Borde väl funka? Någon här som gjort det?
Jag menar första biten mellan främre hjulhus å dörr passar väl rakt av sen är det "bara" klippa å klistra avståndet mellan hjulhusena är ju samma så all plast finns ju där
Borde väl funka? Någon här som gjort det?
Jag menar första biten mellan främre hjulhus å dörr passar väl rakt av sen är det "bara" klippa å klistra avståndet mellan hjulhusena är ju samma så all plast finns ju där
Kolla med tornros .. han har gjort det på sin förra bil .. finns bilder på den i hans signatur ..
/M.Krantz no.829 ..
Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB
Nja var väl ett färdigt 5-dörrars kit han montera. Jag undra ju om att bygga om ett kit från en3 dörrars så att det passar 5-dörrars.
5-dörrars kitten säljs ju inte längre så det blir nog till att tillverka eget.
Stämmer, det var ett original 5-dörrars Airflowpaket som jag hade köpt kjolarna samt skärmbreddarna från.
http://www.ultimatesaab.com/upload/900T16_Airflow3.jpg
Lånar bild på din gamla bil Patrick 900T16 om du inte misstycker.
Det går ju att köpa kjolarna från ett 3-dörras paket o fixa till kanske...
http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoi ... &paket=900
Mvh Michael
Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
Saab 9-3 Viggen 1999
Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.
Stackars dig Peter, du får nästan vara först med allt..
Kör: Saab 9000 A50 -98.
När tråden ändå är uppe så undrar jag vilken spackel skulle vara lämpligast för att fylla i springa som blir när man pusslar ihop kjolbitar från framdörr och bakre delen?
Vilken glasfiberspackel som helst?
För hårt, sprött? Vill ju inte få sprickor på sikt när man använder bakdörrarna.
Plastic Padding Superspackel (lite elastisk)?
Man ser på bilder där folk kapat i och pusslat ihop front från andra modeller, vad använder de för grejer för att få det slätt?
Vem vet om det blir jag som får agera försökskanin när jag redan har kjolar hemma, DualC!
Hehe, ja du får gärna agera som försökskanin Så kan jag lära mig av dina misstagUrsprungligen postat av Stahlbom
Ja polyester/glasfiber är ju ingen höjdare då det blir alldeles för hårt. Jag kommer nog å plastsvetsa å använda typ epoxy lr nåt. Plastic paddings bör funka också.
Jag kommer å ha mjukmedel i lacken sen också.
Jag lagade mina Airflowkjolar med plastsvets som en bekant till mig gjorde.
Blev superbra verkligen
O att limma de tunna hårdplastkjoldelarna som Airflowpaketet innehåller é inget att rekommendera tydligen fick jag höra.
Det kommer att spricka igen.
Plastsvets var det enda rätta om man vill ha det riktigt gjort.
Men hur det é med Aerokjolarna vet ja inte, det é ju lite mjukare material på dessa bitar.
Ett tips é att kanske inte kapa till en liten bit för "hundbenet" delen längst bak mot bakre hjulet, utan låta bakdörrbiten vara hel o täcka ända bak till bakhjulet, kan bli lättare o snyggare om me små konstiga bitar, vad vet ja...
Mvh Michael
Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
Saab 9-3 Viggen 1999
Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.
Tror jag förstår vad du menar Det skulle ju underlätta iofs. tack för tipset.Ursprungligen postat av tornros
Men jag får se när jag får hem kjolarna skall nog gå å lösa.
Ja jag kommer å plastsvetsa ihop dom, är nog det enda rätta som du sa.
///Peter
Jag har precis samma tankar som du, jag kommer att ha hela kjolbitar på bakdörrarna som täcker ända till bakre skärmkant så jag slipper bök med små bitar.Ursprungligen postat av tornros
Får göra liten glipa så kjolbitarna inte slår i skärmkanten när man stänger bakdörren.
Jag håller just nu med att ersätta plåt längst ner i dörrarna med rostfri plåt och det finns mycket annat att göra innan jag ger mig på kjolarna.Ursprungligen postat av Peter T16
Så du får gärna sätta igång först och agera försökskanin!
Beskriv gärna hur man plastsvetsar? Vad för verktyg använder man för att smälta och svetsa ihop plasten?
Plastsvetsa.. Har ni kollat så materialet i sidokjolarna funkar nå bra ihop med detta??
Kan ju tex va PUR plast.. och de e ingen hit att svetsa
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Min airflowfront i svart plast gick att plastsvetsa iaf. Den var ju smälld med lyktstolpe eller nåt på mitten när jag köpte den så den va lite sprucken och vind..
Airflowgrejerna funkar fint att plastsvetsa i då dessa é gjorda i lite mer "billig" hårdplast än Aerodelarna som é lite mer mjuka.
Men hur bra det går att plastsvetsa i Aeroplast vet ja tyvärr ej.
Mvh Michael
Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
Saab 9-3 Viggen 1999
Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.
Ursprungligen postat av Stahlbom
Är en speciell pistol med ställbar värme, måste vara exakt rätt värme för respektive plastsort.Man får altså ha en svetstråd i rätt plasttypUrsprungligen postat av Stahlbom
Frågan är då bara vad det är för plast i kjolarna?
Vissa plaster går ju inte svetsa, men då finns det speciella lim för detta men det är väldans dyrt.
Nån som vet vad för plast aero-kjolarna är gjorda av? Är väl samma som i stötfångarna?
Tack för info. Biltemas ställbar varmluftspistol duger inte antar jag?
Kanske står det vad för plasttyp det är på kjolarnas baksida, ska kolla upp det på mina kjolar.
Jo det kan hända att det funkar, har ej provatUrsprungligen postat av Stahlbom
Ja vore fint om du kunde kolla det, iofs får jag troligtvis hem mina kjolar imorgon men vore kul å veta nu
Har mycket att göra, PeterT16, så jag ej hunnit kolla.
Men vore schysst att du skriver plasttypen här när du fått kjolarna.
Jag har förmodligen Aerokjolar, ej Airflow då de har lister i kjolarna - det är väl skillnaden?