Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med backspärr efter byte av tändlåskontakt og9-3 -99

  1. #1
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Problem med backspärr efter byte av tändlåskontakt og9-3 -99

    Som rubriken säger så har jag problem med att få backspärren att fungera på en og9-3 -99e ter att jag hade bort allt under spakstället vid byte av låskontakt.

    jag har kollat WIS och vad jag har listat ut så har jag gjort rätt. jag har testat att dra in/ut skruven under spakstället. med den max inskruvad fick jag fungerande backspärr lagom länge för att montera ihop inredningen mm innan den gav upp.

    nått känns fel helt enkelt, finns det nån del jag kan ha tappat eller nått och hur ska egentligen plåtarna/glidgrejjerna under spakstället sitta? jag har spenderat närmare en timme i WIS för att försöka lista ut vad som är vad så ett citat därifrån kommer inte hjälpa. det känns som skruven håller mitten av en hävarm men det glappade friskt i den efter återmontering vilket jag inte riktigt gillar.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 495
    Medlem#
    6973
    Skruven under? Eloxerad M6 Torx30. Den ska ha en genomskinlig plastslang längst upp närmast stället som
    distans. Finnas denna?
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627
    Den finns skruv och plastslang (eller vad man ska kalla den), det är den jag beskriver som "skruven under"

  4. #4
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627
    Uppdatering

    efter en jävla massa tjjaffsande med bilen så har jag lyckats få fungerande backspärr.

    Det "enda" problemet är att man behöver hänga sig i / slå på växelspaken för att kunna vrida nyckel för att få i / Ur den. Det behövs tyvärr lite för mycket kraft för att bilens ägarinna ska vara helt nöjd. eller komma hemifrån.

    jag har vid detta laget haft av / på låsplåten under spakstället 32 ggr. jag tror jag har den på rätt håll men i detta läget tvivlar jag på ungefär till den nivån att jag undrar om vatten verkligen är vått.

    Detta har visat sig vara en Väldigt bra övning i tålamod...

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Hade du ur låscylindern nåt och vred på nåt? Enligt nån jag bytte nå ord med för länge sen så är det nåt som kan hamna fel därnere om man vrider på allt utan att låscylindern begränsar ändlägena. Kanske kan man göra samma fadäs oavsett. Är tydligen nåt som hamnar fel på nåt vis om man vrider det längre än normalt.

Liknande ämnen

  1. problem efter byte av bromsar.
    Av Nille1985 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-16, 19:15
  2. Byte tändlåskontakt OG9-3
    Av kapten65 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 14:28
  3. Problem efter byte av avgassystem.
    Av Aero_Rontann i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 15:26
  4. Problem efter topp-pkn byte
    Av janne54 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 11:49
  5. Backspärr borta efter byte av vxl-spaksknopp
    Av snabel t i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-28, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •