Resultat 1 till 20 av 23

Ämne: Avancerat skumt laddtryck Trionic 5

Trådad visning

  1. #1
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Avancerat skumt laddtryck Trionic 5

    Jag har ett märkligt problem som jag hoppas nån kan hjälpa mig reda ut för jag blir lite gråhårig.

    Såhör

    Trionic 5.5 i en og900, omlödd box förT7 magnetventil. steg 3 hårdvara och mjukvara.

    Jag hade haft med att laddtrycket försvinner och jag enbart får GLT.

    * kollade alla säkringar
    * Bytte magnetventil 2ggr
    * Mätte ström till magnetventil
    * Kopplade upp datorn
    ** T5 registrerar inga spikningar eller misständningar.
    ** T5 har 98% Duty cycle på magnetventilen och boost error på ca 1,0 bar. Det betyder att T5 försöker höjja laddet.
    * lossar slangen till Wastegaten från Magnetventilen. och det skenladdar som det ska.
    * kopplar ur sladden till magnetventilen, samma klippstabila GLT.
    * kopplar förbi MV, fortfarande klippstabilt GLT på samma nivå.
    * Testade annan box omlödd för T7 MV

    Sen satte jag en slangklämma på slangen fån turbons kompressorhus till magnetventilen. då fick jag fullt laddtryck i en vecka. igår morse var det borta igen.

    Det känns som jag missar nått... alla förändringar är gjorda strikt 1 sak i taget för att kunna felsöka noga.

    Bilen T5 konverterades vintern 2018/2019 och fram tills i sommar har den funkat utan problem.
    i sommras så gick säkringen till huvudrelä (spridare, tändkasett osv) plötsligt och sen igen så fort jag gasade, när jag kopplade ur magnetventilen slutade detta.

    OBS det var inte säkringen till magnetventilen som gick sönder. säkringen som gick sönder ska inte ha ett skit med magnetventilen att göra, magnetventilen jordar genom boxen men får plusmatning från annat håll.

    magnetventilen byttes och sen har den funkat precis som den ska sen i maj/juni.

    ja jag har lite ont om idéer.

    T5 reglerar inte ner laddet och magnetventilen har en stabil + matning som den ska.
    Senast redigerat av M.Broberg den 2022-11-23 klockan 10:30.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •