Vilken är det som bäst passar i orginalarmaturen och som mest liknar orginal?
Finns nån liknande Bosch-pump som passar bättre med samma kapacitet?
M.V.H.
Vilken är det som bäst passar i orginalarmaturen och som mest liknar orginal?
Finns nån liknande Bosch-pump som passar bättre med samma kapacitet?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
samma kapacitet är nog svårt att få i mindre format..... det är 040 du ska ha om du ska montera i tanken... 044 är för montering utanför..
Ja, 984 pumpen är liknande men klarar inte 6-bar bränsletryck lika bra. Dock kör man inte ofta med 6-bar....
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
I med Walbro, flödar mer och är mindre...
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Råkar ha rabatt på Bosch (egentligen VDO/Siemens likvärdiga pumpar) .Ursprungligen postat av RZ
Får pröjsa 1300:- inkl moms för en GCL602 (Bosch 0 580 464 040).
Får bli en sån då.
Tackar för svaren!
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Ok, men då måste ju den bättre klara av lite för klena ledningar då kanske?Ursprungligen postat av 9-3 Mike
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Sitter det föresten slang el banjoanslutning i bägge ändar på orginalpumpen? Ingen sida som är öppen?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Man får tag på en Walbro 255 för ca 1100, bara så du vet
Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Vad då?Ursprungligen postat av Blå 900
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Vart ?Ursprungligen postat av Blå 900
Vad flödar den jämnfört med 040/044an ?
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Kolla www.zatzy.com efter Walbro-pumpar.
Blir billigt att beställa från USA också om man inte har bråttom...
"Nä det är inte jag som är Djävulen...
Jag är hans onda tvillingbror."
900ng med rasad motor, bra anledning till att köpa en 900og. Äntligen!
Jag köpte en från den här killen.
http://www.zatzy.com/classifieds/showpr ... t=5&page=1
Saablös FD OG900 "Aero" Cab & NG900 E85 421 hk
Impreza STI Type R -00 370 hk 460 Nm @ 1320 kg Vevlagerras!
BMW 525i Touring -95 Mit sperrdifferential
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Wallbro GSS341 255lph (passar kalasbra i orginal armatur) , anpassat bränslesystem i övrigt (ledningar, kopplingar,filter) orkar nog skyffla runt över 3 liter per minut.
Tappar inte "orken" när man öppnar kranen och plockar ut närmare 3liter per minut.(närmare 2 bar laddtryck.)
Bosch 0280160554 bränsletrycksregulator (billig) har en reglerkapacitet som matchar det övriga.
Orginal rail modifieras relativt enkelt för montering av den.
Nackdelen med det hela är att det uppstår en kraftig virvel i tanken vid fullt utnyttjande
Mvh Marko