NG900 började ju säljas i slutet av 1993 som 1994 års modell men till att börja med enbart som vanlig 5-dörrars.
Kollade precis på nån youtubevideo från nån engelsman som påstod att coupévarianten släpptes på UK-marknaden i maj-juni 1994.
Släpptes den på hammamarknaden samtidigt eller möjligen något tidigare här?

Sen nästa fråga, vilken månad bytte man årsmodell? Alltså i detta fallet när slutade man tillverka MY94:orna och började med MY95:orna?

B206i -motorn fanns ju bara årsmodell 1994 och var väl typ det ovanligaste motoralternativet? Till och med V6:an gissar jag var vanligare?
Jag råkar nämligen äga en 1994 års 900 coupé med B206-maskin. B206 är alltså en 2-liters sugmotor på 133 hästkrafter och som saknar balansaxlarna.
Om det nu är så att NG900 coupé årsmodell 1994 enbart tillverkades några månader på våren, sommaren (när det dessutom är semestertider) och tidig höst och min har en B206-motor så måste den väl vara lite av en enhörning idag tänker jag eller?
Finns det någon som har någon statistik över hur många som tillverkades och hur många som finns kvar i registret?