Hej,
Började idag få "nyckel accepteras ej" intermittent i SID, går att starta efter att "lås upp" tryckts in. Senaste dagarna även "bakljus ur funktion" upprepade gånger trots att ingen lampa verkar trasig. Misstänkte något spänningsrelaterat då vägmätarställningens siffror och sid lyste lite svagt, men indikatorn på batteriet visade grönt. Borde vara laddat efter en tur på ca 15+5 mil just innan. Bytte hemma till ett reservbatteri jag hade stående och lät bilen stå någon timme. Gick ut och testade spänning över batt. på tomgång: 13.8V utan förbrukare inkopplade och 13.2v med ac/fläkt på max, helljus, stolsvärme och radio på. Hände inget med spänningen när jag knackade på generatorn.
Lyssnade runt generatorn och multiremmen med en slangstump, men hörde inget avvikande ljud. Tech 2 visade P1460 Immobilizer active, i övrigt bara en felkod från Acc om solenoid... någonting samt felkod från elspeglarna ang. minne.
Tacksam för råd kring fortsatt felsökning och tips på vad det skulle kunna vara? Någon misstänkt jordpunkt? Bör jag beställa en ny laddningsregulator?