Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Kvalitet standard avgassystem OG9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    344

    Kvalitet standard avgassystem OG9-5

    Dags att byta avgassystem på dotterns OG 9-5. Vet ju att original verkar hålla länge, men finns det ens att köpa?
    Walker brukar ju vara bra, men vad får man om man beställer från Skruvat eller Speedparts? Samma som Biltema?
    Rekommendationer mottages gärna.
    OBS Ej sportsystem
    / Martin

  2. #2
    Maptun/simons
    Walker å orginal systemen där ute här längre omkrets än orginal som skapar problem med mottryck å högre förbrukning mm

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    129
    Jag har bra erfarenhet av rostfritt från rakarör. Jag köpte ett därifrån för 6 år sedan och det fungerade bra fram till förra året då ett fäste till den bakre dämparen gick av. Eftersom de har sex års garanti mailade jag dem och fick utan något snack en ny dämpare skickad till mig, garanti som funkar i praktiken. Systemet ser fortfarande fint ut så jag har goda förhoppningar att det ska hålla länge till. RF är inte så förfärligt mycket dyrare, skönt att slippa byta och klart mest ekonomiskt om man avser behålla bilen.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr

    SAAB 9-5 Aero 2002 kombi

  4. #4
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 024
    Medlem#
    3471
    En tanke. Leta reda på ett begagnat i bra skick kanske vore ngt?

    Vet inte men og9-5 avgassystem verkar hålla jäkligt bra. När svärfar skrotafe sin gamla 9-5 förra året var den 21 år gammal och rullat 30000 mil där var avgassystemet fortfarande original och helt.

    1 användare gillar detta inlägg


    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  5. #5
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Min 07'a ser också ut att ha originalsystem märkligt nog, men det kan ju vara utbytt till ett sådant med.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 164
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av per740 Visa inlägg
    Jag har bra erfarenhet av rostfritt från rakarör. Jag köpte ett därifrån för 6 år sedan och det fungerade bra fram till förra året då ett fäste till den bakre dämparen gick av. Eftersom de har sex års garanti mailade jag dem och fick utan något snack en ny dämpare skickad till mig, garanti som funkar i praktiken. Systemet ser fortfarande fint ut så jag har goda förhoppningar att det ska hålla länge till. RF är inte så förfärligt mycket dyrare, skönt att slippa byta och klart mest ekonomiskt om man avser behålla bilen.
    Har också haft bra erfarenhet av raka rörs system, vi har tre 9000 CS med deras standardsystem som monterades för 8 år sedan. Mitt förstahandsval om man inte kör original.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr

    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  7. #7
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458
    Kan bara hålla med. Raka rör och systerföretaget A Alt Avgassystem har ghort rostfria system till mina bilar i 20 år. A-alt bygger custombyggda system åt kunder och konstruerar Raka rörs erietillverkade system. Har bara hott att säga om dem.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    344
    Tack för tipsen.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Speedparts standard avgassystem till og9-3
    Av Indalsman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-14, 22:00
  2. Ny kylare OG9-5, Kvalitet?
    Av Jebred i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-03-09, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •