Hej
I högen av delar så låg det beg frambromsar från ng9-3 och adapters från Maptun. Det fick bli lite bromsjobb. Fick fundera en stund och sen fattade jag vad Maptun menade med att "viss modifiering behövs". Försökte hitta några bilder på hur ni andra med denna bromsmodifiering hade gjort men det jag hittade var snygga bilder på när det var klart och på plats. Nog så inspirerande men det fick bli att slänga sig ut i det okända. Vinkelkapen för att göra grovkapningen och lamellrondell för finliret.
20220306_152726_resized.jpg20220306_152902_resized.jpg20220306_152932_resized.jpg

Det är rätt mycket material som ska kapas bort. Det blir bara en liten anvisning kvar av gjutningen mellan fästöronen. Även fästöronen behöver slipas av och likaså öronen på navet. annars krockar de båda. Använd Maptun-adaptern som mall och ta succesivt bort material tills den löper lite fritt. den ska inte spänna mot något gods. Fästöronen på navet behöver gradas av några millimeter av samma orsak, för att ge plats till nya okets infästning.
Jag valde att köpa nya insexbultar som kapades till rätt längd för att inte ta i någonstans. Känns bra med fräscha bultar.

Hoppas att det kan hjälpa någon i Saabvärlden!