Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33

Ämne: Saab CabrioChallenge 2022 - Ångermanland. Bilder

  1. #21
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 564
    Medlem#
    8163
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    En bild beskuren med JSN i tankarna.

    Som jag har väntat på den!!
    Du vet vad jag behöver!

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #22
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Då var det dags att berätta om resten av Saab CabrioChallenge 2022. Förhoppningsvis så är det nu efter tre tangentbordslagningar på två olika tangentbord (just nu bara en knapp som inte fungerar), en havererad och därför inlånad lasermus, en väldans massa småkrångel med skit bakom spakarna, äntligen färdigsorterat, redigerat och allt är korrekt sparat. :-)


    Fortsätter där vi var senast. Det vill säga Döda fallet. Här fick vi sammanfattningsvis sträcka på benen, äta glass, beundra fin natur och studera riktigt kass ingenjörskonst.
























    Dags att rulla vidare i det fina vädret.









    Resan mot dagens slutmål gick längs Indalsälven söderut.







































    Kan ha nämnt det tidigare, naturen längs vår rutt var fantastisk. :-)


















    Ma antal bilder i ett inlägg uppnått. (Ni som kan era snabbkomandon vet nu att jag kan göra copy och paste, men inte cut. :-)

    5 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #23
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Färden fortsätter längs med Indalsälven. Om någon på Svenska Kraftnät ser bilderna och blir förskräckt över att flera viktiga elledningar saknas så kan jag lugna er med att de togs ner temporärt då de var i vägen när jag tog kort, men både stolpar och ledningar monterades givetvis upp efter att de önskade bilderna var tagna. ;-)










    Vägbyggesdags









    Under åren som Saab CabrioChallenge har körts så har vi fått köra på fin nylagd asfalt. Denna gång var det dock den mest nylagda någonsin.












    Tack vare ny asfalt och fartbegränsningen så fick vi njuta av naturen under längre tid än vi annars fått. :-)













































    Landskapet planade ut mer och mer ju närmare kusten vi kom.



    Ett styck ångermanländskt vilddjur fångat på bild.









    5 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #24
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt






    Indalsälven korsas










































    Varje gång vi längs rutten på en CabrioChallenge kör över en liten bit grusväg så börjar jag alltid att tänka på Humlans ägare och det året vi körde runt Siljan. Någon mer som gör det? :-)



    Kamera och fotograf började bli trötta och tappade fokus under den sista biten mot slutmålet.



    Första glimten av vårt slutmål syntes när vi rullade in i Sundsvall. Utsikten från hotellets fönster såg ut att vara fantastiskt fin. :-)






    Fortsättning följer i nästa inlägg.

    5 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #25
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt



    Klättringen uppför Södra berget påbörjad.









    Toppen är nådd och utsikten från de här hotellfönstren kan inte annat vara än fantastiska. :-)















    Parkerande påbörjat.






    Med blicken riktad norrut mot Ångermanland och dess skogar så fortsatte naturen att bjuda på vackert skådespel.












    Innan det var dags att checka in på hotellet, och på ett rum med utsikt, så passade jag på att ta några bilder på våra bilar när dess ägare lämnat parkeringen.



    Finns det hjärterum så finns det cabberum.






    "Room with a view!" ...eller kanske inte. Bokade rum omedelbums när SCC-inbjudan damp ner i mailen. Bad då hotellet lite försiktigt om ett rum med bra utsikt för fotandets skull. Gissar att den som bokade in mig antingen gillade färgen gul väldigt mycket. Alternativt hörde fel och trodde jag ville ha ett rum där jag kunde se en kamera... ;-)



    Det var bara att gå ut igen för att fotografera. På hotellets parkering kunde jag se "cabrioleterna" till de som fått rummen utan gul vägg utanför fönstren.


















    CabrioChallenge fetaste Saab! Vidvinkligt objektiv kan ibland vinkla till det lite onaturligt.















    Fler bilder kommer lite senare.

    5 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av mioh den 2023-02-28 klockan 22:22.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #26
    Grundladd KarlZs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Vårsta
    Inlägg
    111
    Medlem#
    7779
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    ....
    "Room with a view!"
    ....
    Haha, jag hade också "utsikt" från mitt rum, över lobbyn... Fina bilder som vanligt
    Nuvarande: 99 T16 -75 - Projekttråd | 900 T16 Cab -92 | GMC Sierra Denali 3.0 Duramax -21 | BMW R1200R -08

    Tidigare: ng9-5 2.0T xwd -11 | 99 T16 -70 | 9-3 TiD -07 | 9000 CSE 2.3t -95 | 9000 CC 2.0T -90 | 9000 CC 2.0i -92 | MB 240D -73

  7. #27
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 564
    Medlem#
    8163
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg

    Tack!!

  8. #28
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    KarlZ - Som tur var, eller snarare på grund av skicklighet av vår fantastiske arrangör Magnus, så fick våra bilar en fantastisk parkeringsplats. Jag hade inte flyttat min bil från den platsen oavsett hur många tvåhjuliga BMW's jag blivit erbjuden. :-)

    JSN - Tänkte lagt till en liten tet... En liten tet. Ahrrg! Attans tangentbord. Tänkte lagt till en kort mening om att bilden var främst till dig men gissade att det förstår du nog ändå. ;-)


    En mycket fin og900 ägd av vår mästerarrangör. Parking with a view!



























    Matdags. Det gällde att ha koll på etikettsreglerna gällande vilka bestick och dryckeskärl som hörde till vem.






    Förrätt



    Varmrätt



    Efterrätt. Eller kanske mat till en fyrbent vän?












    Lånade en bit av hotellets trappor och lyckades komma upp i fönsterhöjd. :-) Länk till större version. 5992 * 1848
























    Med sådan här utsikt från parkeringen så var det lätt att tro att vi parkerat på ett berg intill Los Angeles och Hollywood.









    4 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av mioh den 2023-02-28 klockan 22:21.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #29
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
























    Ett sista kort från parkeringen efter en fantastisk dag och en fin kväll. Tack ännu en gång. :-)



    Och om någon fortfarande undrar över efterrätten så hittade jag svaret på vägen tillbaka till mitt rum. ;-)



    Söndag. Saab CabrioChallenge 2022 inleddes denna dag med god frukost och sedan gemensam avfärd till Sveriges största bilmuseum. För de lite mer morgontrötta så såg det ut så här.









    Vi hade fantastiskt väder under helgen. Det gick att köra nedcabbat utan risk att bli blöt eller frysa. Detta till dess att det bara var en kort bit kvar innan vi i lilla blå var hemma. En etra... etra... Hmm. Ytterligare en påminnelse hur fantastisk Saab CabrioChallenge 2022 var.


















    Sverige är fantastiskt!



    Till sist två bilder från fredagskvällen vid Högakustenbron.







    Det var mina bilder från Saab CabrioChallenge 2022. För mig 2022 års bästa helg. Tack till Mange, deltagare och framförallt min vän i förarsätet för detta. :-)

    (2023 så ska bilen förhoppnings vara bättre lagad, provkörd och besiktigad i något godare tid än inför SCC2022. ;-)

    - - - Uppdaterad - - -

    För att se bilderna lite bättre i fullskärm på telefon, platta och (kanske bäst) datorskärm så har jag i år även lagt dem på Google Photo.

    Saab CabrioChallenge 2022
    https://photos.app.goo.gl/5cDi52TBhq76Ww4C9

    6 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  10. #30
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    >mioh, fantastiska bilder som vanligt med bildtexter!
    Vad mer kan man önska?

    Tack så mycket för att du tar dig tid.
    Till mitt garage: Garaget

  11. #31
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770
    Helt fantastiska bilder. Jag är lika imponerad av dem som av Manges CC-22. Tack Mioh för all tid du lägger på bilderna och självklart tack till vännen i förarsätet

    Jag blir så sugen åka till Södra Berget igen för att få se den mäktiga utsikten. Och till den som inte varit dit; åk dit!

  12. #32
    Grundladd KarlZs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Vårsta
    Inlägg
    111
    Medlem#
    7779
    Jäklars va bra kvällsbilderna över Sundsvall blev med en riktig kamera, de jag har i telefonen fångade inte riktigt känslan som jag minns det från när vi var ute och beundrade utsikten efter middagen.

    Frågan är väl bara om det var fredagen eller lördagen som bjöd på det vackraste kvällsbilderna? Minnesvärd helg helt klart, ribban ligger högt för Värmland =D
    Nuvarande: 99 T16 -75 - Projekttråd | 900 T16 Cab -92 | GMC Sierra Denali 3.0 Duramax -21 | BMW R1200R -08

    Tidigare: ng9-5 2.0T xwd -11 | 99 T16 -70 | 9-3 TiD -07 | 9000 CSE 2.3t -95 | 9000 CC 2.0T -90 | 9000 CC 2.0i -92 | MB 240D -73

  13. #33
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Tack! Kul att bilderna gillas. Det betyder att jag i alla fall fått gjort någon liten nytta under vintern.

    Nikonen är riktigt bra att ha. Lånade dessutom en "jobbtelefon" i form av en iPhone 11 av min kära chaufför under helgen. Alla bilderna i sista inlägget är t.e... Är t.e... Äh! Är t.e"knappen mellan z och c på tangentbordet" tagna med den telefonen, näst sista bropanoramat och regnmolnsbilderna borträknade. Regnmolnen fotades med min egna aningens batterisvaga iPhone7.


    SaabsUnited
    Tack vare Hjalle så finns nu reseberättelsen av Saab CabrioChallenge 2022 Ångermanland även på engelska.

    https://www.saabsunited.com/2023/03/saab-cabriochallenge-2022-angermanland.html




    Döda fallet
    Hittat ett nyligen inspelat avsnitt av Historiepodden med Daniel Hermansson och Robin Olovsson som handlar om Döda fallet. Väl värd en lyssning.

    https://shows.acast.com/historiepodden/episodes/438-doda-fallet-sveriges-storsta-naturkatastrof

    1 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2022-04-30, 17:41
  2. Svar: 52
    Senaste inlägg: 2021-04-01, 14:29
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2020-08-24, 20:28
  4. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2019-02-04, 21:02
  5. Saab Cabriochallenge 2009 i bilder
    Av mioh i forum Allmänt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 00:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •