Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Prefix [LÖST] ?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2021
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -

    Prefix [LÖST] ?

    Hade någon kunnat beskriva till mig hur jag ändrar min tråd till löst? Hittar inget i avancerat läge.
    Senast redigerat av Dustybeard den 2022-11-10 klockan 20:23.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Moderator Visa inlägg
    Det kan du och det bör alla göra som löst ett problem i en tråd de startat eller deltagit i för att hjälpas åt att bygga på den stora kunskapsbank forumet faktiskt innehåller. Att markera problemet som löst i topic hjälper till mycket när andra söker efter lösningar på problem.

    Praktiskt går man till väga att man (via browser) som trådstartare redigerar fösta inlägget i avancerat läge. Där kan man sätta ett prefix på tråden [LÖST].
    Lyckas man inte kan man även rapportera tråden och ange "Problemet löst" och att man då självklart har beskrivit hur man felsökt, vad man bytt och ev. tips som kan vara till hjälp för andra med art.nr. lämpliga verktyg etc.
    I detta fall snappade vi upp att problemet lösts och det fanns förslag på vad som även kan hjälpa andra och då redigerade vi topic.

    Med prefix [LÖST] kan man när man söker man man då välja att endast söka bland lösta trådar alternativt välja att först läsa de sökresultat som verkar innehålla en möjlig lösning. Detta funkar endast om man använder forumets sökfunktion.

    Notera att du endast kan göra det i trådar startade av dig och det är det första inlägget du skall redigera i Avancerat läge.
    Kan komplettera detta svar med lite bilder då du inte är den första att ställa denna fråga.

    Funkar det inte kan du skicka ett PM till Moderator med mer detaljer om vad du använder, dator/mobil, vilken browser och version etc. så skall vi ta reda på varför du inte lyckas om det inte beror på att du inte redigerade första inlägget #1

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2021
    Inlägg
    19
    Medlem#
    -
    Skicka gärna bilder på vart jag hittar möjligheten att byta prefix i avancerat läge, så här ser det ut för mig.

    Prefix.jpg

  4. #4
    Hej

    Det beror i ditt fall på att du är ny användare som fortfarande är under moderering.
    Det betyder att dina befogenheter ännu är begränsade och dina inlägg måste godkännas av en moderator innan de blir synliga och det innebär också att du inte själv kan ändra/lägga till prefix i en tråd du skapat.
    När en ny användare visat att denne förstått/läst/följer reglerna ändras befogenheterna till den normala nivån för en registrerade användare.

    Så det är detta som är anledningen till att du just nu inte kan ge en tråd prefixet [LÖST] men det är på helt rätt ställe du är och försöker ändra.

    2 användare gillar detta inlägg



  5. #5
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    Gött med er moderatorer som hjälper/styr upp oss

    Ha det gött, Sven

    1 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Radion visar "No RDS" OG9-5
    Av Torpalasse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 20:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •