Bilen är alltså en 9-3 Ttid 2011.

Har egentligen haft problem med små, små vibrationer i motorvägshastighet som har kommit och gått sen jag köpte bilen för ca 1,5 år
sedan.

Har bytt allt i framvagnen utom styrlederna, nya däck, gjort hjulinställning osv.
När jag nästan precis var hemma på uppfarten för en vecka sedan small det till från var jag lokaliserade höger fram. (Svårt att säga exakt) sen dunkade varje gång hjulet rullade ett varv.. Körde in den i garaget. Tänkte direkt att det var en drivknut som gett upp. Hade ändå tänkt byta drivaxlar som en sista åtgärd för att få bort vibrationerna. Sagt och gjort.

Med de nya drivaxlarna monterade (tyckte det var konstigt för de gamla kändes inte dåliga)
Skulle jag backa ur bilen i garaget. Märker missljud från motorrummet igen och lådan börjar "surra". Men slutar efter ca 10 sek. Motorn går klockrent.
Alla växlar funkar som vanligt.
Koppling funkar som vanligt, inga missljud från svänghjulet.
Hissar upp bilen och märker att höger framhjul inte går att snurra ett helt varv utan att nåt tar emot och tar stopp. Känns som nåt i lådan tar emot. Vänster hjul går att snurra utan problem.

99% på att nåt i lådan är kass (diff) och har skapat vibrationerna från början. Allt annat som kan påverka är nytt.

Har lagt ner min själ i bilen och älskar den så att den ska lagas är en nobrainer. Den är i väldigt fint skick i övrigt och ska köras i många år framöver är det tänkt.

Däremot, har tillgång till garage men ingen lyft. Reder man av att byta låda, koppling och svänghjul med endast tillgång till garagedomkraft, pallbockar, krok i taket och bärhjälp? Om tid, WIS och vilja finns? Tar man sig vatten över huvudet?

Är i valet eller kvalet om jag ska lämna in eller inte. Med tanke på situationen i omvärlden har man ju inte obegränsat med cashflow just nu. Och det blir ju dyrt ändå, 5-6k gör låda, 6k för koppling och svänghjul.

Tänkte köpa en beggad låda på bildelsbasen eller dyl isåfall. Nån som har rekommendationer.?

Hur hade ni hanterat situationen?

Förresten ska inte F40-lådorna vara oförstörbara? Och svänghjulet svaga punkten på Ttid?