Hejsan!

Dags att sälja brukisen då jag har bil via jobbet och dessvärre inte har tid att få iordning den så som jag tycker den förtjänar.

Innan vi börjar helt, den finns i Tanumshede, norra Bohuslän. Mejla mig gärna på: Viktor.ft@live.se

Är alltså en Laserröd kombi, 30.000 mil på nacken med både repor bucklor och rost. Bilderna är tagna förra veckan. Tog en tur i biltvätten och knäppte lite kort.
Börjar med det negativa, rakt ur skallen nu bara.

Rost i skärmkanterna bak, hela vägen och på iallafall förarsidan vidare bak i falsen mot kofångaren. Är dock osäker på om det är genomgående.
Höger bakdörr grovt rostskadad insidan i falsen mot hundbenet, syns inte extremt utifrån men dörren är vad jag skulle vilja kalla bortom räddning. Speciellt när en på skroten kostar typ 1000 spänn i rätt färg.
Bakkofångaren, diverse skav och sprickor i nederkant. Parkeringsskada på höger sida, några långa repor ner till plasten så dom syns tydligt.
Jag skulle vilja påstå att det är iallfall en rostprick eller buckla på övriga dörrar. Vänster bak vet jag att det är en bubbla mitt på under lacken, framdörrarna kan jag inte komma ihåg någon rost på men småbulor iallafall.
Finns en bula i karossen ovanför en bakdörr med, kommer inte ihåg vilken sida.
Bagageluckan är allt fin, bagagelisten är lite trasig men den sitter som den skall och det syns inte, men den är lite lös/sladdrig. Emblemet är jättefult.

Huven är ganska trist med, mycket stenskott och erg under lacken i båda hörnen mot dörrarna, och en i framkant på passangerarsidan.
Lyktorna är matta, men de går garanterat att slipa till för den som vill.
Framkofångaren är lite trött den med, smakat lite trottoarkant och sådant, sprucken ifylld med fel färg och skavd i underkant.
Interiören är väl i ganska ok skick tycker jag. Trist förarstol med sprickor, nersutten och behov av lite kärlek. Svankstödet paj, och ingen stolsvärme i någon.
Infällningen av speglarna fungerar, minnet med. Dock inte nerfällningen när man lägger i backen eller så fattar jag bara inte hur den funkar.
Autodimmningen funkar i alla speglar, dock är ytterspeglarna lite trista och lila i varsitt hörn. Fötterna på speglarna är såklart ergade.
Sprickor i plasten under magen och innerskärmarna, men dom sitter där dom skall och gör sitt jobb. Med lite spikband och skruv.
Den är lite trött i lacken. Har allt tvättat den, men den har inte sett en polermaskin eller vax på iallafall 13.000 mil/ 5 år.
Juste, vänster bakdörr är lite grinig när det kommer till att öppna sig. Är brott i kablaget mellan dörr och kaross, lagat de tidigare men inte bra nog tydligen.

Till det positiva!

Den ger faktiskt ett riktigt gott helhetsintryck, har nog varit orättvist nitiskt mot den nu.
Ligger som ett strykjärn på vägen, inga glapp eller trötta dämpare. Har alltid bett besiktningen att vara elaka mot den, så man kan hålla den i maskinellt perfekt skick. Fjädrar har man fått byta lite då och då, men det är ju standard 9-3. Sitter Speedparts 25mm sänkfjädrar där nu iallafall. Fjädrar ca 1 år gamla och då gjordes även hjulinställning. Topplagringarna är inte gamla heller. Senast fjäderbyte, så från 2019 kanske.
Nya ok, belägg och svarvade skivor bak sedan i höstas. Gott om gods på skivorna. Framskivorna svarvades i vintras med nya belägg.

Vinterdäck på Alu50, Nokian R3 runt om. Två från förra säsongen och två nya för denna vintern. Många säsonger kvar och riktigt gott skick. Skav på några av fälgarna.

Fabriksnytt insug monterades i vintras, har inte gått många milen. De gamla läckte kylarvätska, så nytt oem med alla flaps och actuatorer direkt från neobros.
Även ny kåpa till Egrkylaren. Silikontryckslang, iallafall den som brukar spricka.
Flexröret bytt till rostfritt från Ferrita.
Bilen har servats på verkstad varje sen höst förutom nu senast då tiden sprang ifrån mig lite. Så boken är fullstämplad så nu är de skrivet rakt på sidorna efter istället.
Optimerad med någon form av steg 1. Esiden säger typ 212 häst och den går riktigt fint!
Esid 2, ingen aning om vilken mjukvaruversion men inte uppdaterad på ett tag.
Simons mod på stereon, så lika hög volym på aux som cd.

Fullt fungerande dieselvärmare!!!

Till det riktigt roliga!

Sommardäck på Alu 90 Turbinfälgar, kommer inte ihåg märke men två nya i somras och två nya sommarn 2020. Inte ett skav på fälgarna, en liten repa på en om jag inte minns fel men de är under lupp i stort sett.

Kolfiberläderklädd griffin/hirsch instrumentpanel. Gott skick! Inget emblem men inte heller några skav på sömmar eller märken.

Ng9-5 växelspak med tillhörande damask! Lite glapp i knoppen och den går att riva lös om man verkligen vill, men inget som stör i mitt tycke.

Saab original isskrapa! Smartslot e livet.

Tunstyle hirschkopia i rätt färg! Bra i lacken, en liten spricka där typ org bromsljus sitter. Har inte spolarmunstycke eller kablage till den eller extra bromsljus, köpte den men kom aldrig till skott att montera.

Griffinlist med backkamera i fint skick! Samma där, handlade men monterade aldrig…

Har säkert glömt hur mycket som helst! Bara att fråga. Och för rätt bud så självklart säljer jag dom roliga delarna löst, till växelspak behöver jag dock ersättare med borstad alu sarg och damask till isådanafall och till instrumentpanelen en ersättare även där isåfall.

Men turbinerna, vingen och listen är såklart helt till salu separat också.

Har tänkt att serva och besikta den nu i det närmsta med, känns alltid bäst att sälja en bil som så. Troligen med ny multirem och nya löphjul med, då ett av dom väsnas ibland.

Tänkte mig ett pris på runt 45.000:- med exakt alltid jag har till den, är öppen för bud men har ingen brådska för något.

Väl mött!
Mvh Viktor.
IMG_1894.jpgIMG_1910.jpgIMG_1909.jpgIMG_1908.jpgIMG_1907.jpgIMG_1906.jpgIMG_1905.jpgIMG_1904.jpgIMG_1903.jpgIMG_1902.jpgIMG_1901.jpgIMG_1900.jpgIMG_1899.jpgIMG_1898.jpgIMG_1897.jpgIMG_1896.jpgIMG_1895.jpgIMG_1911.jpg