Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Åtgärda buckla på sidoskärm NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2022
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -

    Åtgärda buckla på sidoskärm NG9-3

    Hej, jag är en helt ny saab-ägare, och köpte en 9-3 biopower årsmodell 2010.
    Det enda problemet jag haft hittills är kosmetiskt och nu undrar jag vad det bästa sättet är att gå till väga här.
    Jag är rädd att om jag bankar till bucklan med en hammare så kommer saker spricka, m.m. Hur skulle ni gjort?

    Bilder är bifogade här nedan, tack på förhand.
    https://share.icloud.com/photos/012K...TH_JeREUrooONQ
    https://share.icloud.com/photos/0f9T...C3AKz5TSS_bawA

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458
    Hej och välkommen hit, bulkarmin!

    Var snäll och använd forumets bildlagring istället för att ladda upp dom till en extern bildtjänst. Om det händer något med den externa tjänsten, eller ditt konto där, så tappar forumet bilderna och tråden blir ganska meningslös för andra användare.

    1 användare gillar detta inlägg

    Afb

    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Ser ut som sidokjolen? Enklast och som ger bäst resultat borde vara att byta sidokjolen till en begagnad i samma färg. Använd absolut inte hammare. Du kommer bara att förstöra bilen.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Jag tänkte också sidokjol men hur får man en sån där fin och mjuk "buckla" i en plastkjol som dessutom är ganska "hård" ? Har för mig att de mest spricker och trasas sönder........

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2022
    Inlägg
    3
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Ser ut som sidokjolen? Enklast och som ger bäst resultat borde vara att byta sidokjolen till en begagnad i samma färg. Använd absolut inte hammare. Du kommer bara att förstöra bilen.
    Yes, sidokjolen var det ja. Jag tänkte på att byta ut hela men det går för runt tusenlappen från atracco, så jag ville bara kika här om ni hade någon bättre billigare idé. Tack.

    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    Jag tänkte också sidokjol men hur får man en sån där fin och mjuk "buckla" i en plastkjol som dessutom är ganska "hård" ? Har för mig att de mest spricker och trasas sönder........
    Jo, det måste varit förra ägarn som haft något för sig. Ingen aning faktiskt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •