Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Oljud/knarr inne i kupén NG9-3

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    119

    Oljud/knarr inne i kupén NG9-3

    Har fått ett riktigt irriterande knarr inne i kupén som jag hoppas någon kanske känner igen eller har tips om vad det kan vara.

    Ljudet kan väl kanske bäst beskrivas som ett oljud ifrån fläkten sätt till hur det låter, dvs ett gällt "knarr".
    Tycker att det låter som att det kommer ifrån förarplats däromkring.

    Idén med fläkten kom jag på nu och ska testa stänga av den vid tillfälle för att kolla om det blir skillnad.

    SAAB 9-3 2011 ttid

    Obs. Jag har ett ljudklipp (mp3), men det verkar inte gå att bifoga?, får filma i annat fall.
    Saab 99 -79. Saab 9-3 -11

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    182

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    119
    Möjligt, men stängde av fläkten igår och det lät fortfarande.
    Nästa fundering är ju om något gått sönder och orsakar vibration som gör att det låter i kupén, men då tycker man ju nästan att det borde kännas i ratten?

    Finns det möjlighet att lägga upp ljudklipp/filmklipp här på något sätt? Jag får det nämligen inte att funka, det står bara att uppladdningen misslyckats.

    - - - Uppdaterad - - -

    Verkar som att det är något ”löst” runt förarplatsen som skapar ett riktigt enerverande gällt knarr, då jag idag upptäckte att exakt samma ljud uppkommer bara genom att stänga dörren.
    Och det spelar ingen roll vilken dörr man stänger, så att det är bara att börja leta efter nålen i höstacken.
    Passade även på att hålla/trycka på olika paneler samt även sidorutan men inget blev bättre.

    Men det låter kring ratt/instrumentpanel så jag får börja testa lossa lite paneler därikring.
    Saab 99 -79. Saab 9-3 -11

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    119
    Tänkte bara meddela att jag hittat boven i dramat av en ren slump.
    Tvättade bilen och skulle i med gummimattan på förarsidan då jag hörde ljudet igen i samband med det och började undersöka området kring golvet, såg då att plastkåpan framtill på stolen var lös i ena änden och gned mot ”stolsfästet”.
    Vickade lite på den och mycket riktigt så var det exakt samma ljud som nästintill gjort mig galen på sistone, knäppte dit den och nu är det ”knäpptyst”.

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 99 -79. Saab 9-3 -11

Liknande ämnen

  1. Skum luftventilsliknande pryl inne i kupén
    Av vrutberg i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 20:43
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 18:11
  3. Susande ljud inne i kupen, tryckvakt?
    Av backhead i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 00:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •