Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Flickvän städar bilen

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    28

    Flickvän städar bilen

    Så klart blir man superglad när ens unga flickvän och sambo vill städa och tvätta bilen.
    Men för andra ( och sista ! ) gången fick hon utan övervakning lov att kasta skräp som kvitton etc.
    Första gången låg några skruvar jag skulle ersätta gamla med och täckbrickan i plast för ena dörrhandtaget som flugit av.
    Dessa var puts väck efter den städningen och då jag irriterat förklarat att det som läggs i mittkonsolen samt facket framför spaken
    ÄR OFF LIMITS..
    Så eftersom detta var klart gjorde jag misstaget att något liknande absolut inte kunde hända igen..... men..
    Trodde inte mina ögon eller öron när jag vänta upp och ner på hela bilen och till slut frågade henne om vart i helv...
    1. Den svarta SAAB TECH 2 KONTAKTEN är ???
    2. Det silvriga och blå DATAKORTET som låg bredvid OBD kontakten.

    Efter mycket om och men så fick jag höra att båda två hade sorterats ihop i den lilla plastpåse hon la ett antal kvitton i.
    " Jaha, men vart är påsen då? " -ja, den ska vara där inne i huset..
    Grrrrr
    Detta var 3-4 veckor sen och igår konstaterade hon att både påsen, alla kvitton och tyvärr även kontakten med kortet..
    Senast redigerat av Moderator den 2022-05-19 klockan 21:46. Anledning: §9.1 Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du använda Marknadsplatsen.
    2007 9-5 Vector 2.3 BioPower Svart
    2008 9-5 Vector 2.3 BioPower Silver
    2007 9-3 AERO Manuell
    2006 9-3 SC VECTOR

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 468
    Medlem#
    11937
    Att du har en flickvän överhuvudtaget känner ett behov av att själv städa bilen och att hon dessutom erbjuder sig att göra jobbet kan bara betyda:
    1. Att bilen är rejält ostädad
    2. Att hon är riktigt snäll

    Att hon dessutom råkar missta ett datakort för skräp när det ligger bland kvitton betyder bara att du är en stökig person som inte har ordning på dina saker. Man lägger inte viktiga/värdefulla saker löst bland skräp, utan man förvarar dem i lämplig förpackning på ett skyddat ställe.

    Så sorry, mitt medlidande får du inte. Snarare är det din flickvän som får mitt medlidande för att hon får skit när hon i all välmening gjort ett jobb som du egentligen borde gjort själv långt tidigare.

    7 användare gillar detta inlägg



  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Haha, jag skulle aldrig låta vare sig frun eller någon annan städa någon bil och hon skulle aldrig komma på tanken. Jag gissar att du behöver skärpa till dig så att hon inte tröttnar på dig. Människors tolerans för smuts varierar enormt mycket från ren städmani till de som nästan aldrig städar.
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  4. #4
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 934
    Medlem#
    12120
    Nu har jag ju ingen tant f.n, men exet skulle ALDRIG ha kastat "saker", tex skruvar och plastluckor.. eller kontakter och kort.

    Då var dte mer problem med förståelsen för att inte använda samma svamp på fälgar och kaross och liknande.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Liknande ämnen

  1. Hur vet man om bilen har tcs??
    Av Källén i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 11:31
  2. Bilen dör med ac:n på.
    Av Beelz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 11:38
  3. bilen dör
    Av Pusselbit i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 22:31
  4. Bilen dör
    Av Pumba i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 18:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •