Hej,
Googlat och sökt men hittar inte en tydlig steg för steg guide hur jag byter lampa till bromsljuset, tacksam om någon vänlig orkar förklara.
Jag har försökt och lossat de två torxen men fick inte loss lyktan från karossen.
Vänligen Mattias
Hej,
Googlat och sökt men hittar inte en tydlig steg för steg guide hur jag byter lampa till bromsljuset, tacksam om någon vänlig orkar förklara.
Jag har försökt och lossat de två torxen men fick inte loss lyktan från karossen.
Vänligen Mattias
Tack för de!
Tyckte det var så jag försökte men vågade inte dra lyktan mer bakåt då det satt väldigt hårt och att jag inte ville förstöra några fästen och jag inte visste riktigt om det var så jag skulle göra.
Bara försöka på nytt.
Det är precis så man skall göra. Två steg. Lossa skruvarna och ta bort lampan. Länken till WIS tillför inte mer än en bild, kanske.
Det är nog bara så att lampan har "geggat" fast sig med tiden och att det krävs ett snäpp mer våld än man tror. Det är alltid knepigt att ha koll på och beskriva hur mycket våld det är, jag vet. Men det är nog den bästa beskrivningen jag kan ge. Jag har ett minne av att jag fick ta i mer än jag tyckte skulle behövas någon eller några gånger.
Möjligen kan det vara en smart idé att spraya på såpvatten i alla springor och vänta en stund så att det får en chans att lösa upp div "gegga" och dessutom smörja en aning.
Samt att lägga något emellan om man bänder med en skruvmejsel el likn. För att undvika skador i lack och lampa.
Återkom gärna med en beskrivning av hur det går.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2
Hej,
Nu är lampan bytt!
Det var ett glidfäste på utsidan i linje med karossen så man ska alltså dra lyktan rakt bak. Jag använde en plastsmörkniv för att lite extra kraft.
Tog ett par bilder men vet inte hur jag bifogar dem.
Tack för hjälpen!
Efter 20år på forumet kanske det är dags att lära sig då?
Hur lägger man in bilder
Vilka bra idéer! Att 1) lära sig och att 2) lägga in bilder. Bra bilder hade säkert hjälpt att begripa hur lampan sitter.
Men skall man lägga upp bilder skall man göra det här på forumet. INTE på någon extern tjänst.
Det finns gott om intressanta trådar som blivit obegripliga när externt lagrade bilder försvunnit. Så jag håller med om att det är dags att lära sig lägga upp bilder efter 20 år och 2000inlägg. Det skulle nog många uppskatta.
§9974§90081§900086§9503†9502§9502*900095*9304*9509*9509CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,WhiteAero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2