Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34

Ämne: Varför STCS ?

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    464
    Citat Ursprungligen postat av Gamedawg
    Sonesson har ju t.o.m fått en väg uppkallad efter sej pga allt jobb han laggt ner i kluben..
    Inte illa va ?



    /Nicke
    hehe det är jävligt strongt gjort!
    all respekt till sonesson!!

  2. #22
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    781
    Betalade medlems avgift för första gången för nån vecka sen och det främst av den anledningen att jag använder forumet dagligen och även dyker upp på några sthlms träffar... bara forumet tycker jag är värt 300.- / år och vill gärna bidra till dem som håller det öppet!
    Audi S6 -02
    Seat Ibiza 1.4 sport -07

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 006
    Jag e med i STCS för att:

    Man lär känna mkt trevligt folk jag har även fått kanon bra vänner via denna klubben.......

    För att man har tillgång till att lära sig att köra bil bättre tack vare våra underbara träffar........

    De e en väldigt go sammanhållning bland medlemmarna i klubben (mesta dels iallafall) vilket e skit kul tycker jag..............

    JAG ÄLSKAR SAAB TURBO de finns ingen roligare bil att köra,för så lite pengar som man faktiskt kan få en saab turbo för.................

    Tack till er i styrelsen ni gör ett kanonjob ni ska ha all heder på alla sätt.....

    Längtar tills mantorp där man får träffa lite gött saabfolk igen va alldeles för längsen nu...............

    MVH Vrid
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  4. #24
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 864
    Jag tycker att klubben i mångt och mycket fungerar bra.

    Dock är det lite få saker som behöver ändras på.

    www.stcs.nu Går verkligen att göra till något bättre. Är det ingen som jobbar med det kan jag ta tag i det i helgen och ha en smidig hemsida som är lätt att arbeta med för de som behöver sprida information. (vanlig texteditor likt wordpad)

    Eftersom klubben är för hela Sverige förstår jag att det är svårt att göra alla glada. Därför kan det vara bra att kunna få ut information snabbt och bra via ännu en information kanal.

    Protokoll osv från årsmötena har jag inte sett ett enda sedan jag blev medlem. Info om träffar osv är väldigt dåligt.
    Där skulle vi också lätt kunna arbeta på ett annat sätt.

    Jag förstår ifall styrelsen gör ett jättejobb. Men det ska väl heller inte vara tänkt att vissa ska köra hela klubben. Mer folk som arbetar.

    Träffen i norrland kan tex bli ett sista prov nästa år. Med folk härifrån chansen att fixa. Annars tycker jag att en mindre träff ute på Lunda kan vara ett alternativ. Eller här i Gävle där ändå BMW har sin årsträff. Dock ingen bana men väl ett flygfält där konbana och 402m går utmärkt att köra.

    Annars betalar jag faktiskt medlemsavgiften för att vi ska kunna köra vidare detta forum och även få tillfälle att köra träffar.

    Klubbshoppen? Vad krävs för att få upp den på något ställe? Tex vid mindre träffar skulle det vara kanon ifall man kunde sätta upp en mindre.

    Så ska vi ta tag i detta alla nu?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  5. #25
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 683
    Medlem#
    2378
    Initiativet till förändringar/förbättringar måste komma från styrelsen och så länge förmågan att ta hjälp och att delegera uppgifter saknas lär inget hända. Det behövs en projektledare som kan driva igenom förändringarna. Denna person måste ju inte sitta i styrelsen men måste i alla fall ha styrelsens mandat.

    Det duger inte att hela tiden skylla på att man gör allt på sin fritid. Har man inte tid när man sitter i styrelsen ska man inte sitta i styrelsen eller åtminstone ta sitt ansvar och se till att någon annan gör det man själv inte hinner med.

    Banträffarna brukar alltid vara mycket välordnade tillställningar men jag blev ganska besviken på Kinnekulleträffen där inget förarmöte hölls andra dagen med följd att både folk från STCS och från andra klubbar bröt mot i princip alla regler vi har när det gäller körning på bana.

    Ingen info fanns för övrigt på hemsidan heller. Klubbtidningen är kanonbra men är inte ett bra informationsmedia. Hemsidan (om den sköts) skulle göra jobbet tiofallt bättre.

    Att be om hjälp borde inte vara så svårt...

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    371
    Till Medlemskapet:

    Jag är en Belgare som bor i Tyskland och är med i klubben för att jag tycker det här (forumet med sina interesserade) är den bästa gemenskapen gällande Saab turbobilar och jag vill stödja den på det enda sättet jag kan för tillfället.
    Rabbatter osv är för mig helt oviktiga.
    Mitt bidrag i clubben bestog sen mest i hjälp med bil- eller bildelköp till medlemmarna.

    Till Clubverksamhet (nu man har tagit upp det):

    Att clubbens stora satsning gäller banträffer var altid klart för mig och det har jag ingen problem alls med.
    Som icke-svenskt har man dock inte i huvudet var alla banor liggor och vilka kör- och andra mögligheter som finns där, vilka besöks bäst osv.
    Om sånt info fanns på hemsidan skulle jag - och en del andra bekannta från södra länderna - säkert dyckit upp spontant om man viste det löner sig.

    Nu kommer jag flytta till Sthlm om 1 månad och jag hoppas jag kan integrera mig mer i det dagliga STCS-livet och uppleva den live.

    Jag sitter själv i styrelse för en stor sportclub och vet om de stora arbetsvolymer som krävs för att driva allt, men det är precis det styrelse enbart har för uppgift:
    Leda och kommunicera med medlemmarna så att det som behövs görs och alla har det kul. I STCS ser jag som medlem tyvär knappt något om vilka projekt eller liknande arbeta som tags åt för tillfälle och vad statussen är. Det är svårt för enstaka medlemmer att se vilken hjälp behövs utan infon. Pga geografiska spridningen blir info ännu mer viktigt.
    Alla vet att några spenderar all fritid åt clubben men det leder inte till det egentligen alla vill ha: En för alla fungerande gemenskap.

    Clubtidningen är det bästa exempel där en (eller två) verkar tagit ansvaret med ett kanonresultat. Jag är säkert på att potentialet av medlemmerna i clubben är enormt, men det ska användas av styrelse.

    T.ex. kan styrelse fråga var alla jobbar och se om ens kunskap eller kontakter kan användas i clubmedlemmarnas syfte

    Ett förslag till:

    På Tyska Saabforumet finns nu en nödfalllista med personer/kontakter Du kan ringa om du skulle ha problem med din Saab och du behöver hjälp. En sån lista med STCS-medlemmer för sverige våre enligt mig ett bra initiativ.

    Att Perr tåg upp den här tråden tycker jag är helt OK eftersom den här kommunikation tydligen finns behov av.
    900 Cab Aero 1993 / 2x 900 2.1i 1993 / 900 S 'Aero' 1993 / 900 CD T16 1985 / 900 CD T16 1984. Vardagen: MB S212

  7. #27
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 650
    Är med i klubben sen jag började köra saabturbo.
    Har inget att anmärka på fastän jag inte är nån banåkarräv. Rabatter, trevligt folk och bra tidning är saker som räcker för mig.

    Men om man nu får "önska" lite så skulle jag vilja ha en stor klubb som STCS i ryggen när det gäller garantier, udda delar, verkstadsbekymmer, you name it.. Detta är ju inget som finns idag. Att klubben är ett verktyg inte bara en produkt, hade varit smakfullt om ett samarbete med saab sverige funnits exempelvis. Det är min dröm om klubbens fulländning.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  8. #28
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Slå ihop alla Saabkubbar till en!!! NU!!

    Jag anser att en SAAB-klubb vore det bästa!

    Slå ihop STCS, SSK, CSS, ÖSK, 99 klubben mm, till en stor och stark klubb!
    Bara för att man råkar ha 3 olika Saabar så skall det inte behöva kosta 1000 sek i 3 medlemsavgifter.

  9. #29
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 535
    Tja!

    Jag är med i klubben för att stödja STCS samt att jag har ett starkt bilintresse!

    Tråkigt att inte folket räcker, men jag har erbjudit mig att hjälpa till för klubbens skull om de finns nåt jag kan göra.. Typ flaggvakt..

    Fyller ju inte förens i Januari så jag får ju inte leka på banan endå...

    Mvh
    Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  10. #30
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 198

    Re: Slå ihop alla Saabkubbar till en!!! NU!!

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Jag anser att en SAAB-klubb vore det bästa!

    Slå ihop STCS, SSK, CSS, ÖSK, 99 klubben mm, till en stor och stark klubb!
    Bara för att man råkar ha 3 olika Saabar så skall det inte behöva kosta 1000 sek i 3 medlemsavgifter.
    Håller med Trued. Får GM som dom vill så har alla SAABåkare en veteranbil. Då spelar det ingen roll om det är en 96 2-takt eller en 9-5 Hirsch.

    Detta skulle göra klubben stark och kunna stärka bilintresset. Alltifrån träffar med banåka till kurser i motorlära.

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  11. #31
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 931
    Citat Ursprungligen postat av Geert
    På Tyska Saabforumet finns nu en nödfalllista med personer/kontakter Du kan ringa om du skulle ha problem med din Saab och du behöver hjälp. En sån lista med STCS-medlemmer för sverige våre enligt mig ett bra initiativ.
    Det här var nog ett av de bättre förslagen som jag har sett på länge. Jag har själv haft behov av att använda den typen av resurser då tändkassetten på min pärla gick för ett par månader sedan, och fick ringa runt som en liten blå tills jag hittade någon som kände till någon hjälpsam person här uppe i Hälsingland... misstänker att jag inte varit ensam av den typen av behov.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    975

    Re: Slå ihop alla Saabkubbar till en!!! NU!!

    Citat Ursprungligen postat av aerofred
    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Jag anser att en SAAB-klubb vore det bästa!

    Slå ihop STCS, SSK, CSS, ÖSK, 99 klubben mm, till en stor och stark klubb!
    Bara för att man råkar ha 3 olika Saabar så skall det inte behöva kosta 1000 sek i 3 medlemsavgifter.
    Håller med Trued. Får GM som dom vill så har alla SAABåkare en veteranbil. Då spelar det ingen roll om det är en 96 2-takt eller en 9-5 Hirsch.

    Detta skulle göra klubben stark och kunna stärka bilintresset. Alltifrån träffar med banåka till kurser i motorlära.

    /Fred
    Exakt, många saker intresserar ju oss alla, vare sig man har en 2taktare eller en V6a med turbo!
    Är övertygad om att dom flesta tycker det är roligt att titta på fina bevarade SAABar! Sen är det ju inte sagt att man ska köra med en 92a på samma bana som en 900 med 500hk.... Och man kan ju fortfarande ha underavdelningar.
    Samtdigit finns det fördelar med flera olika klubbar, men jagt tror en stor saabklubb skulle varit bra..!
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    470
    Jag gick med i klubben just för att jag ville få tillgång till rabatter och få köra på bana. Nu är jag arbetslös och med dagens bensinpris har jag inte råd att åka kors och tvärs genom landet till olika träffar. Dessutom är min bil inte speciellt lämpad för bankörning, men tack vare medlemsskapet har jag i alla fall fått prova på. Jag har också tjänat in åtminstone en del av årsavgiften tack vare rabatter.

    I mina ögon är det i första hand forumet som är klubben. Därefter klubbtidningen och slutligen banträffar (för tillfället). Diskussionerna i forumet är på hög nivå och det finns många kategorier med mycket information. Jättebra! Jag har vid flera tillfällen funnit hjälp via forumet.

    Det enda jag vill anmärka på är:
    1. Hemsidan. Innehållet är något magert och uppbyggnaden kunde vara bättre, men utseendet är för tråkigt. Det var bättre förut, ljusare och trevligare.

    2. Medlemskorten. Inte korten i sig, men tidpunkten när de kommer ut. Jag fick årets medlemskort när halva säsongen hade gått. Man borde redan i år trycka korten för 2006, så att de är redo att skickas ut i början av nästa år. Detta är inget stort problem, men ändå.

    Som någon skrev tidigare så behöver nog fler hjälpa till för att underlätta för de få som nu jobbar med klubben.

  14. #34
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    538
    Medlem#
    14235
    Träffade "klubben" på Backaplan och hann dra några burgare innan man var såld. Att inte vara medlem var otänkbart.

    Krantz brukar ju som jag ser det vara styrelsens representant i Göteborg, så hur den sköter sig har vi väll ganska god insikt i, vilket är positivt.

    Nu har jag ingen Saab och skall åka Torslandatraktor snart, men intresset består för Saabar med turbo under huven.

    // Viktor, ständig medlem

Liknande ämnen

  1. Varför får jag inte upp den?(eller varför rör sig inte temp)
    Av danne_man i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 20:21
  2. STCS och draglicens
    Av gazer3312 i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 21:35
  3. Medlemskap i stcs
    Av rgolsson i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 23:30
  4. Varför bolmar det ? och varför sprutar det olja ?
    Av ApeCake i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 17:12
  5. Lätta svänghjulet. Hur? Varför? Varför inte? [9-5]
    Av 32991 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 18:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •