Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 21 av 21

Ämne: Lågt värde på Ad85 i OpenSID B2x5

  1. #21
    Optimalt ladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Mora
    Inlägg
    182
    Medlem#
    9197
    Skönt med felet funnet, är en klassiker med läckage där! Även vanligt om avlastningsventilen håller stängt av diverse skäl, hål i diafragman eller vakuumslang som är av så kan det sänka etanoladaptionen med 20-25% av anledningen att luften inte längre kan flöda kortaste vägen genom avlastningsventilen som håller sig öppen under låglast/utanför laddtryck.

    Nu har du troligen något litet läckage kvar säkert uppe på insuget någonstans bara för dom där sista 2-5% av den lite höga adaptionen. Jag rekommenderar blomspruta med såpavatten/diskvatten. Sprayar på alla anslutningar uppe vid insuget medan du drar i gasvajer så ser man direkt om det bubblar någonstans, men så klart håller sig borta från att köra rakt på kontakter osv. Helt tät original bil adapterar ofta inom 1-2% mot faktisk etanolhalt vad jag har märkt om man ska vara extremt petig. Klassiker är att det brukar läcka lite lite i anslutningarna för vakuumledningarna till bromsservon på insuget. Det fixar man genom att pilla ut och byta O-ringar. Om inte det spruckit runt i tryckröret som jag sett på flertalet så läcker utanför där man stoppar in slangänden.

    Mvh Joel Artursson

    2 användare gillar detta inlägg


    Daddywagon 9-5 kombi 2.3t -08 460hk brukissleeper. http://forum.saabturboclub.com/showt...a-9-5-brukisen
    Spanjoren Ferdinand 9-5 Sedan 2.0T -99 650+hk projektbil http://forum.saabturboclub.com/showt...t-i-alla-fall)

Liknande ämnen

  1. Högt HC 2500 värde. OG9-5 B2x5
    Av Mr_Nitro i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2019-07-18, 14:40
  2. [LÖST] Lågt laddtryck OG9-5 B2x5
    Av Sandell i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-08-17, 00:16
  3. Högt HC värde OG9-5 B2x5
    Av ojojgasa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 14:39
  4. [LÖST] Lågt laddtryck OG9-5 B2x5
    Av taz_tommy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-06, 19:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •