Jag har precis beställt en Henko 275LPH från Hblom engineering till min 2005 9-5.
Anledningen är att orginalpumpen gick sönder och ersättaren som jag köpte på Biltema verkar inte funka så bra med E85.
Faktum är att den har börjat krångla även med vanlig 95oktan nu (macken hade inte 98, bara E85 och 95 så det fick bli en nödlösning).
Det som händer är att bilen helt plötsligt får för sig att stanna utan vidare och hittills har det alltid funkat igen om man stänger av, rullar in till kanten och sen vrider igång bilen igen. Jag har ju kvar kvittot så jag får väl lämna tillbaka den.

Dock har jag en komplett biopowertank liggandes och det bästa vore väl egentligen att byta hela tanken så blir det ju mer rätt om man vill köra på E85.

Orginalpumpen som jag har fattat det räcker till runt 300 hästar på E85 och det är nog ungefär där jag ligger nu (maxad td04hl-15t, Siemens deka 875 spridare, T5-kolvar + stakar + kammar samt 3" avgas hela vägen). På min 9000 hade jag också den pumpen jag nu har beställt och där hade jag drygt 400 hästar i och målet är väl att hamna i +400-klubben även med 9-5an på sikt.

Det som saknas är annan turbo (kikar på td04hl-22t), laddluftkylare med aluminiumgavlar, kungskobra , grenrör och som sagt bränslepumpen, sen blir det även F40-låda, andra bromsar, styvare chassi etc. men det är en annan historia.

Det blev lite sidospår där men huvudfrågan är, hur mycket effekt klarar orginalpumpen som sitter i biopowertanken på og9-5?