Hej!

Jag är en hyfsat gammal tant som inte är så bra på forum, så jag ber om ursäkt om jag gör fel nu.

Jag har en Saab. Hon heter TJX732 (så, nu vet ni vem jag är och var jag bor. Snälla kom inte och råna mig - jag äger inget av värde ändåså...)

Det är, vad jag begriper, två katalysatorer på den här bilen. Den främre är trasig.
En ny - eller ens begagnad - verkar kosta uppemot 5-10 tusen. Det har jag inte råd med

Vad är mina alternativ? Finns det någon annan katalysator jag kan skruva dit? Problemet är ju liksom att bilen inte går igenom en besiktning nu...

Dessutom så blev jag blåst på flera tusen av en idiot som skulle sälja mig en likadan katalysator - helt mitt fel, jag var naiv och godtrogen, men jag har verkligen inte råd med mer nu. Jag kan inte sälja bilen, för vem - utom jag - är dum nog att köpa en gammal, skruttig, över-30k mil-bil som inte har katalysator? Samtidigt vill jag inte skrota heller. Bilen är fin och välbehållen i övrigt, och jag HAR den = jag slipper ut med pengar för att köpa en ny >_<

Long story short:
Hur kan jag lösa det här så billigt som möjligt?
Vet en billigare variant som passar rakt på?

Jag kan väl hosta upp typ 2000 utan att gå i personlig konkurs, men mycket mer är det inte :/

Hjälp?