Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Fixade US-blinkers, lr vad det heter. (bild)

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 770
    Jo jag jag borrade på den inre sidan. Ville inte ha åt sidan. Mina sidoblinkers lyser redan.

    Men framblinkers lyser inte så mkt i dagsljus, då ser man knappt att det sitter en lampa i. Men när det blir mörkare som det lyser.

    Va har ni satt i för lampa? Jag har sidoblinkers lamap på 5W.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    351
    gula 5watts som gäller här med

    sitter samma i min 9-5 också

  3. #23
    Blev ju liiiiite inspirerad av denna tråd så igår efter jobbet stegade jag in på Mekonomen för att handla lite

    Köpte två gula 5W lampor, lite kabel samt en förpackning med strömtjuvar. Kapade ur lamphållarna ur mina gamla sidoblinkers. Sen följde jag MrLilas instruktion fast jag satte mina där det finns uttag för backljus. Och det blev kanonbra!!!

    Sen under provturen senare på kvällen (då det var mörkt ute) hade polisen nån kontroll. Är det typiskt eller? Men jag såg dem på håll så jag svängde av innan. Nu hade de kanske inte klagat eftersom det inte lyser framåt men vissa ska ju klaga på allt...

  4. #24
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 770
    Najs!



    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  5. #25
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Citat Ursprungligen postat av BMW350
    Köpte två gula 5W lampor, lite kabel samt en förpackning med strömtjuvar. Kapade ur lamphållarna ur mina gamla sidoblinkers. Sen följde jag MrLilas instruktion fast jag satte mina där det finns uttag för backljus. Och det blev kanonbra!!!
    Gjorde likadant, men jag kapade aldrig i mina gamla sidoblinkers. Räckte med att dra ur lamphållaren så följde den med ut snällt med en gummipackning på oxå. Satte orangea 3W i, lyser alldeles lagom. Harry haffa har aldrig klagat, kanske för att de åker V70 med likadant ljus...
    All makt åt Thengil!

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Citat Ursprungligen postat av BMW350
    Köpte två gula 5W lampor, lite kabel samt en förpackning med strömtjuvar. Kapade ur lamphållarna ur mina gamla sidoblinkers. Sen följde jag MrLilas instruktion fast jag satte mina där det finns uttag för backljus. Och det blev kanonbra!!!
    Gjorde likadant, men jag kapade aldrig i mina gamla sidoblinkers. Räckte med att dra ur lamphållaren så följde den med ut snällt med en gummipackning på oxå. Satte orangea 3W i, lyser alldeles lagom. Harry haffa har aldrig klagat, kanske för att de åker V70 med likadant ljus...
    Jag menade att jag kapade ur den delen som lamphållaren vrids fast i. Är det stor skillnad mellan 3W och 5W? 5W lyser rätt kraftigt på kvällen men blir det inte för svagt sken på dagen med 3W?

  7. #27
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Ljuset blir helt perfekt med 3W! Dagtid syns ljuset tillräckligt väl, och kvällstid lyser det inte för starkt. När jag hade 5W-lampor tidigare lyste det upp en bra bit av vägbanan vid sidorna, det tyckte jag var störande.
    All makt åt Thengil!

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Ljuset blir helt perfekt med 3W! Dagtid syns ljuset tillräckligt väl, och kvällstid lyser det inte för starkt. När jag hade 5W-lampor tidigare lyste det upp en bra bit av vägbanan vid sidorna, det tyckte jag var störande.
    Ok! Ska köpa ett par 3-wattare då!

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    Ljuset blir helt perfekt med 3W! Dagtid syns ljuset tillräckligt väl, och kvällstid lyser det inte för starkt. När jag hade 5W-lampor tidigare lyste det upp en bra bit av vägbanan vid sidorna, det tyckte jag var störande.
    Var köpte du dina 3W? Mekonomen hade inte...

  10. #30
    Använd philips silvervision ger ett mycket snyggare sken + att lampan inte syns då den är släkt
    Livet börjar vid 1 bar
    www.garaget.org/?car=15910

Liknande ämnen

  1. Vad heter/är detta? *BILD*
    Av Jimmu i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 01:48
  2. Vad heter/kallas denna slang? (Bild)
    Av /J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 13:22
  3. Bild: Nån som vet vad denna fälg heter?
    Av marijo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 22:54
  4. Vad heter denna kjolen 9000? (Bild)
    Av backhead i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 13:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •