Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Lacka om fälgar..

  1. #21
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Välkommen hit

    När det gäller utseendet på den egna bilen skall man gå på vad man gillar själv. Även om ingen annan tycker det är snyggt. Man stajlar för att själv njuta av sin bil, inte för att andra med annan (konstig?) smak skall bli nöjda.

    Vill man ha en totalt svart bil finns ju möjligheten. Svart bil, svarta fälgar och svarta däck blir väldigt svart. Om man tycker det är väldigt snyggt finns nog delade meningar om. Personligen ser jag absolut tjusningen med detta. Det går bara att få till med en svart bil. Så varför inte?

    Men svart är alltid smutsigt. Minsta damm syns direkt, så det blir jobb.

    BMW-färgen funkar. Man kan ha betydligt mörkare utan att det blir helsvart. En snäppet mörkare grå, typ antracit skulle jag nog ta. Men så har jag aldrig fattat varför nästan alla som lackar fälgar nästan alltid väljer någon slags silverfärg. Enligt min konstiga smak blir det väldigt sällan snyggt. Silvriga bilar undantaget. Men vad vi andra tycker om utseende är ju inget att bry sig om...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2020
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Tack för era svar! Gillade faktiskt BMW-färgen mycket. Vart köper man den?

    - - - Uppdaterad - - -

    Tackar för svaren! Som några utav er har skrivit så kan nog en helsvart bil bli lite tråkig med svarta fälgar, håller nog med er där. Lutar mer åt att köra på någon grå färg eller bara vanlig aluminium. Är dock lite osäker om gråa fälgar kan va snyggt på en svart 9-3:a… någon som dela en bild om det finns? Har kollat runt på Google men kan inte hitta.

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    232
    Medlem#
    -
    Fast jag tycker det är viktigt att hjulen syns och då är alu en bra färg. En bil utan hjul, eller en bil som inte ser ut att ha några hjul, är en sorglig syn. Det blir litet som en häst utan ben. Tycker det motverkar alla åtgärder för ökad "potens" eller elegans eller vad man nu är ute efter för intryck. Gun metal grey är en bra kompromiss, då syns det fortfarande att bilen har hjul och snyggt är det också. Har svart på min miata nu och får stå ut, hade hellre haft något annat!

    1 användare gillar detta inlägg

    Vfr

    SAAB SC 2,0T Aero (2009) XWD/eLSD (MMXVIII)

  4. #24
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 874
    Medlem#
    4458
    Kunde inte sagt det bättre själv.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #25
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 401
    Till min 9000 lämnade jag in hjulen till fälgrenoveringsfirma, för det var en del skrapmärken och så...

    Jag sa: "Fixa".

    Några dagar senare hämtade jag hjulen och fälgarna var verkligen som nya. Nylackerade i samma fina silvriga kulör som innan. Jag minns inte hur mycket det kostade men det var typ 1000-1200 kr per hjul nånting.
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  6. #26
    Grundladd Herr Thomass avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    440

    Lacka om fälgar / tips på färg mm

    Har köpt en begagnad fälgsats som jag tänker ha vinterdäcken på nästa vinter. Fälgarna är i fint skick men lite smårepiga och matta i lacken så jag funderar att lacka om dom på egen hand med sprayfärg.
    Kommer det fungera att lacka med sprayfärg?
    Om ja så tar jag gärna mot tips på färg. Vanliga silverfärgen med klarlack ovanpå.
    Behöver man först rugga upp ytan med fint våtslippapper?
    Tidigare: 9-5 SE 2.3t Kombi -00 Nordic steg 2
    Nuvarande: 9-5 2,3t Kombi Vector -08 steg 1, 9-3 Linear SS 2,0t -05

  7. #27
    Tips av perr finns om man kan själv -> Länk till inlägg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •