Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: SAAB motorcentrum i Uppsala

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    435

    SAAB motorcentrum i Uppsala

    Tänkte bara höra vad ni har för erfarenheter av dom.

    Är dom billiga, schyssta eller krånglar dom mycket?

    Dela gärna med er, för det är förmodligen där man kommer hänga vid servicar och om nått händer med bilen.

    Mvh
    Stefan
    -Saab 9-3 aero TTID SportCombi 08:a SÅLD. ÄR NU BMW 330xd ägare

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 920
    Har faktiskt inte hört så mkt om motorcentrum..men dom verkar iaf schyssta,har varit där ett par gånger och handlat lite prylar....men saab kilalrn i uppsala borde kunna mera om detta.
    annars har du bilforum i kungsängen som fått mkt bra kritik,eller bilforum i enköping, som jag tyvärr inte kan rekomendera då jag e grymt missnöjd med dom.

    Promotor i Åkersberga är den absolut bästa verkstaden jag vet,snabba,schyssta,bra priseroch mkt mkt service inriktade...och auktoriserade.


    mvh
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    435
    Tackar igen
    -Saab 9-3 aero TTID SportCombi 08:a SÅLD. ÄR NU BMW 330xd ägare

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 920
    så lite så...
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    97
    När jag lämnade in min 900 för några år sedan för att laga kofångaren bak (försäkringsjobb) så "lagade" dom den och körde sönder mina extraljus.

    Idag har jag precis lackat om kofångaren, för självklart så gjorde dom ett slarvjobb.

    En bekant var otroligt missnöjda med Motorcentrum, så han handlar Saab i Enköping istället. Men min egen erfarenhet av dom i Enköping är att dom inte kan någonting om bilar. prova att gå dit och fråga "hur fungerar en bensinmotor" så ska ni få höra...ingenting.

    Så jag ser fram emot nya EU-direktiv där vem som helst kan få sälja vilken bil som helst. Allt annat är sjukt! Varför har vi kunder stått ut med det här konstlade monopolet så länge? Inte undrar på att firmorna blir dåliga när dom har monopol.
    You don't need eyes to see - you need vision.
    Saab 9-3 Turbo Sport (Monte Carlo Yellow)

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    685
    Ska precis till Motorcentrum nu och jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med de som jobbar där. Alltid vänligt bemötande och inga sura miner.
    Kan tillägga, för de som inte känner mig, att jag är mycket noga med min bil. Accepterar inga fuljobb eller slarvigheter.
    Canns axiom:
    När inget annat hjälper, läs instruktionsboken.
    9-5 BioPower 390 Hk 610 Nm.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 920
    Bilforum i Enköping suger!!!! kan dra så många historier efter varje verkstads besök...löjligt inkompitent personel där!
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    677
    Motorcentrum i Uppsala har bl a en väldigt bra reservdelskille. Kommer inte ihåg hans namn, tyvärr. Jag har sprungit ett antal gånger där, frågat och köpt delar. Han tar sig tid, ger råd och tips. Annars finns Sven på verkstadssidan. Säljarna får man prova bilar av utan knot.

    /Anders B.
    jag har också kramat Lill-Babs...

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 108
    Har ingen bra erfarenhet av dem, kikade på en 9000 som hade glapp i ratten, köpte dem och den skulle vara åtgärdad, men det var det ej, fick lämna in den igen. Kikade på en 95:a 2.3t, provade den tyckte att den var slö, jämförde den med kompisens 95:a 2.0t och den var snabbare på 4,5:an, säljare sa att den var ok....

    Fadern 95 aero:
    Omlackad 5 ggr på Saab pga krockad bakflygel, varav dörren 1 gång pga att de hade tappat ett verktyg på den felfriadörren, lacksläpp, rostproblem efter om lackningen. + att den vandrade hiskligt på vägen efter reparationen efter krock, men de hävdade att den var ok.
    Nu köpte han en 95 aero -03(ny), regnsensor uf, varningstriangel borta, ej tvättad invändigt.....

    Kollegan som har haft 900 T och nu 95:a är ej heller nöjd med dem, efter verkstadsbesöken....

    jag lämnar inte in min pärla där.....
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    435
    Ok tackar då vet jag, vart kan man lämna in den annars här runt Uppsala inom några mils radie?

    Mvh
    Stefan
    -Saab 9-3 aero TTID SportCombi 08:a SÅLD. ÄR NU BMW 330xd ägare

  11. #11
    JE:s Bil- & Elservice i Märsta har jag bara bra erfarenheter av!
    (dom är auktoriserad Saab verkstad)

    http://www.gulasidorna.se/query?what..._19058416&lang
    Magnus Emilsson
    Saab 96 DeLuxe -61
    Saab 900GL -86
    Peugeot 206sw -02
    "Snabb Rymlig Elegant - och byggd med Flygkvalitet" Saab 96

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 920
    Säger bara PROMOTOR i åkersberga..visserligen en bit att åka..men hör med dom är grymt duktiga..finns folk som åker från norge för att göra service på sin saab där...www.promotor.nu
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    685
    Ska lämna in en av mina Saabar idag igen... fortfarande nöjd med kvalitet och service.
    Canns axiom:
    När inget annat hjälper, läs instruktionsboken.
    9-5 BioPower 390 Hk 610 Nm.

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av PhiLLe
    Säger bara PROMOTOR i åkersberga..visserligen en bit att åka..men hör med dom är grymt duktiga..finns folk som åker från norge för att göra service på sin saab där...www.promotor.nu
    Kan tyvärr inte hålla med dig där, jag kan hålla med dig om att det är bra folk som jobbar där, kunniga, serivceinriktade m.m. MEN deras priser är brutala...
    Jag bor själv i Åkersberga och har haft en hel del kontakt med dem, kollat och jämfört priser m.m. och ja, tyvärr är de inte billiga. En 4-hjulsinställning på min 9-5 AERO ville de ha 5000kr för medan Däckteam tar 1200kr... En ny strömbrytare till stolvärmaren ville de ha 751kr för och lampan 52kr medan SAAB i Solna ville ha 395kr för brytaren och 42kr för lampan... Ja, jag kan ange rätt många prisuppgifter som de har varit betydligt dyrare på än vad andra har varit.

    Så, jag går inte dit, men det är enbart pga priserna.
    SAAB 9-5 Aero 2001, Sedan.
    http://www.garaget.org/iceman32

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    116
    Motorcentrum i Uppsala= På reservdelar är dom väldigt bra och kunniga och kommer med tips mm, verkstad kommer jag aldrig lämna min bil till efter den erfarenhet jag har utan det blir till Saab Experten som ligger i samma område, Försäljningen tycker jag är dåliga första gången var när jag letade begagnatbil en lördag och det inte fanns nån soppa i bilen jag ville provaköra och inte ville säljarn pröjsa nån soppa heller andra gången var när dom hade kampanjpris på 9-5 kombi BioPower då var jag för ung för en sån bil trots att jag redan har en saab och kunde visa anställningbevis inkomstdeklaration på 360papp mm.
    MVH Per
    // 9-3 Aero -01

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    29
    iceman- vårat pris på straxt under 5000kr är en 4hjulsinställning inklusive byte av bakvagnsbussningar. Varför du fick detta pris om du bara skulle ha en inställning vet jag ej. Pris för bara 4 hjulsinställning går på ca 1800kr.

    /delägarn
    /Stefan Håkansson
    Aka: Delägarn
    Alive.se

  17. #17
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 487
    Medlem#
    6901
    Varför sitter ni och drar upp 5 år gamla trådar?

    Ge er...
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    343
    Hade 9-3:an innan på försäkringsjobb, riktning av bucklor + omlack av tak. När jag hämtade den var det ordentliga rinningar och damm i lacken, så det fick dom göra om. Inte perfekt andra gången heller men vad ska man göra, har inte tid att ränna till verkstaden i tid och otid. Första gången KAN dom omöjligen ha missat sitt dåligt utförda arbete då det såg ut som någon hade köpt sprayfärg på biltema och stått och sprutat på för länge och därmed fått ordentliga rinningar. Skitfirma rent ut sagt. Reservdelskillarna är trevliga dock, men resten ger jag inte mycket för. Åk hellre till Saab-experten, trevligare, duktigare och billigare.
    2007 9-3 Aero 2,8T

Liknande ämnen

  1. GDS i Uppsala?
    Av Wallborg i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 16:47
  2. SAAB-verkstad i Uppsala [edit: lite återupprättelse:]
    Av Milkyn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 23:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •