfrågats hjälp är:

    1# Med hemsidan, till detta var det massor som anmälde sitt intresse. Dock så rann det ut i sanden då det inte var någon ansvarig som tog tag i det utan trodde att ett gäng intresserade skulle arragera och fixa allt själva. Vilket absolut inte fungerar, vore det istället någon ansvarig som utarbetade en plan för vad som skulle göras och sedan gav folk uppgifter att lösa tror jag detta skulle blivit väldigt mycket bättre. Hemsidan idag tycker jag är en katastrof, den är innehållslös samt att den ser väldigt tråkig ut. (hoppas inte skaparen tar allt för illa upp, antar att den personen gjort så gott den kan) Efter detta har jag iaf ett flertal gånger erbjudit min hjälp men har inte fått något svar förutom från Sonesson som skulle lämna detta vidare och återkomma. Ptja det är väl ett halvår sedan nu.

    2# Var flaggvakter och övrigt till klubbträffar, vilket var några sidor om i TT. Vet inte hur det gick med detta?


    Så mitt svar, MAN får ingen hjälp om man inte ber efter det OCH tar emot den hjälp som kommer in.

    Som helt ontopic kan jag säga att JAG är medlem i klubben främst för en träff per år som jag åker på. Det är vårträffen på knutstorp vilket jag tycker är en riktig kanonträff! Tyvärr ligger den ju rätt långt bort för många. Samt att jag hoppas att det kan ge mer att vara medlem i klubben. Sen är det även väldigt kul att få turbotrycket, den har jag absolut inget att klaga på. Tycker den kommer tillräckligt ofta (även om jag inte skulle klaga om den kom oftare såklart) och har verkligen blivit ett kanontidning.

    Kan återigen avsluta med att jag tycker ni som jobbar aktivt med klubben gör ett kanonjobb, men ni är för få!

    mvh

  18. #18
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Folk verkar vara mästare på att ta allt på värsta tänkbara sätt...

    Perr du ska inte ta det jag skrev som ett påhopp jäntemot dig. Jag gjorde bara som du och uttryckte mina tankar om klubben. Sen blev jag ledsen när Johan tog illa vid sig och skrev väl något rad för att stödja honom som kanske inte var så snäll mot övriga. Dock inget illa ment.

    Det är ju jättebra att frågorna luftas eftersom det tycks finnas lite missnöje dolt här och var. Jag är inte rätt person att klaga på sånt som inte blir gjort eftersom jag själv inte har tid att engagera mig mer i klubben, men jag tycker nog också att det känns som att forumet till 90% ÄR klubben.

    Träffarna är underbart roliga och har på senare tid blivit riktigt välorganiserade och bra. Dock har jag vid två tillfällen kommit med förslag till förbättringar, men de har jag inte fått någon respons för. Att Johan inte gått vidare med mitt ena förslag kan jag förstå om hans tidschema är så fullt som han påstår. Det andra skrev jag här på forumet, men det verkar inte ha tagits på allvar.

    Just därför skulle jag önska att vi i forumsdelen styrelsen informerar kunde komma med förslag till styrelsen och att de går igenom just den forumsdelen på sina möten och när mötet är slut skriver en tråd om vad som diskuterats och vad som beslutats.
    På det vis skulle vi medlemmar som inte besöker mötena ändå får lite mer gehör för våra åsikter och även känna oss mer delaktiga i vad som beslutas. Detta under förutsättning att den forumsdelen är låst för alla utom medlemmar.

    Mvh Stoffe

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Utanför GBG
    Inlägg
    593
    Medlem#
    5616
    Håller med i mångt och mycket om det som skrivits innan.

    Tycker att ansvariga inte skall ta det som något personligt bara när folk har åsikter om vad som kan förbättras.

    Det görs ett jädra bra jobb runt träffar.
    Tidningen är kalasbra.
    Rabatterna är inget man klagar på direkt (har nog tjänat in medlemsavgiften 20-fallt).
    Forumet är SUPERBRA , fått svar på mina frågor inom 5 minuter oftast.

    *
    Hemsidan är under all kritik och den skulle ju fixas i våras. Sedan dess har inget hänt alls. Informationen om träffar och dyligt är bedrövlig.
    Jag håller med övriga som nämnt detta och tycker oxå vi skall kolla på tex TPC , deras sida är många gånger frächare.
    Så släpp loss nån data-nisse som brinner för detta , så vi kan visa upp klubben från en "bättre sida".
    Bra att det inte är någon medlemslista är offentlig , det tycker jag med , men lite bilder och kanske info om medlemarnas bilar på hemsidan hade nog lyft den oxå ?

    *
    Sedan är det väll aldrig fel med info om vad som sker i klubben , återigen är hemsidan utmärkt för detta.

    /Nicke
    Saab NG900 2,0 SET Maptun steg5 320hk/430nm

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Utanför GBG
    Inlägg
    593
    Medlem#
    5616
    Sonesson har ju t.o.m fått en väg uppkallad efter sej pga allt jobb han laggt ner i kluben..
    Inte illa va ?



    /Nicke
    Saab NG900 2,0 SET Maptun steg5 320hk/430nm

Liknande ämnen

  1. Varför får jag inte upp den?(eller varför rör sig inte temp)
    Av danne_man i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 20:21
  2. STCS och draglicens
    Av gazer3312 i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 21:35
  3. Medlemskap i stcs
    Av rgolsson i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 23:30
  4. Varför bolmar det ? och varför sprutar det olja ?
    Av ApeCake i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 17:12
  5. Lätta svänghjulet. Hur? Varför? Varför inte? [9-5]
    Av 32991 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •