Sidan 24 av 24 FörstaFörsta ... 14222324
Resultat 461 till 466 av 466

Ämne: Efter en tid med VW e-up

Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Medlem#
    6973
    Eller hitta en annan verkstad.

1 användare gillar detta inlägg

9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Borde väl finnas delar från Chevrolet Volt att beställa hem själv från USA? En sådan här kanske? https://evpartsonline.com/collection...43494602440919
    Tips är att köpa via rockauto, de kör jag alla mina GM delar nu för tiden

Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab'
    MVP - Modern work, Har ni M365 frågor så är de bara pinga!

Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Eller hitta en annan verkstad.
    Lättare sagt än gjort. Antalet auktoriserade Opelverkstäder som vill ta sig an en Ampera är få. Nästa jag vet som åtminstone förr kunde göra något är i Helsingborg. Inte helt billigt att frakta bilen från Karlshamn till Helsingborg heller.

Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Medlem#
    11937
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Jo, det är min nästa plan. Skall ringa dom igen och be om artikelnummer så skall jag se vad jag kan göra på egen hand. De måste dock vara villiga att installera en del jag kommer med själv.
    Det kan man tycka att en verkstad som misslyckats med att fixa delarna själv bör vara behjälpliga med. D.v.s. "tack för förtroendet att du lät oss försöka laga din bil men nu när vi misslyckats är det minsta vi kan göra att vara så behjälpliga vi kan i ditt arbete att leta upp en reservdel (=ge dig artikelnummer) och sedan montera den åt dig", allt annat vore ju en kundservice under all kritik.

Men visst är det ett klassiskt fall av nackdelen med att ha en halvudda bil.

För övrigt är inte en vanlig bil en garanti för snabba åtgärder hos verkstaden, mina grannar hade sin Volvo V70II som vägrade starta på märkesverkstaden i 1,5 månad innan de lyckades få ordning på den (det visade sig vara en skadad kabel någonstans, men det var måååånga tekniker på vägen som gick bet på felsökningen). Även om de allra flesta felen man råkar ut för tillhör kategorin "vanliga fel verkstaden har sett tidigare" så råkar man förr eller senare ut för någon udda/ovanligt fel som även verkstäderna inte är vana vid.

Lämnar bilen en tisdag hos VW för service, byte av framrutan och reparation av en laddningsmekanism. Bytet av framrutan gör de direkt på tisdagen och likaså servicen och sen felsöker de laddningen och beställer reservdelen som kommer nästa dag på onsdag.

Paketet visar sig vara på vift men de hittar det under dagen. Fel reservdel finns i paketet. De beställer igen och får rätt del på torsdagen. På fredagen ska delen bytas men för att byta den måste elbilen göras strömlös vilket bara certifierade mekaniker får göra.

De har en sådan certifierad mekaniker som då naturligtvis har ett kräksjukt barn och inte kommer till jobbet idag fredag. På måndag ska bilen vara färdig.

Jävla unge!

Hej!

Där på måndagen hämtade jag min bil igen och lämnade med glädje tillbaka hyrbensinbilen! Fick för reparationerna betala 2 x 1 500 kr i självrisk mot annars 11 500 kr där servomotorn i laddluckan hade kostat 3 500 kr och framrutan 8 000 kr. Om ca en månad har bilen rullat 100 000 km och jag ser fram emot nästa 100 000 km för byta bil tänker jag absolut inte göra.

Liknande ämnen

1. Svar: 52
    Senaste inlägg: 2017-10-08, 22:59
  2. [LÖST] Åtdragningmoment NG900 B2x4
    Av tuvor i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 23:14

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer