Hejhej,
Dras med ett par irriterande bekymmer som jag inte lyckas råda bot på..
Bilen är svårtstartad efter att ha stått i 12h, får nöta på startmotorn 5-10sekunder innan den hoppar igång. På B95 går den hyfsat rent, på E85 dör den efter 10-15sekunder, vid nästa start så brukar det funka ok.
Bilen drar även enligt mig orimligt mycket bränsle, 1,2l/mil blandad körning på B95, dryga 2L/mil blandad på E85.
Mapparen säger även att det saknas cirka 0,2bar laddtryck under WoT.
Kan även uppleva till och från att bilen växlar lite märkligt.
Vad som har felsökts:
Provtryckt trycksidan
Kört rök maskin i vakuumslangarna
Nya stift
Bytt tändspolar (beggade, men runt flyttade och det misständer på alla cylindrar, så tvivlar på att detta är orsaken)
Gått över alla slangar och rör
Demonterat och återmonterat spridare samt BTR
Testat BTR med bränsletrycksmätare (2,9Bar~ med tändning på, motorn avstängd, drygt 2,5Bar på tomgång)
Komptest, 11Bar~ på alla cylindrar
Spec:
B207E Biopower
5-stegad Automat
Bosch 550cc
NG9-5 MAF
3" DP
2,5" Catback
NGK BKR8EIX stift
Alu-IC
Td04hl-19t
AEM Dryflow 4"
Mjukvara därefter
Alla symptom pekar ju på något typ av luftläckage, men jag kan för mitt liv inte lyckas klura ut vart. Slangarna vid magnetventilen och BTR:en är jag 100% säker på att de är täta. Är det någon utav "hårdplast slangarna" som har tendens till att gå sönder?
De bifogade bilderna är på mängd knack respektive misständningar efter 15-20min körning, med 3-4 fullgasrepor.