Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Skillnader på backspeglar/glas 2009 vs 2010 NG9-3

  1. #1

    Skillnader på backspeglar/glas 2009 vs 2010 NG9-3

    Ok, jag har en 08 9-3, Vector paket med infällbara speglar, de är av bländande, men glasen ser ut som skit. Lyckades hitta relativt fina speglar från en 2010(något större än de tidigar), den var i linear variant. Har den oavsett det av bländande spegel glas? Passar det elektroniska från 08:an i det nyare huset?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Att bygga om speglar till annat utförande kräver väl isärtagning av hela spegeln och det ska visst vara svårt. Det enda som skiljer mellan de nyare och de äldre är annars, Glaset, sargen och kåpan. Det var det man fick i ombyggnadssatsen när de tidiga glasen ej gick att köpa. Numera finns även en del av dem igen. De nyare speglarna finns även de med och utan avbländande glas.

  3. #3
    Tack Stefan, då ska det gå att föra över det elektriska till de nya. Kolla upp lite själv via vin lookup på 2010 9-3's, verkar vara Vector o uppåt som fick de av bländande.

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    nja det var ju det jag inte vet om det går.......kabelhärvan går ju genom leden på nåt vis och den skiljer ju så jag vet inte om det går att ändra utförande så att säga. Att få en fällbar spegel av en icke fällbar tex.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Surte
    Inlägg
    221
    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    Att bygga om speglar till annat utförande kräver väl isärtagning av hela spegeln och det ska visst vara svårt. Det enda som skiljer mellan de nyare och de äldre är annars, Glaset, sargen och kåpan. Det var det man fick i ombyggnadssatsen när de tidiga glasen ej gick att köpa. Numera finns även en del av dem igen. De nyare speglarna finns även de med och utan avbländande glas.
    Något tips om var man kan hitta nya avbländningsbara glas till ng93 -09?

    Mvh Kal
    Så fort någon icke SAABägare utbrister: "SAAB är så förbaskat svårskruvat!" så lägger jag på mig kännarminen, nickar instämmande och svarar lugnt:
    "Ja, SAAB är ingenting som en amatör ska ge sig på."

  6. #6
    Tror inte de finns att köpa(vanliga ej avbländande finns), de nyare, 2010 och uppåt ska tydligen finnas att köpa i avbländande utförande,

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Vänster finns att köpa iallafall.

  8. #8
    Där ser man, vilken butik säljer dem?

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    vilken saab åf som helst. Rent generellt så finns det massor med originaldelar som inte listas online i div webshoppar.

Liknande ämnen

  1. Träffkalendern uppdaterad 2009, 2010 och 2011!
    Av Robertsson i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 13:04
  2. Svart Raket 2.4T "Sponsrad" 2009-2010
    Av Aero-E-Tuna i forum Projekt
    Svar: 386
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 21:26
  3. STCS kalender 2009-2010?
    Av Slender i forum TurboTrycket
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 23:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •