Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 47

Ämne: Kostnad för att åtgärda rost på ng9-3 -07 cabriolet?

  1. #1
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Kostnad för att åtgärda rost på ng9-3 -07 cabriolet?

    Skulle egentligen nu idag varit iväg tillsammans med föräldrarna och köpt en röd ng9-3 cab till dem. Som tur var så skickade säljaren bilden nedan till mig för ett par dagar sedan. Jag konsulterade med ett par ng9-3cv-experter här på forumet som båda tyckte rosten ser allt annat än vanlig eller bra ut på en sommarkörd bil, så köpresan ställdes in.

    Dock så ska jag förhoppningsvis i annat ärende åka förbi staden bilen finns i på söndag. Min tanke är då att titta på bilen själv, om säljaren har tid och bilen är osåld, för att se om detta är enda rosten på bilen eller om det finns mer. Alla skärmkanter, främre stötdämpartorn och under gummilisten under cabkåpan har jag koll på. Några andra typiska rostställen på ng9-3cv eller ss+cc -07?

    Ungefärlig kostnad för att fixa rosten professionellt?
    1. Vänster bakskärm enligt bild?
    2. Under gummilisten under cabluckan?
    3. Stötdämpartornen fram?
    4. Skärmkanter per styck?



    KLICKA HÄR. LÄNK TILL STÖRRE BILD

    Mina föräldrar vill ha en fin sommarbil att köra nedcabbat med, allra helst en röd och absolut inte ett renoveringsobjekt. Tyvärr är de röda sällsynta. Pratade lite med dom idag och berättade att även om vi inte åkte iväg idag så kan jag kanske ändå kolla på den på söndag.

    Samtidigt så visade jag idag annonsen på en grå cabriolet i Täby som lades upp på Blocket igår. Den måhända ha "fel" färg, men den verkar i bättre skick än den röda om texten stämmer. Någon som vet något om denna gråa?
    https://www.blocket.se/annons/stockholm/saab_9_3_cabriolet_2_0_t_vector/101130374


    Senast redigerat av mioh den 2022-06-01 klockan 16:52.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  2. #2
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 263
    Medlem#
    6770
    Det mesta blir bra på bild utom rost på röd bil. Den grå ser bra ut och jag noterar den är välstädad inuti. Så många annonser med bilar till salu som kan vara rena grustagen inuti och med skräp i dörrfickorna. Det här ger ett seriöst intryck. Stämmer beskrivningen så låter det bra. Jag skulle kolla på den fast det är fel färg.

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #3
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Lite tankar om röda Saab ng9-3 cabbar
    De som snöat in på ng9-3 röda cabbar vet att de inte är lätta att hitta. Vill man ha MAN eller AUT låda, och speciell klädsel, årsmodell, motor, ljudanläggning dessutom kommer man inte sällan fram till att det bara finns ca 2-3 i landet. Vi talar om ca 15-20år gamla bilar. Nej entusiastbilar! Har man speciella krav på sin röda ng9-3 cab kan det dröja 10år melan gångerna de är till salu.. Entusiaster säljer inte sina bilar så ofta. Bruksbilarna skrotas ofta.

    Sedan kan man tänka på att den första generationen av ng9-3, innan facelift inte sällan byggs om till facelift av mer eller mindre sen version. Dvs de tidiga försvinner även om de är itrafik.

    • ng9-3 röda cabbar ÄR ovanliga.
    • Fina röda ng9-3 ÄR ÄNNU ovanligare.
    • Fina röda ng9-3 till salu ÄR ÄNNU MER ovanliga
    • Med tiden blir de bara ovanligare och ovanligare
    • Med tiden blir de därför dyrare och dyrare


    Som sagt åldras både bilar och människor sakta men säkert. Mitt råd är därför att slå till på den röda. Ta chansen att glida runt i den röda drömbilen. Önskar man en bättre kanske chansen aldrig dyker upp. För visst är det coolare att redan HA en röd cab när man letar efter en ännu finare. Om inte annat för att lära sig exakt vad man egentligen vil ha. Betänk att man antagligen får minst pengarna tillbaka om den säljs.

    Kör man bara när det är fint väder rostar det inte så fort. Om det bara finns rost vid vänster bakskärm får man väl justera backspegeln och ta på solglasögonen och se framåt.

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #4
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Är det bara rosten på bilden så är det ju inga större problem att fixa, går nog att få hyfsat bra även utan omlack.

    Tyvärr vet man aldrig med rost, nåt som kan se ut som en bagatell kan visa sej vara enormt.

    1 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Det är väl tyvärr snarare mer regel än undantag. Om det dyker upp en synlig rostbubbla någonstans på bilen utan särskild anledning (t.ex. dåligt lagad parkeringsskada, felmonterad plastkjol som legat och skavt eller liknande) så brukar det betyda att det rostar lite här och var på hela bilen och att det var just här som rosten först "bröt igenom" och blev synlig.

    2 användare gillar detta inlägg



  6. #6
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Justb där KAN man ju tänka sej att plasten skavt igenom lacken och det är därför det börjat rosta.

    Men man vet ju aldrig som sagt.

    2 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  7. #7
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Min tanke oxo. Värt att åka och titta. Speciellt om inte vinterdäck ingår

    Såg lite snabbt att det ligger 37 ng9-3 cab ute på blocket. Varav 7st med pris under 100000kr. (om man avrundar slarvigt 2 för 99k, en för 99,5k och en för 99,9k) O 6sk med pris över 150000kr. Skall man hitta "riktigt fina" är väl chansen störst bland de 4 med pris på 200000kr och uppåt. Men de är ju inte röda. De som finns kvar på Blocket har för högt pris brukar det sägas. Men å andra sidan blir Saabar bara mer och mer ovanliga så verligheten kanske snart är ikapp Blocket. Vem vet?

    Är det så att man idag vill ha en röd finns ett alternativ i Sverige.

    Det är en ganska speciell variant dock. Den har den gamla exteriören och nya interiören. Ovanlig. Speciellt i en värld där de flesta som moddar dessa bilar fokuserar på exteriören och får gammal interiör med ny exteriör. Men denna är rimligen original.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Vfr den 2022-06-03 klockan 08:59. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #8
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Tackar för all input, tankar och fakta. Blir förhoppningsvis koll på den röda på söndag, om säljaren kan då, för att se hur bilen ser ut rost- och skickmässigt. Hoppas ju att den är ok.

    När det gäller utbudet så har det helt klart minskat och priserna har stigit de här två åren. inget snack om den saken. Budgeten från början var 75.000 - 85.000 kr och hade önskan varit en fin cabriolet i valfri färg (men ändå en ng9-3 som jag rekommenderat) så hade en bil köpts redan 2020 tror jag. Har haft koll och kontakt med utländska bilhandlare under åren. De billigaste högerstyrda har jag dock inte brytt mig om ännu.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Tackar för all input, tankar och fakta. Blir förhoppningsvis koll på den röda på söndag, om säljaren kan då, för att se hur bilen ser ut rost- och skickmässigt. Hoppas ju att den är ok.

    När det gäller utbudet så har det helt klart minskat och priserna har stigit de här två åren. inget snack om den saken. Budgeten från början var 75.000 - 85.000 kr och hade önskan varit en fin cabriolet i valfri färg (men ändå en ng9-3 som jag rekommenderat) så hade en bil köpts redan 2020 tror jag. Har haft koll och kontakt med utländska bilhandlare under åren. De billigaste högerstyrda har jag dock inte brytt mig om ännu.
    Jag sålde min 2004 ng9-3 cab vector för kanske 3 år sen, det var en 2004a som innan jag köpte den gått året runt. Jag köpte har jag för mig 2012 och körde bara på sommaren. Jag hade ingen "synlig" rost, men min känsla var att det skulle börja krypa på ett par ställen, såg nån litan skada eller blåsa på nåt enstaka ställen.

    Tror jag köpte den när den gått 16.000 mil för kan det varit 75.000 och sålde när den gått 20.000 för om jag minns rätt 60.000. Originalcab, lite sliten. Generellt i bra skick. Var rätt trögsåld.

    Att tänka på är ju att hydralcylindrarna på dessa cabbar börjar bli trötta, att cabbarna börjar bli slitna. Att laga rost, byta alla cylindrar och cab-tyget blir dyrt. Att sommarkörda bilar med allt detta gjort är dyra förstår jag. Men bruksbilarna tycker jag själv är alldeles för högt prissatta.

    Jag skulle själv prioritera att en bil inte har rost på delar som hör till grundkarossen, sen att cab och hydralik är sjysst. Mycket annat går ju att fixa till, men förutom plasten som tappar sitt "skinn" så tyckte jag att inredning mm höll ihop väldigt bra, bilen är stadig och oskramlig och känns väl hopskruvad. Mekaniska delarna som inte är cabspecifika finns i massor fortfarande på skrotade vanliga saabar. Cabunika verkar fortfarande finnas på skrotar från USA eller England.

    Jag sålde min för jag tror det är en lite för kompex bil att ha som entusiastbil med bara några hundra mil om året, men den är jättefin att köra. Jag gillar mer de äldre bilarna som är lite mindre komplexa och därmed lättare att underhålla med låga miltal.
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Tycker nästan den röda ovan ser omlackad ut redan.....Ser ut som de har åtgärdat liknande rost en gång redan och sen är det fortfarande porer igenom som nu rostar igen.

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Ja, bilpriserna allmänt har ju dragit de senaste två åren, nytt som begagnat, brukisar som finbilar.

    Om budgeten är 100kkr så är det oundvikligt att behöva ge avkall på något. Kombinationen fin, ng9-3 och cab får du inte för 100kkr idag, då måste du nog stryka någon av dessa krav. Alltså ska det vara en cab kanske du behöver kolla på en og9-3/ng900 om den ska vara fin, eller så får du stå ut med bruksskick (t.ex. lite rostbubblor).

    Jag skulle dock kunna tänka mig att värdeminskningen på en ng9-3 cab närmsta åren är större på en som idag är i bruksskick än en fin en. D.v.s. köper du en 100kkr-cab idag med lite rost så kommer den om 5-10 år ha tappat mer i reda kronor när rosten spritt sig än om du istället lagt 200kkr på ett fint exemplar och fortsatt sköta den. Det kan ju vara en motivering till att stretcha budgeten, om det nu är möjligt.

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Förutom redan nämnda rostställen så korroderar de övre stötdämparfästena av aluminium bak. Ganska enkelt att byta (om man inte drar sönder gängorna i karossen då det blir mer jobb) så inget större problem men bra att känna till. Kanske händer detta inte bilar som inte har körts på vintern? Personligen hade jag valt en og9-3 cab. Den sämre väghållningen är inget problem alls på en glidare och det är väldigt mycket värt att slippa det undermåliga elsystemet på ng9-3.

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av TCarlsson den 2022-06-05 klockan 10:42. Anledning: stavfel
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  13. #13
    Den röda cabrioleten i Gnesta (*0724) var till salu för 66 tkr år 2019. Sju ägare, rost och nu 19 tmil. Den har lite extrautrustning (plus- och responspaketen, 17" samt 7 högt men halogenstrålkastare och konstläder/vinylsäten). Jag tycker att ni skall leta efter en bättre bil eller förhandla ner priset. Röd ja, men inte till vilket pris som helst.

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174
    Citat Ursprungligen postat av TCarlsson Visa inlägg
    Kanske händer detta inte bilar som inte har körts på vintern? Personligen hade jag valt en og9-3 cab. Den sämre väghållningen är inget problem alls på en glidare och det är väldigt mycket värt att slippa det undermåliga elsystemet på ng9-3.
    Jag har inte själv ägt en og9-3 cab men kört ett antal även om det är länge sen, dock haft en vanlig og9-3 som bruksbil. og-9-3-cab är ju enormt mycket sladdrigare - ng9-3 är ju sjukt vridstyv för att vara en cab. Men jag tycker själv og9-3 är mer SAAB och snyggare. Mindre komplex. Elsystemet i tidiga ng9-3 är uselt. Ska man ta utflyktskorgen eller åka på den där weekenden med bilen så håller jag med, en og är nog klokare. Jag tror själv og kommer gå upp mer i pris då den är äldre och mer klassisk. En og900 cab är nog det bästa köpet, men där är det ju väldigt mycket entusiastbil och den där långkörningen eller city-weekenden på semestern blir kanske inte så kul...

    Om man tar en faceliftad ng9-3 cab är man av med elproblemen, men rosten verkar ju ha sena saabar i ett järngrepp... Med en tår i ögat inser jag att jag inte kommer bli saabägare igen, men en og900 cab eller og9-3 cab som entusiastbil är det jag skulle kunna tänka mig. Eller en fin 9-5 från nånstans 2003 om jag behövde åka långt på sommaren.

    Rosten är aldrig kul, så en rostig ng9-3 skulle jag inte köpa.
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever Visa inlägg
    Den röda cabrioleten i Gnesta (*0724) var till salu för 66 tkr år 2019. Sju ägare, rost och nu 19 tmil. Den har lite extrautrustning (plus- och responspaketen, 17" samt 7 högt men halogenstrålkastare och konstläder/vinylsäten). Jag tycker att ni skall leta efter en bättre bil eller förhandla ner priset. Röd ja, men inte till vilket pris som helst.
    Ja, den heter FWB733. Det var dock en KVD-auktion 2019, så annonspriset om 66kkr behöver inte vara samma som slutpriset - det kan ha varit både högre och lägre.

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Jag har ju aldrig åkt i någon Saab-cab så dålig koll där. Dock tycker jag att vinligheten hos og9-3 med tak och sportchassi är överdriven om man kör sansat. Är det inte en myt att elsystemet blev bättre på senare 9-3. Det jag läser här tyder på det. Fiberoptiken för audio försvann men resten av elsystemet är kvar. Nyligen skrevs det att nya ECU inte längre finns att få tag på. Hur länge kan man tro att begagnade ECU i bra skick går att finna? Om t o m MCUn i ECU ruttnar så är det nog kört. Vore det bara drivarna så är det inget större problem att laga för en lödkunnig. Går det att modifera ng9-3 med helt annat motorstyr och bli av med både ECU, CIM, ISL och ISM till rimlig arbetsinsats och kostnad? Om alla gamla ECU dör på flera olika sätt så blir det ju skroten nästa för de flesta ng9-3 inom en inte alltför avlägsen framtid om det inte går att ersätta motorstyrsystemet.

    Vinylklädsel i en cab, är det möjligt. Jag har vinyl i min ng9-3. Någon mer sådan blir aldrig aktuell, sämre klädel är nog svår att finna. Jag trodde att riktig skinnklädsel satt i alla cabbar. i og9-3 Aero var helskinn av hög kvalité standardutrustning.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  17. #17
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174
    NG9-3 är ju bättre som vanlig bil, og9-3 är cabben rätt mycket sladdrigare än den vanliga karossen. Jag har kört en viggen og cab och den var hemsk. Men en og cab med normal effekt som kört lugnt är det inget problem.

    Tror det som avses med vinyl är att delar av sätena är vinyl. Själva sittdynorna är väl alltid skinn? Men skinn är som sagt inget jag eftersträvar i en vanlig bruksbil, i en cab är det dock en fördel.

    Jag är helt med på att elsystemet i en ng9-3 är en stor risk för de som vill köra den som veteran/entusiastbil. Några ECUer verkar ju lite lätt felkonstruerade om jag förstått vad jag läst rätt. En rätt konstruerad ECU som sitter på rätt placering och som går att öppna och fixa dåliga lödningar eller nån trasig komponent går nog att underhålla länge. En OG9-3 verkar ha både bättre men framförallt enklare och färre ECUer.

    Näe, jag skulle välja en äldre modelltyp som entusiastbil.

    Fortfarande tror jag att en ng9-3 cab om man får tag på en i bruksskick för billiga pengar, kan vara en ypperlig bruksbil om intentionen är att den som alla andra bruksbilar ska leva 4-8 år och sen säljas / skrotas. Den har historiskt inte varit jättedyr och hållit priset bättre än tex en sedan. Så många har kunnat åka cab för mindre pengar än en sedan iom den låga värdeminskningen. Men ju äldre bilarna blir, ju svårare blir det att hitta dessa billiga brukscabbar med låg värdeminskning.
    Senast redigerat av Moderator den 2022-06-04 klockan 08:12. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av risig9000 Visa inlägg
    . En og900 cab är nog det bästa köpet, men där är det ju väldigt mycket entusiastbil och den där långkörningen eller city-weekenden på semestern blir kanske inte så kul...
    a.
    Kan inte bli så mycket roligare i en Saab än vad det är i en og900 cab
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 174
    För entusiasten är det såklart roligare.
    För den som vant sig med moderna bilar som äter mil med stor komfort och som ska åka på 50-mila weekends hela sommaren så är en ng9-3 ett bättre val... Bekväm kanske hade varit bättre valt än roligt...

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Moderator den 2022-06-04 klockan 08:12. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  20. #20
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 947

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Åtgärda buckla på sidoskärm NG9-3
    Av bulkarmin i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2022-03-07, 16:33
  2. OG9-5 rost, var & hur åtgärda?
    Av Herr Thomas i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2015-04-22, 14:09
  3. Åtgärda B stolpe (utvändigt)
    Av TSW i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-25, 17:08
  4. Åtgärda repgia sidorutor?
    Av AeroX i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 15:55
  5. Reva i lacken! Hur åtgärda?
    Av MattA i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 19:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •