Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Airbag system ng 9-3

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536

    Airbag system ng 9-3

    Min fråga och tankar kring denna gäller urkoppling av passagerarsidans airbag detta för att dottern skall kunna ha barnstol fram.
    Bilen är en -08 så nyckelavstängning finns inte. Verkstaden som jag har bra kontakt med och känner privat säger att det finns en
    sats om motstånd och ett nytt bälte utan krutladdning för det facila priset av 4400 kr + moms.

    Mina tankegångar är följande, demontera höger airbag fysiskt alt endast kontakt donet. Lika på kontakten till bältet och krutladdningen.
    Sido airbagen i stolen måste ju även den kopplas ur. Teoretiskt så kan ju saker som inte finns fungera.
    Jag kan inte hitta ngt i WIS som säger vad tak gardinen reagerar på, styrs den av en egen sensor?
    Hur fungerar vänster sidas baggar om man gör detta? Kommer dom att fungera som dom skall?
    Jag vet att detta inte är den rätta vägen men är prylarna urkopplade så skall dom inte kunna fungera. Att alla varningslampor kommer att
    lysa rött är jag införstådd med.

    Om man installerar med motstånd, är även tak gardinen urkopplad då eller den kommer ändå att lösa ut? Lika med sido airbagen.
    Enligt EPC så finns det inget art nr på ngt bälte utan krutladdning utan detta finns tydligen bara i den kompletta satsen.

    Så finns det ngn som har testat detta eller har ett annat förslag, eller kanske ngn som rent av har en komplett sats att sälja?
    Jag gillar egentligen inte detta sett men tycker priset för satsen är snuskigt dyr.

    De bilar som har nyckelavstängning, vad kopplas bort på dessa? Alla 3 på höger sida eller kanske bara front airbagen?
    Vad säger den samlade expertisen om detta?

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Följer denna med intresse, vi har samma problem nu när unge nr 2 är på väg för dottern.
    Denna bil oxå en -08 men med Aero V6
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    978
    Håller med, har ingen input men följer med intresse! Just nu sitter han bakom passageraren, men stolen fram blir ju då obrukbar för passagerare.

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Närmar sig.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Liknande ämnen

  1. PID 03 Fuel System Status (Fuel System 1 - open loop)
    Av gul93SE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-02, 19:25
  2. OBD II System ?? !
    Av Mrniceman68 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 08:48
  3. APC system.
    Av sodastream365 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 23:42
  4. El-system
    Av kocken123 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-04, 16:20
  5. SRS (Airbag-system) och vindrutebyte ...
    Av Mr Dezent i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 20:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •