Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dragkrokskit till OG9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    132

    Dragkrokskit till OG9-5

    Hej,

    Skulle behöva drag till min OG 9-5 sedan. Någon som har erfarenhet av de som säljs av Maptun eller Speedparts. Är de något att ha och hur är de att montera? Priset ser ju bra ut i alla fall. Tänkte i första hand på en avtagbar.

    Jag skall inte dra något tungt, typ hämta en cykel eller köra lite skit i obromsat släp till tippen.

  2. #2
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770
    Jag har ingen erfarenhet av just dessa dragen men oavsett så är dragmontering inget större bekymmer. Inte heller avtagbara delen såvida man sköter om rörliga detaljer och tar ur draget ibland.
    Väsentligare är att ha en riktig elsats typ original eller motsvarande för att både inkoppling och brukande ska fungera ok.

  3. #3
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Original elsats var dessutom billig (femhundring), tyvärr verkar den slut hos orio sen ett par år

    https://www.maptunparts.se/exterior/...gkrok-9-5.html


    ..Påminner om att jag borde plocka loss elsatsen ur den av mina 9-5'or som ska skrotas just av den anledningen :/
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •