Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Avancerat skumt laddtryck Trionic 5

  1. #21
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7 830
    Medlem#
    8758
    Det skulle ju kunna vara drivsteget i ECU:n också.

    Det går ju diskussioner om man behöver en extra skyddsdiod när man kör T7-ventil på en modifierad T5-burk, vilket jag i.o.f.s. inte tror är nödvändigt (skillnaden mot en T5-ventil borde inte vara så stor), men jag kan ha fel.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  2. #22
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    1 947
    Sätt en skruvmejsel på T7 ventilen och örat emot mejselhandtaget.
    Då hör du om den jobbar eller inte.
    Det är drivsteget i ECU-boxen som jordar MV ventilen.

  3. #23
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 475
    Jag hittade problemet i helgen.

    WG klockan är slut, max injusterad och 0 förspänning så lirade det inte.

    kortade stången med en bågfil och fick lite förspänniong så fungerar det nästan som det ska. saknas lite mid-range och ett byte av WG klocka är nog att rekomendera.

    Det får nästa ägare lösa dock. dags att skiljas från den här bilen

    2 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. OG9-3 skumt laddtryck
    Av BPM i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-06-12, 11:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •