I Kalmarområdet finns:
Blå 9-5 sedan med drag som har gått igenom otroligt många godkända besiktningar under sin livstid. Den sista noterade dock att reservhjulsbaljan behöver svetsas pga rost, annars var det inga anmärkningar.
Inte mycket utsides rost när jag sneglar på andra Saabar, men som vanligt lite kring hundben.
Sätesvärme förare funkar ej, annars inga kända fel. Pixlarna i displayen mår ibland toppen, ibland sämre (vid värme). Tror jag har en extra liggande samt även en stereomodul.
Bilen har Nordex sommarhjul som gått mindre än 1000 mil och vinterfriktionsdäck från Gislaved med fint mönster och fina fälgar.
Kamkedjesträckaren kollades i samband med byte av multirem - den var 13.6 mm ute.
Till bilen medföljer i reservdelar ny TK köpt på Origo, ny LMM och ny Vevaxelgivare (original-aste varianterna på Maptun). Även en Tec2 (kopia men funkar fint) följer med. Någon liter olja, nytt oljefilter samt även ny olja för växellådsbyte finns. En påse ljusreläer också.
Sevicelogg i egen regi:
21234 mil: Oljebyte m filter
21297 mil: Oljebyte m filter
21503 mil: Byte luftfilter
21550 mil: Bytt styrstagsändar båda sidor
21610 mil: Besiktning 2023, blankt papper
21615 mil: Bytt alla tändstift
21629 mil: Bytt multirem + ett löphjul
21630 mil: Bytt kupéluftfilter.
21680 mil: Bytt bränslefilter
21980 mil: Oljebyte m filter
Baserat på bilens goda skick, genomförda åtgärder samt reservdelar/tech2 sätter jag ett pris på 22.000.
Har du seriöst intresse, sänd ett PM för vidare uppgifter. Vill gärna att bilen går vidare in i en ambitiös famn än att den körs som den vore skräp. För den är bättre än så.
Vänligen,
Patrik