Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hirsch- vs TX-front NG9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170

    Hirsch- vs TX-front NG9-3

    Jag har en NG9-3 Hirsch 2011 från fabrik och nu har olyckan varit framme med en mindre krock. Stötfångare fram är bytt men de tre Hirsch-delarna mellan lyktorna klarade sig som tur var, eftersom de inte längre finns att köpa. Verkstan har dock tyvärr inte riktigt förstått hur bikake-delarna har varit fastsatta så när jag fick tillbaka bilen saknades alla clips utom ett, som höll fast dom. Bilen är inlämnad igen och de söker Hirsch för att kunna få tag i nya clips. Är det någon som känner till bakgrunden till dessa clips och om/varför de är unika för Hirsch-grillen på en TX-front?

    Tacksam för alla svar.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    44
    Detta clips skickades med grillarna de sista åren de såldes.
    Saab PN: 12763576

    Funkar utmärkt när jag monterat. Så vitt jag vet är det inget "unikt" med clipsen som Hirsch hade, endast en annan variant. Antar de valde en clips från Saab istället för att ha sina egna på slutet...
    9-3 Vector TX SS - 2010
    9-3 Aero SC - 2009
    9-3 Aero "Griffin" CV 2010

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170
    Det är detta clipset som jag menar...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182
    Men vill du också säkra din grill mot stöld så gör som jag. Borra hål precis bakom klämmorna. I hålen lägger man något, som en bit cykelekrar eller annan metall. Då kan grillen inte bara rivas ut – eller det är i alla fall svårare.
    SAAB 900 1996 bytt till SAAB 9-3t SE M01 i' 07; Taklucka och allt, import från Tyskland till Danmark. På danske skyltar och skyltarna kostade 1½ gång bilens pris.
    '14 Bytt till 9-3 ss M08, var det nu klokt? Ja älskar också den!
    STCS medlem nr. 12358

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av Yeri Visa inlägg
    Detta clips skickades med grillarna de sista åren de såldes.
    Saab PN: 12763576

    Funkar utmärkt när jag monterat. Så vitt jag vet är det inget "unikt" med clipsen som Hirsch hade, endast en annan variant. Antar de valde en clips från Saab istället för att ha sina egna på slutet...
    Tack för svaret! Du hade helt rätt. Det var de clipsen, och till slut listade verkstan ut det också. Men jag undrar ändå varför de clipsen som jag skickade bild på ens fanns på bilen, för den blev utrustad med Hirsch från fabrik.

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973
    Clipset på bild ovan är det som levererades med Hirsch grilldelarna, iaf en av de tidigare batcherna.

    Jag är också skeptisk till att några Hirsch detaljer monterades på fabriken. Mig veterligen är allt monterat av handlaren innan leverans, precis som när man kryssade dragkrok.
    Senast redigerat av Hyvens den 2022-11-23 klockan 13:44.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Clipset på bild ovan är det som levererades med Hirsch grilldelarna, iaf en av de tidigare batcherna.

    Jag är också skeptisk till att några Hirsch detaljer monterades på fabriken. Mig veterligen är allt monterat av handlaren innan leverans, precis som när man kryssade dragkrok.
    Ok, tack för infon Ulf. Jag är också fundersam på det eftersom alla interiördelar som är Aero-unikt följde med som lösa delar men i leveranspapprena står det att det utfördes i fabriken. Oavsett vad så har allt löst sig nu. Verkstaden lyckades få tag i alla delar, har gjort rätt för sig och återställt bilen till nyskick så nu kan bilen stå och njuta i garaget mellan de få gånger den är ute och rullar.

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr


Liknande ämnen

  1. TX-front och Hirsch NG9-3
    Av Pelle i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 20:40
  2. Hirsch honeycomb-front på 95 -00?
    Av Jonathani i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-02-05, 19:09
  3. Hirsch front 9-5 -04a
    Av 95_TURBO i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-28, 15:59
  4. hirsch front pris?
    Av saalex i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-15, 20:31
  5. Ni med 9-5 Hirsch front
    Av JSN i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 09:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •