Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Frågor angående svart Aeropaket og900

  1. #1
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 945
    Medlem#
    Dolt

    Frågor angående svart Aeropaket og900

    Har tre frågor om aeropaketet på min og900 -93 cabriolet som jag hoppas någon snäll människa kan svara på.


    1. Är de svarta aeropaketen olackade? Det vill säga är det bara svart plast rakt igenom? Betyder i så fall "PAINTED .N." "Målad? Nej!". Endast en av aeropaketsdelarna har på en väldigt begränsad yta (undertill som inte syns) något som skulle kunna vara lite lacksläpp. Men det är kanske bara någon typ av lagning eller ytbehandling av tidigare ägare.




    .

    2. Varför satt det tunn genomskinlig plastfilm bakom aluminium-skenorna för aeropaketet för de delar som sitter intill hjulen? Plåt-färg-plastfilm-mellanlägg-skena. Minska risken för repor vid montering? Samla gruskorn? Annat? (Ser lite bättre ut nu än innan. )



    .

    3. Står i valet och kvalet om jag svärta aeropaketet som jag brukar, det vill säga med någon typ av svart klet, eller på modernt sätt med tershine magnify v2. Har alltid fungerat med Turtle wax Black Shine, som inte finns längre, men har inhandlat en flaska Turtle Graphene Acrylic trim restorer. Tershine magnify v2 är för mig en ny bekantskap. Hittills lagt det på en cykel och nyligen på cabbens vänster sida hela vägen ner för att ha gott skydd även bakom aeropaketet när det monteras. Tershine själva visar på sina instruktionsvideor att produkten svärtar bra, men jag är lite orolig och det vid påläggning inte blir bra. Ända sättet att bli av med den då är polering...

    Senast redigerat av mioh den 2024-05-12 klockan 14:16.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 895
    Vad jag minns är väl alla dessa komponenter målade. N står sannolikt för Negro, dvs svart. Plastfilmen bakom skenorna skyddar mot galvanisk korrosion. Antagligen mest i teorin....

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 945
    Medlem#
    Dolt
    Aha. Negro låter logiskt.

    Galvanisk skydd alltså. Då ska jag se till att tejpa lite stenskott- och lackskyddsfilm bakom skenorna så att jag rent teoretiskt får ett bättre skydd.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Diverse frågor angående en OG900 C -88
    Av sweddan82 i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 21:30
  2. Angående Aeropaket till 9000 CS
    Av NnR i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 10:27
  3. Frågor angående Tändning på og900
    Av niklasson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 17:52
  4. Fråga angående Aeropaket (9000)
    Av -= Marcus =- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •