Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem med ACC!

  1. #1

    Problem med ACC!

    Hej!

    Är ny här, blev hänvisad hit från ett annat forum. Då så till frågan: på min Saab 9-3 2.0t(154hk) så har ACC börjat krångla. Jag har sökt på forumet men inte hittat ngt svar. När man startar bilen så är det bara två sträck på displayen som syns högst upp. Efter en stund så blir allt normalt men sen så börjar den leva sitt eget liv, dvs sänka och höja temperaturen själv. Tror även att jag hör själva fläkten låta lite konstigt. Jag såg i en annan post att man kunde hålla in auto och off för en kallibrering. Det har jag gjort men då står det ACC:normal. Ska man lämmna in den för genomgång med Tech2(eller vad det heter, har efter ha läst här förstått att man kan hitta de mesta felen med det), eller ska man skrota bilen och köpa ny?

    Tack på förhand

    /XZ

  2. #2

    Re: Problem med ACC!

    Hej igen!


    Har läst lite mer nu. Har luskat ut att den kan vara fel på "reglerdonet". Vad kostar det att byta på verkstad ungefär?


    /XZ

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079

    Re: Problem med ACC!

    Säg till när du löst problemet.
    Min acc började skumma sig alldeless nyss..

    Även fast jag ställer in på 19 grader så kommer det varmluft, sen helt tvärt kommer det kallt, sen kan de sluta helt igen och de kommer 25-30 grader varm.. Så kan de hålla på.. Ibland funkar det felfritt, men inte ofta.
    f.d. saabare

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    367
    Reglerdonet är ett standardfel. Har för mig att det kostar cirka 800 kronor och 2500 inklusive arbete. Sök på reglerdon så hittar du trådar om folk som bytt själv och hur man går tillväga
    9-3 aero cab - 02 ¤såld¤
    Nu med familjejaguar, X-Type 2,5 AWD

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •