Finns det någon punkt som är gemensam där den istället kan börja varna för låg oljenivå?
Oljan kollad ggr flera och det är fullt och nyligen servad.
Finns det någon punkt som är gemensam där den istället kan börja varna för låg oljenivå?
Oljan kollad ggr flera och det är fullt och nyligen servad.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Efter att den även började larma för låg oljenivå så blev det intressant.
Det jag gjorde då:
Rörde expansionskärlet lite och lossade det så mycket det gick, samtidigt så lossade jag och satte tillbaka några relän i motorrummet.
Sen dess har den inte fellarmat på 1.5v.
Så nu får man hålla tummarna att det fungerar.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Hur gick det? Lagade felet sig självt?
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Hade ju redan bytt till ett nytt expansionskärl, sen rörde och bytte jag plats på dom flesta relän i motorutrymmet.
Felet kom aldrig tillbaks och bilen såldes i somras.
Det var ju intermittent fel så det var ju inte självklart, men ärg på relän verkar var ett relativt vanligt fel på NG9-3.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Uppfattat. Det finns inget relä i motorrummet (alltså i främre elcentralen UEC) som har någonting att göra med nivåvakten att göra. Enligt elschema ovan.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Har du någon annan förklaring eller vad tänkte du på?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Har själv en 9-3 med HFV6 som varnar för låg nivå kylarvätska. Jag har inte börjat felsöka ännu men misstänker krånglande flottör. Sökte lite och hittade denna tråden. Jag är skeptisk till att rycka relä i UEC var lösningen. Antagligen lossnade flottören eller så försvann kortslutningen mot jord, eller så lagade sig BCM helt plötsligt men då borde det rimligtvis funnits något ytterligare fel.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.