Sidan 8 av 37 FörstaFörsta ... 67891018 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 724

Ämne: Ett fåtal av många frågor om min OG900 turbo.

  1. #141
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Lite varmgång i kablar har väll aldrig skadat någon . Skämt åsido så beror det även på var kablarna går. Kör du vp rör i väggar finns det regler för hur många kablar det får gå och olika tjocklekar just för värmeutvecklingen. Du får brassa på med 13A säkringar på 1.5mm kablar som ligger ensamma och är utvändigt monterande just för kylningen skull. Sen vet jag inte om hemma el går att applicera på bilar rakt av men med lägre spänning så blir det högre ström.
    Den största anledningen till att jag kollade det var för att aluminium kablar som jag hade leder ström ungefär hälften så bra som koppar. Vill man ha sådana så får man därför dubblera arean. I detta fall var det bara ett par decimeter men jag gillar att vara noga för man vet aldrig om de kanske glappat vilket jag skulle märkt då för att jag även kände på kontakterna.

    Är inte den där larm kopplingen standard på bilarna? Se har jag ju såklart start spärren som är allt annat än standard. Något som kanske förklarar varför det var konstigt kopplat var ju att startspärren som numer är helt ensam satt ihopkopplat med larmet med tunna vad jag antar är signalkablar. Så dom "snackade" helt klart med varandra i alla fall. Jag vill nog ha kvar delar av startspärren eftersom det är ett bra skydd för tjuvar, den blinkar dessutom som ett larm fast blått vilket kan vara avskräckande när man ser det. Kanske skiter dom i att bryta sönder mitt träningsslås då? Förra gången det hände tog jag med mig batteriet och ett par andra saker så de troligtvis inte såg eller noterade den.
    Men jag vill inte att den klipper gnistan utan bara pumpen men det får jag ta senare.

  2. #142
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Man måste älska biltema...eller inte, termostaten är såklart lite för liten. Väldigt mycket "vitt" ärg, är aluminium va? Tomgångsmotorn borde vara i stål även det var väldigt vit av något. Kylar systemet verkar vara väldigt fint också, i min gamla volvo hade förra ägaren haft i kylarcement. DET var inte kul. jag har nog sköljt motorn säkert 10 gånger och nu börjar det bli bättre. Får se om tapp ventilen börjar fungera på blocket till den, jag kunde plockabort HELA ventilen och starta motorn utan att det kom ut något vatten. Som grädde på moset så började det spruta vatten från kylaren, förstod varför han gav mig en ny kylare så här i efterhand.

    Vit tomgångsmotor(slangkopplingarna)
    20230126_152305.jpg

    Sliten termostat, den undre skruven är lite sådär extrafräsch.
    20230126_153312.jpg

    Gammal termostat och för liten ny termostat(har nog inte kvittot kvar dessvärre). Blir beställning på speedparts istället. Den glappar lite och den gamla har dessutom en gummikant på sin oring, denna kanske funkar men känns onödigt att chansa.
    20230126_155607.jpg

    Hittade tempmätaren, det var den jag misstänkte.
    20230126_153943.jpg

  3. #143
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Svårt att se på bilden, men är den mindre då ? ofta ser nya termostater mindre ut pga att gummiringen inte är uttryckt. ..Däremot saknar den ju "luftventil", just termostater är något jag alltid brukar köpa hög kvalitet, och motorad är ganska billiga i tyskland.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  4. #144
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Givetvis har du rätt, jag hade väll trott att gummit runt den gamla hade lite spänst kvar men fick plocka bort den i delar med en tång, kan mycket väl vara original termostaten. Utan gummit är båda 51mm med gummit är den äldre 56mm och den nya 53mm. Däremot så är det fel temperatur på den från biltema, säkert ingen jättestor grej men orginal är 82 grader och biltemas 88 grader så jag beställde en sådan från speedparts ändå och den här gången glömde jag inte ett nytt luftfilter heller. Eftersom kvittot är borta så får jag ha den som "bacup" eller om jag börjar köra bilen på vintern(knappast troligt).
    Måste börja kolla på andra ställen än biltema som blivit ganska dyra måste jag säga, däremot har faktiskt kvalitén på deras saker även ökat vilket är bra. Den jag köpte på biltema kostade 139kr och på speedparts kostade den 114kr som dessutom var rätt modell.

  5. #145
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Nu har jag hittat bränslefiltret och när ni ser bilden så är det "lite" rostigt. Svårt att hitta utan att hissa bilen, lär bli ännu värre att få loss, har nya bultar men frågan är om de gamla delarna på slangarna klarar att sitta kvar, dom är väldigt rostiga. Just det, det är inte bensin på bilden jag stoppade in handen och sprayade vilt med min wd 40 penetration.

    Nått att se fram emot, nästan så man vill puttra till broderns lyft 8 mil bort, fast det räknas nog knappast som närmaste väg till verkstad och hur den går nu skulle nog övriga trafikanter bli arga när jag maxar 30km/h utan att ha epa skylt på 120km/h väg.
    20230127_161749.jpg

    Borde duga
    20230127_162611.jpg

    Funderat lite på denna, kan den vara värd att byta kanske? Den har ju ändå suttit där ett tag och kanske börjar bli trött?
    20230127_162930.jpg

    Ultraljudsbad är aldrig fel, se hur skiten virvlar bort i vattnet.
    20230127_165309.jpg

    Köpte knäskydd för verkstads jobb på biltema, riktigt sköna för oss äldre när vi måste krypa runt på betong golvet jakt på ett bränsle filter till exempel.
    20230127_164113.jpg

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #146
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Det blev i alla fall bättre av ultraljudstvätten. Behöver jag gängtejp för att täta till nippeln tro, eller ska man ha något annat?

    före.
    20230127_160511.jpg

    Efter.
    20230127_204638.jpg

    Får nog leta fram ett 2000 sandpappers arg och slipa lite på den där tror jag.
    20230127_204647.jpg

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #147
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Så fint med ny kylare, ger ett fint helhetsintryck.
    20230128_145048.jpg

    vart går denna slang som är ihop klämd och tejpad? vet inte varför troligtvis jag gjort det. Långt till höger är den tejpad.
    20230128_135933.jpg

    Vart lite knepigt att få till att oringen inte "klättrade ut" får se om det blir tätt, annars får det bli packning.
    20230128_142405.jpg

    Eltejapde trasiga kablar, många har små hål också.
    20230128_132744.jpg

    20230128_132914.jpg

    Ja VARFÖR gör dom sådär, fick sätta dit slangen med kylaren lös för att det är så trångt. På min volvo är det exakt samma sak, där hamrade jag faktiskt till väggen så det blev lättare att få dit slang och klämma. Den nya klämman till turbons kylslang som syns var däremot lättare att få dit.
    20230128_145102.jpg

    Lite roligt att jag hittade på bilen vilket elektrod avstånd det var, min bror hade hade misständningar PGA det vid ladd och det var därför jag fick bilen, givetvis fick han också bilden
    20230128_140726.jpg

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #148
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Lite mer fixat. Fläkt fästet på denna är det sämsta jag någonsin sett. mini hål för små skruvar som måste gängtappas, men det är så tunn aluminium att jag ville ha mutter på baksidan men det gick inte för den slog då i flänsarna innan den kunde komma åt skruven. Så det fick bli en liten ghettomod. Det ser fult ut men fördelen är att den innan satt med en skruv och "kroken" i botten var av rostad och så hade den en halvdöd stripe, den hängde i sin skruv och var helt lös. Nu sitter den stenhårt med sina ståltrådar och så lagade jag kroken på botten sidan som jag glömde fota, men jag fotade avrostade gamla fästet.

    Fästet i botten är som en krok som ska hålla i den, det ska vara som ett S men ni ser att den är avrostad. fixade genom att trycka in ett skruvband emellan som jag böjde rätt och det satt som berget för fjäder delen är så stark.
    20230129_172405.jpg

    Nu får det vara sådär, får se om jag bygger något bättre sen om jag får någon bra ide att fästa den, kanske plåtar i kylarfästet som går ned och håller i fläkten? gjorde ett par extra hål och satte dit med 2 extra ståltrådar för säkerhets skull.
    20230129_191018.jpg

    Nu börjar även de nya klämmorna dyka upp lite här och var. Flera av de gamla föll i bitar jag jag bara tog tag och började vicka på dom. Vatten röret till turbon var rätt rostigt så jag smörjde in det med linolja, inte hela vägen för det blir nog för varmt men där det var som värst.
    20230129_191309.jpg

    Blev en sådan också, så kan jag själv hålla ett öga på laddet.
    20230129_194918.jpg

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Akathebarf den 2023-01-29 klockan 20:52.

  9. #149
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Snyggt! Skön känsla när nya saker börjar falla på plats!

    1 användare gillar detta inlägg


    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  10. #150
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Ja det känns bra, det enda orosmolnet är bytet av bensin filtret, har mina misstankar om att det kommer sitta som berget, alltså anslutnings bultarna. delarna som sitter fast på bränsle slangarna är även väldigt rostiga, får se om kanske även de måste bytas. Det är något jag gillar med volvon. där är det vanliga slang klämmor på in och utlopp för filter och pump. man lossar bara dom och sedan tar man bort "vaggan" där allt sitter i och kan i lugn och ro sitta vid ett bord och byta filter och pump och böka med banjo kopplingarna mellan dessa.
    Sen är det bara polera rosten och besiktiga och hoppas på det bästa. Hoppas på att den går igenom så kan jag köra på sommaren och se och känna vad som behöver bytas, turbon är original och måste nog ha sig en översikt/renovering, jag vet att den drar lite olja men vet inte hur mycket det handlar om.
    Sedan finns såklart flera områden där saker kanske behöver bytas, tändspolen ser lite trött ut som exempel men den kan ju vara ok? Bilen är nu 32 år gammal och har gått 27000 mil.
    Sedan har vi problemet med att den "rycker" vid gaspådrag när motorn har last på sig men fungerar perfekt i friläge, hoppas på att det beror på igentäppt soppa filter eftersom bilen stått i många år med samma bensin i sig och jag vet att enduron klarar ett par år innan förgasaren är igen kleggad och flottören sitter fast så det rinner soppa överallt.

  11. #151
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Röret du har smort in är oljeröret till turbon.

    synd du inte bor närmare mig här i Halmstad, jag städar ur och jag hittar bara fler och fler sånna rör, tror jag är uppe i 3 eller 4 nu till 85+ och 2 eller 3 till 84an

    ibland undrar man var in i elvete sakerna kommer ifrån!

    den tejpade slangen går inte till den vita burken på höger sida i bakre delen av innerskärmen?

    den sköter ventilationsvredet så att spjällen öpppnar/stänger,

  12. #152
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Trodde det var vatten röret ja. Bra att veta, kanske kommer jag förbi en dag och kikar på dina rör, går de inte att köpa nya sådana? Byter jag ut turbon eller sätter i en renoverad så vill man inte gärna sätta dit skabbiga rör.
    Fläkten fungerar bra nu. Efter sisådär 30 minuter så börjar motorlampan lysa, varför gör äldre bilar det, volvon börjar lysa efter kanske en kvart, men kör man så lyser den aldrig, inte ens i köer.
    Gjorde en youtube kanal så ni får se hur den fungerar och hur den beter sig ibland när den bara ger upp hoppet och självdör.
    Slangen med tejpen går in genom torpedväggen. Så jag vet inte riktigt vad den går till, nått i kupen iallafall.
    När man städar hittar man alla gamla "bra att ha" saker

    Fläkten och en liten titt på motorn och avgasröret, kommer fortfarande rost vatten ur det och rök.
    https://www.youtube.com/shorts/vnuvxW4Iqj0

    Hur den beter sig när den bara själv dör, men där hoppar jag in, startar den och håller den igång tills den slutar dumma sig, sen efter ett tag så mår den bra igen. Vet att check engine lyser men den beter sig likadant oavsett om den lyser eller ej. När jag gasar hör ni hur den tvekar. Soppa filtret är smutsigt och nytt luftfilter ska in. hoppas den mår bättre när jag bytt dom sakerna.
    https://www.youtube.com/watch?v=rzXGsm2X7Ps

  13. #153
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Så där, kände suget av att titta närmare och förbereda för bensinfilterbyte. Kollat lite youtube videos på hur ett dåligt bensinfilter påverkar motorn, jag har ALLA kännetecken, till och med den vita röken kan ha med det att göra uppenbarligen. Varit under och slipat bort det mesta av rosten och försiktigt hamrat på bultarna, sedan sprayat på min pantertant spray. Ska ha skola ett par dagar så då kan jag kila ut och spraya med penetrant spray när jag kommer hem under ett par dagar så borde skiten lossna hyffsat lätt.
    Saabar rostar mest bak och fram men mittemellan är den riktigt fin. men satan va jag kommer gå loss med borrmaskinen och stålborste sen och sedan ska underredet bada i linolja, men det kommer senare.
    Så kommer det bli "Självfall" eller vad man ska säga och all bensin kommer rinna ur tanken, alla har väll lekt när man var liten med ett rör från en hink med vatten högt upp till en hink långt ned. eller kommer bensinen stanna och inte komma förbi pumpen? Jag har tömt trycket genom att dra säkringen till bensin pumpen så bilen stannade och sen dragit runt den tills den slutade tända helt. Kommer all bensin rinna ut så är det bra om jag har en dunk med mig under att leda ned bensinen i.

    Filtret är rostigt men det verkar inte ha gått hål på än, vadå är det ingen annan som kör tills det blir hål ? En sak är säker och det är besiktningen kommer inte släppa igenom det där.
    20230130_181341.jpg

    Insidan, nära fjädern, kommer bli riktigt trångt där. kanske om jag lossar andra sidan och sedan filter fästet så jag jag dra ut det lite?
    20230130_181355.jpg

    Så sprayat och klart, får hoppas det lyckas krypa in och göra det lite enklare för mig.
    20230130_182050.jpg

  14. #154
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Är väl inte så farligt om bultarna till filtret går av, det är ju inte så dyrt att köpa nya, banjon blir ju lös iaf.

    Dock brukar sällan dom bultarna sitta så hårt eller gå av vid demontering, vilket nog mycket beror på brickorna som är av ickerostande material.

    bilprovningenb brukar inte gnälla på rost på bränslefilter eller ledningar, men man vill ju helst inte få stopp mitt i ingenstans för att det är hål på nåt av dom..
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  15. #155
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Jag har faktiskt nya bultar och brickor så bultarna får gärna gå av om de lossnar lättare. De kanske rostar fast i gängorna, fast det kanske kräver att filtret är otätt förstås? Vi får se hur det går, jag vet bara att rostiga saker brukar sitta fast rätt hårt. Så alla tips är välkomna och att veta om tanken kommer "självfalla" ut sitt innehåll är bra så man kan förbereda med en balja eller något så man inte ligger där i soppan och tänker snart tar det slut fast 20 liter är på väg
    Jag har fått muntlig varning för ett soppa filter som såg ut sådär. Han sa att han inte sätter en 2a på det om jag lovar att åtgärda det snarast, vilket jag gjorde, det var nog faktiskt lite värre än det där men inte mycket.
    Det värsta jag sett är en kompis som märkte att det droppade soppa under hans bil när han körde. han trodde det var en ledning som var glapp men som tur va sa jag att det nog är bäst att köpa ett filter om vi ändå ska hålla på där, det KAN ju vara filtret, och det var det. Det var så kexigt att min tumme gick jag in i det när jag skulle hålla i det när han lossade slangarna. han hade en jäkla tur att det inte sprack helt när han körde.

    Allt som behövs tror jag? Sen är det väll fasta nycklar och i värsta fall svetstång som gäller?
    20230130_223445.jpg

  16. #156
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Sådär. planen efterskolan var att inte lossa filtret men att slipa lite rost och förbereda med mer spray. När jag slipade lite rost så började filtret läcka så det var bara plocka bort, fick åka till biltema för att hitta nr 22 fast nyckel. Den enda som kom in på trånga sidan. Nu så Hänger rören lösa och jag får nog sandpappra ytorna med 2000 papper eller ska jag göra på något annat sätt? Brickorna var i stål med gummitätning så dom var också i dåligt skick. Ni ska få se på bensinen som kom ut ur filtret, måste inspektera tanken, får starta pumpen sedan och få ur lite soppa är den lika svart då så är det bara rengöra den.

    Plåt bricka med gummi tätning, min bror sa att det var han som satt dit biltema filtret , var nog en 18 år sedan.
    20230131_200620.jpg

    Rören får hänga sådär. så går jag ut och tittar till dom innan jag går och lägger mig sen så det inte kommet mer soppa. Dom behöver rengöras lite.
    20230131_200506.jpg

    Det alla vill se och ja bensinen såg lika jävlig ut oavsett hål jag hällde ur den ur. Inte undra på att motorn inte ville vara med vid belastning, det är ett under att den ville gå alls. tänkte hälla soppan i gräsklipparen men den var så skitig att inte ens den förtjänar ett sådant öde. Drick, det kan vara turkisk peppar shot
    20230131_195736.jpg

  17. #157
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Tätningarna kallas tredo, men oftast får du med nya när du köper nytt filter, köper man billigt filter får man nog oftast alubrickor dock, men det funkar.

    Hur ser tätningsytorna ut på banjokopplingarna ?

    på min silversaab (9-5 2.0t '99) så rostade det också hål på filtret och det såg ungefär ut som på din bild, men tätningsytorna på banjokopplingarna var fina och jag torkade bara rent och monterade nytt filter med medföljande alupackningar.

    Oroväckande att soppan såg ut sådär dock, man undrar ju hur den har fått den färgen ?

    - - - Uppdaterad - - -

    F.ö, om du vill ha tredoringar så brukar swedol sälja dessa styckevis.

    1 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  18. #158
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Har inte kollat banjo ytorna än. planen var nog att lossa detta på fredag först PGA tidsbrist men med tanke på att det gick hål i filtret så fick jag skrota dessa planer. men att inspektera ytorna borde nog gå snabbt imorgon efter skolan.

    Min bror var lite oroad över färgen på bensinen. han sa att jag inte ska sätta dit filtret innan jag tömt ut lite soppa i något kärl jag sätter under/runt röret från tanken och sätter på tändningen så pumpen tömmer ut några deciliter soppa. Han sa att färgen kan komma av att filtret rostat även på insidan men han tyckte att det var alldeles för mycket med tanke på att jag fyllt på lite soppa och haft motorn igång ibland ganska länge vid olika tester. kommer soppan ut svart från tanken så måste den rengöras. Den har ju stått ute ett par år ganska obevakad på min tomt nära gränsen så en ungdom/elak vuxen kan lätt ha gått in och petat in något i tanken som nu ligger och sölar ned allt. Filtret lär dessutom vara riktigt igensatt om den fått filtrera bort den där sörjan så problemet jag haft med ryckig gång vid belastning kommer nog därifrån.

    Tog speedparts filter och monteringssats med nya banjobultar och kopparbrickor. det ska fungera om ytorna är rena och fina, är tredoringar bättre?

  19. #159
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2022
    Ort
    Tullinge
    Inlägg
    415
    Medlem#
    -
    Sågat isär filtret och tagit ett prov från tanken. Även tittat på banjo "muttrarna?".

    Sådär tar man ett "blodprov" från tanken. Resultatet var riktigt skönt och lugnande.
    20230201_180344.jpg

    20230201_180649.jpg

    Soppa filtret var smutsigt, soppan som silades igenom det blev såklart skitig, lite väl skitig. Viss rost kunde anas inuti men det var bättre än jag trott inuti.
    20230201_181930.jpg

    20230201_181940.jpg

    Banjo "muttrarna?" behöver slipas lite, som ni ser har lite rost får lätt fäste. 2000 ark borde duga, jobbigt läge att ligga och sandpappra på bara.
    20230201_180957.jpg

    20230201_181011.jpg

  20. #160
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Ja färgen på bensinen är skum, precis som han säger borde den inte vara sådär svart ens om den legat i ett rostigt filter, speciellt inte om det har pumpats igenom en del,

    Men det såg ju if inte lika illa ut när du pumpade ur.

    Tredo är väl kanske bättre, men bara det blir tätt så är det väl ok.

    Jag skulle först försökt göra rent banjokopplingarna med trasa och sprit eller nåt, och sen typ björntunga eller nåt liknande, jag tror inte det blir några problem.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Liknande ämnen

  1. Många frågor om Saab 9000CSE
    Av lindengbg i forum Allmänt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 14:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •