Jag köpte en VW e-up -20 för en månad sedan. Jag kan inte annat än vara nöjd!

Det är något med känslan av modernitet och att kunna köra förbi alla bensinmackar med ett leende. Man köper bil efter behov och min VW e-up -20 har en genomsnittlig räckvidd på 26 mil vilket för mig är fullt tillräckligt. Det är ett rent nöje att vrida på nyckeln och inte höra en motor som startar, jag bara sätter igång drivsystemet. Det är helt tyst bortsett från klimatanläggningens fläkt som låter. Jag kör med ett ständigt leende och njuter av en modern bil. Trots lån på en helt ny bil så går jag 1 000 kr plus varje månad jämfört med en Peugeot 107 och 16 mil varje dag. Vad gäller vridmoment så är det där omedelbart med en elbil oavsett märke, det bara är där när man petar på gaspedalen. Mina på papperet 83 hk känns som typ 125-150 hk just på grund av den direkta responsen vid gaspådrag. Toppfarten är begränsad till 130 vilket för mig inte är något problem. Laddbox på väggen har jag här hemma. Ett snabbt överslag ger 10 kr per mil i ren bränslekostnad med min förra Peugeot 107 och 2 kr med min VW e-up.

IMG_20210611_085509.jpg