Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad heter denna skyddskåpa, är den trasig eller jag som inte fick tillbaka den rätt?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2021
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -

    Vad heter denna skyddskåpa, är den trasig eller jag som inte fick tillbaka den rätt?

    Hej, alla kunniga!

    Jag bytte kupe´-filter själv på Min Saab 9-3 2.0t 2003 :-)

    Men det verkar inte som att jag får tillbaka skyddskåpan som sitter över kupe-filtret och som skall sluta tätt vid vindrutan, vilket den nu inte gör... :-(

    Är det bra jag som gjorde fel eller ser det ut som om skyddskåpan är trasig (tycket den ser trasig/sprucken ut och glipar mycket mot vindrutan)?


    Är det någon som vet vad denna skyddskåpa heter - tänkte söka på nätet efter en ny/begagnad hel - och är det nån som vet vart jag skall söka (Bildatabasen, annat?)?

    // Inge

    Behöver således en hel skyddskåpa som klickar rätt på plats och som sluter tätt mot vindrutan så att vatten ej skall rinna in den vägen...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Ort
    Hällingsjö
    Inlägg
    25
    Medlem#
    -
    Hej,

    Den hade p/n 12802448 från början men blivit ersatt med p/n 12780681.
    Kostar nog ca 1900kr

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2021
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -
    Kanon - tack för tipset!

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    Fast det ska ju poängteras att den inte behöver sluta tätt mot rutan..Däremot kanske du på din tidiga bil saknar den extra plastgrej som man sätter över kupefiltret. Den är mycket viktigare än den du pratar om nu. Ska vara en liten plastskärm som sitter över kupefiltret och förhindrar att vatten rinner ner i fläkten. Kom original på senare bilar.

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2021
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -
    Tack för svaret! Ska kolla direkt efter jobbet att plastskydd sitter över kupefiltret!

    Sen hade det inte varit dumt om jag hittar kåpa som sluter tätt mot rutan också - tycker mig se att min har en spricka i mitten och jag tror därför den är trasig.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Är Tändkassetten trasig eller inte? B2x5
    Av Meswe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2014-09-21, 19:57
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 11:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •