Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bluetooth handsfree + musik i NG9-3

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    672

    Bluetooth handsfree + musik i NG9-3

    Idag har den simplaste bilstereo bluetoothkoppling till telefon för musik och handsfree med en liten Mic som man sätter i A stolpen. Finns det idag någon smidig lösning för att få den här självklara funktionen i Saabens originalstereo? Känner till saabaux-produkten och den är ju smidig med rattknappar men varför har den inte utvecklats med möjlighet till Mic och handsfree-funktion? För dem pengarna borde man få detta när man kan köpa en kina-grej att ha i aux som fixar detta för 150 spänn. Dock inte lika elegant. Saabaux med handsfree vore optimalt. Hoppas det kommer. Då hade jag kunnat lägga dessa hiskeliga pengar, annars inte.
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Nu vet jag inte exakt vilken ng9-3 du har, men från 2007 har man handsfree via UHP inbyggt. Bluetooth streaming får man lösa med någon pryttel till AUX, men det är inte dyrt.
    Har man 2006 eller tidigare så har man vare sig HF eller A2DP, men fördelen av att AUX sitter i mittfacket.
    På min 2005a hade jag denna:
    https://webshop.saabparts.com/9-5-ge...sfree-kit-sedk
    Med en mjukvaruuppdatering till den så har man AUX-ut på lådan som man kopplar till AUX-in på bilen, och jag använde mikrofonen i taket, den lilla panelen satte jag vid mugghållaren i mitten. Väldigt bra integrerat och bra ljud. Faktiskt en enda SAAB jag haft med allt inbyggt (inte ens ng9-5 har BT-streaming!)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-08-22, 15:32
  2. Bluetooth handsfree Parrot
    Av mojjan33 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-05, 12:13
  3. Spela musik från bluetooth
    Av Arson82 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-11, 11:18
  4. Bluetooth handsfree + musik?
    Av Slender i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 23:55
  5. Saab bluetooth handsfree 9-5
    Av B235R i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 10:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •