Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Monte carlo gul viggen Cab under presenning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    64

    Monte carlo gul viggen Cab under presenning

    Hallå alla! Tänkte berätta om en monte carlo gul viggen Cab som står och förstörs under en presenning i hopp om att någon kanske är sugen på att försöka rädda den.

    När jag gick på gymnasiet för ca: 14 år sen så brukade jag se den här bilen åka runt i byn ända tills den plötsligt stod parkerad på lokala bilverkstaden. Där stod den ganska länge om jag inte minns fel, och jag har även för mig att det pratades om ett motor ras på den.
    Efter ett tag så flyttades den ut till ägarens gårdsplan och där har den stått sedan dess. Jag har för mig att ägaren hade bilen i ett garage under en period men under större delen så har den stått under ett träd, täckt av en presenning och även ett bilöverdrag.

    Man kan se bilen från vägen och varje gång som jag kör förbi så tittar jag på den och drömmer om att köpa och fixa till den. Jag har till och med gått in och frågat om jag fick köpa den för 3 år sen.
    Men mannen som jag pratade med verkade inte jätte intresserad av någon affär och sa att han skulle prata med frun som tydligen äger bilen, vi bytte mobilnummer och han skulle återkomma. Men det gjorde han inte såklart och han svarade inte när jag försökte kontakta honom efteråt.

    Numera har jag tyvärr inte möjligheten att renovera någon bil men jag tycker att det är väldigt synd att en så fin bil bara står och förstörs. Jag vet inte i vilket skick bilen är eller om det är värt att försöka fixa till den. Jag vet heller inte om den är svensk såld och har inget regnummer.
    Men någon med större kunskap och möjlighet kanske är sugen på att kika på den och se om ägarna är lite mer medgörliga idag jämfört med när jag var där för 3 år sen.

    Eftersom jag inte har pratat med ägarna så kommer jag inte att skriva deras adress här, men om någon är intresserad så kan jag skicka pm och berätta var den står.
    9-3 AERO-01
    900 SE Coupé-96
    http://www.garaget.org/CJnilsson

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Med tanke på att det bara finns 5 gula viggencab så var det inte jättesvårt att hitta den
    27000 mil och stått på en gräsmatta i 7 år. Undras hur den är i skicket...

  3. #3
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 947
    Vad är prisbilden på dessa idag?
    Om den är totalslut kan det vara läge för karossbyte?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020
    Inget att bry sig om den cabben, när jag såg bilder på den så behövdes det nya bakskärmar, så idag är bör ett kaross byte vara det som behövs.

    Vila i frid, alla bilar kan inte bli entusiastbilar. Gallring måste ske.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    "Ingenting är omöjligt" som kära Gunde brukade säga.
    Problemet med den här typen av bilar är att ägarna tror de sitter på guld och inte kan se realistiskt på värdet vilket gör att de blir stående tills det garanterat är "för sent".
    Även om den är långmilad och behöver en totalrenovering så menar jag att värdet på bilen, efter totalrenovering gott och väl överstiger 100000, framförallt efter en totalrenovering.
    Om man då potentiellt skulle kunna få bilen för en mer eller mindre symbolisk summa, klart under 10000, så skulle man ha 100 papp att jobba med för att renovera den och ändå "komma över" bilen för marknadspris. Troligen skulle man då också få en bil i bättre skick då i princip ingen bil som säljs begagnad är 100% felfri.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    64
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Problemet med den här typen av bilar är att ägarna tror de sitter på guld och inte kan se realistiskt på värdet vilket gör att de blir stående tills det garanterat är "för sent".
    Tyvärr så har du nog helt rätt i detta fallet. När jag knackade på och frågade om dom var intresserade av att sälja den för 3 år sen så svarade mannen direkt:
    -Du vet väl att det är en viggen va?
    Egentligen var jag väldigt sugen på att svara: Ja men du verkar inte veta det eftersom bilen bara står och förstörs.

    Jag hade ingen aning om att den hade gått 27 000 mil, vad har den för reg nummer?
    Jag fick inte ens chansen att titta på den. Har bara sett lite av baken som stack ut från presenningen, men vi får nog tyvärr räkna med att den är i för dåligt skick för att fixas.

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020
    Bilen i fråga har fungerat som vinterbil, och på sommaren hade hon en BMW 650 cab var det. Så det borde vara mycket att byta på den.
    Senast redigerat av Cabmange den 2021-09-01 klockan 15:38.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    64
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange Visa inlägg
    Bilen i fråga har fungerat som vinterbil, och på sommaren hade hon en BMW 850 vill jag minnas. Så det borde vara mycket att byta på den.
    Haha, ja en Cab är ju det självklara valet som vinter bil!

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    WCW454

Liknande ämnen

  1. Värdering OG9-3 Monte Carlo
    Av Pathey i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2020-02-11, 22:41
  2. Saab og9-3 Monte Carlo
    Av Gulingen i forum Projekt
    Svar: 180
    Senaste inlägg: 2013-05-08, 21:38
  3. Vad är speciellt med Monte Carlo OG9-3
    Av mando i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-26, 11:01
  4. Saab 9-3 Monte carlo
    Av Jens.L i forum Projekt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •