Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lång tid att starta

  1. #1

    Lång tid att starta

    Hej
    Min 9000 CS 2,3 -92 Startar som den ska men det tar lång tid. Hade en 900 89 och då var det bra att vila någon sekund med tändning på så att bensinpumen fick upp trycket, sedan startade bilen direkt. På min 9000 går inte pumpen förrän startmotorn snurrar, vilket i och för sig fungerar men det frästar både på batteri vintertid och på startmotorn.

    Tacksam för tips om ev. var felet kan sitta.
    9000 2,3T 200hk CSE -97

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    sala
    Inlägg
    107
    så om du slår bara på tändningen så pumpar inte pumpen ?
    verkar lurigt det där.. ganska värdelöst om en elektriskpump var beroende av att generatorn snurra.

    jag har dåligt tryck i mitt system. så jag får slå på och av tändingen ett par gånger så pumpen fixar upp trycket. sen startar bilen som en klocka.

  3. #3
    Det är inget större problem annat än att startmotorn får snurra några sekunder längre p.g.a. att pumpen först börjar snurra när startmotorn startas. Så fort det är tryck i systemet startar motorn. Har som resultat fått en sliten startmotor, låter osmord. Har lösa planer på att plocka ner och smörja upp den innan det blir för kallt ute.

    Ett något märkligt fel eftersom jag tycker att det borde fungera. Men att börja riva runt i det elektriska utan att riktigt veta vr jag ska börja, nja det är nog bäst att låta bli i en halvgammalbil om inte problemet är akut. borde finnas ett tidsstyrt relä som allt drar igång när man slår till tändningen som kanske är paj. Det kan vara ett som i sin tur styr huvudreläet till pumpen. Alternativt att styrs från den centrala datorkasetten.
    9000 2,3T 200hk CSE -97

Liknande ämnen

  1. Tar lång tid för systyemet att starta
    Av apankoko i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-07-03, 20:58
  2. För lång kopplingsvajer
    Av Shaguar i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 01:28
  3. Hur lång tid tar ägarbyte?
    Av Pumba i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 08:35
  4. 192 cm lång och cab - funkar det?
    Av kungmackan i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 19:43
  5. Hur lång tid ska det ta???
    Av Charlez i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 13:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •