Hej!
Har i ett desperat försök gjort allt för att få biljäveln att tokladda och förhoppningsvis ha sönder något skoj under huven... men ack och ve. Det går fan inte.
Objektet är en og900 T16 (gammal snutbil).
Den har öppet filter och batteriböj. Resten är original hårdvarumässigt.
Iallafall, jag har skruvat upp grundladdet så satans mycket det går (alltså skruvat in pinnen som fan mot tryckklockan) men grundladdet håller sig snällt på 0,4 - 0,5 vilket iof sig kan vara normalt även om man har tokskruvat på pinnen mellan turbo och tryckklocka.
Sen efter det så maxade jag p och f boten i APC boxen, mest som lite experiment. Jag trodde att bilen skulle tokladda, men nej. Den laddar till 1.0 hela vägen ibland kanske upp till 1.1.
Dessutom knackar det lite skumt (ganska högt) när jag gasar. Inget ventilknack alltså, utan det låter som om turbon (!) knackar... eller hur fan man nu ska förklara... när man har hållt jämngas ett tag så försvinner knacket, men så fort man drar på igen så kommer det igen. Ingen direkt skillnad på prestandan, men nånting borde knacket bero på. Kan det vara en dålig packning till turbon som gör det... så att det kanske också påverkar laddtrycket?
Eller hur låter en MV om den knackar?
Någon som kan hjälpa mig kanske?
Mvh //CHang
(Iof sig så gör det inte så värst mycket just nu, tänker fläska i en T04 snart ändå... hehe)