Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med slutsteget efter flytt.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    281

    Problem med slutsteget efter flytt.

    Har flyttat ner mitt slutsteg bredvid reservhjulet, böjde en plåt som jag fäste i plåten som håller fast varningstriangeln, som jag sedan skruvade fast slutsteget på.

    Allt funkade perfekt innan men nu stängs det av som om det vore överhettat, fast det är inte varmt.

    Kan jag ha klämt någon kabel någonstans eller är det rent av så att man inte kan fästa slutsteget i kontakt med karossen(jordfel)??

    Kan påpeka att batteriet var dåligt laddat sen när jag skulle starta bilen men jag hade haft lampan på ett par timmar så det kan ju vara det.

    Alla säkringar är hela, jag jordar på samma ställe som innan och alla kablar är samma.

    Tips och idéer mottages tacksamt!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Kan vara så att steget blir jordat när du fäster det i plåten, prova lägga det på ett ställe där du är 100% på att steget inte är i kontakt med jorden förutom med jordkabeln

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    281
    Tack för svaret. tror det är det som är felet. Läste på mds hemsida att man inte bör installera slutsteget i chassiet då det kan ge störningar.

    Ska testa att lägga en gummimatta imellan och se ifall det hjälper, annars får jag väl flytta det, tycker bara att det tar så mycket plats i bagaget.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    447
    På min förra bil gjorde jag samma fel, monterade steget så det fick kontakt med karossen ovh fick då mysko fel, tjut och att det plötsligt dog. Flyttade steget sen vart det bra...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    281
    Nu har jag isolerat med en gummimatta och gummibrickor så nu funkar det perfekt.

    Tackar för hjälpen!

Liknande ämnen

  1. problem med slutsteget
    Av heartberg_turbo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-06, 15:34
  2. Problem med installation av nya slutsteget.
    Av visslaren i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 16:46
  3. Check engine efter flytt med släpvagn. Saab 9-5
    Av 1,1i i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 23:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •